י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסחף נעצר?

סקר: שוויון בצמרת; כמה אחוזים יבואו להצביע?

לקראת הישורת האחרונה, מתפרסם הערב סקר של אתר וואלה ובניגוד לימים האחרונים בהם היה נראה כי הליכוד גובר על כחול לבן, הסקר מצביע דווקא על שוויון בין המפלגות

סקר: שוויון בצמרת; כמה אחוזים יבואו להצביע?
נתניהו וגנץ בשלטי חוצות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חמשה ימים בלבד לבחירות, ומסקר וואלה עולה כי המפלגות הגדולות משתוות במספר המנדטים, ושני הגושים רחוקים מה-61 הנכספים. בחירות רביעיות בפתח?

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום (שני), ממפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 34 מנדטים, כמו גם הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 34 מנדטים אף היא. הרשימה הערבית המשותפת עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו ומקבל 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה– גשר-מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 9 מנדטים. 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים בלבד.

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.7% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 57 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 56 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר, כי 70% מהמשיבים מתכוונים ללכת להצביע ביום שני, עם יתרון קל במרכז-שמאל (73%) לעומת 69% בימין.

גם החשש מקורונה לא מייצר בהלה בשלב זה: מהסקר עולה כי רוב גורף מהציבור (83%) אומרים כי התפשטות הנגיף לא תשפיע על החלטתם להגיע לקלפי, רק 9% אמרו שהיא כן תשפיע, ואילו 8% השיבו "לא יודע". החשש מקורונה גדול יותר במרכז-שמאל מאשר בימין. 80% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל אמר שהקורונה לא תשפיע על ההחלטה ואילו 10% אמרו שכן, ואילו בימין 87% אמרו שהיא לא תשפיע ורק 7% אמרו שכן.

בנוגע למדיניותו של רה"מ נתניהו בעזה, מהסקר עולה כי רוב הציבור (54%) אינם מרוצים ורק 40% מרוצים. עם זאת, מהסקר עולה כי ישנה חלוקה ברורה בין ימין ושמאל בכל הנוגע להערכת תפקודו של נתניהו בעזה. בעוד רוב מצביעי הימין (58%) השיבו שהם מרוצים מתפקודו ורק 39% אמרו שהם לא מרוצים, בקרב מי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל יש תמונת מראה: 77% אינם מרוצים ורק 16% מרוצים.

 

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר, מועד איסוף הנתונים: 16-17/2/2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המתבקשים להשתתף: 3,486, מספר המשיבים בפועל: 502, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

 

מפלגת כחול לבן הליכוד וואלה סקר וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד