י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יממה אחר הפטירה ברעננה

פרופיל: הבן שנשאר בודד, אומץ והפך לאדמו"ר

הרבי החדש מקליוולנד, היה רק בן עשרה חודשים כשחייו ניצלו. הוריו ושלושת אחיו ואחותו נטמנו בזה אחר זה בבית העלמין סנהדריה בירושלים לאחר שנספו בתאונה מחרידה בצומת נחשון • משה ויסברג חוזר 40 שנה אחורה לסיפור שצמרר את היהדות החרדית 

פרופיל: הבן שנשאר בודד, אומץ והפך לאדמו"ר
הרבי החדש מקליוולנד מספיד בלוויה צילום: שוקי לרר

במסע הלווית האדמו"ר מקליוולנד זצ"ל אמש (שלישי) בבית מדרשו ברעננה, הוכתר בנו יחידו הרה"צ רבי אורי לייב הכהן רוזנבוים כממשיך דרכו של אביו הגדול.

בדברי ההספד הכריז האדמו"ר מנדבורנה כי על פי צוואתו ורצונו כל הימים של הרבי זצ"ל, בנו האדמו"ר הרה"צ רבי אורי לייב שליט"א ימונה לממלא מקומו עד ביאת גואל צדק. כך גם במעמד הקבורה תלמידו של הרבי זצ"ל הרב אריאב ויינבאום הכריז בשם התלמידים והחסידים כי מקבלים עליהם למלאות את צוואתו של האדמו"ר זצ"ל ובתוכה לקבל מרות מממשיך דרכו כ"ק האדמו"ר שליט"א.  

סיפורו של הרבי החדש מקליוולנד שכבר כיהן בחייו כרב חסידי קליוולנד בביתר, הם סיפור מופלא ומרגש כעת עם הסתלקות הרבי זצ"ל ומינוי הבן לממשיך, 'בחדרי חרדים' חוזר עשרות שנים אחורה. 

הרבי החדש בלימוד עם אביו הרבי זצ"ל. צילום: באדיבות המצלם

הרה"צ רבי אורי לייב נולד לאביו ר' בנימין כהן ז"ל ואמו מרת שרה ע"ה למשפחת כהן, תושבי רחוב הרב רוזנהיים בשכונת רמת אהרן בני ברק, כשהיה בן עשרה חודשים בלבד בחודש כסלו שנת תשל"ח, נהרגו הוריו ושלושת אחיו ואחותו בתאונת דרכים, כשמכל משפחתו הוא נותר שריד ופליט לאחר שבתאונה הקשה הוא עף לעבר שדה סמוכה ליד צומת נחשון וכך חייו ניצלו לאחר שנפצע קלות.

בעיתונות של אז בשנת 1997 דווח כי מסע הלוויה כזה טרם ראתה ירושלים "במזג אוויר קודר הובאה משפחה צעירה בזה אחר זה לקבורה" נכתב בעיתון 'מעריב' של אז. "רק אורי לייב בן 10 חודשים ניצל", במסע הלוויה הספיד מרן פוסק הדור בעל ה'שבט הלוי' הגר"ש וואזנר זצ"ל, שעורר את הציבור לתשובה ומעשים טובים. הם נטמנו בבית העלמין סנהדריה בירושלים.  

הידיעה ב'מעריב' על הלוויה של הוריו. צילום: בחדרי חרדים

הרה"ח ר' לייזר גפנר, מזקני חסידי ויז'ניץ, סיפר לכמה אנשים במסע הלוויה שכאשר הבן רבי אורי התייתם אחרי התאונה בה נהרגה כל משפחתו, הוא נמסר לאימוץ אצל משפחה חילונית. ר' לייזר גפנר שהתגורר בשכנות למשפחת כהן שנהרגה, נלחם כדי להוציא אותו מידי המשפחה החילונית והעבירו לידי הרבי מקליוולנד, שהיה דודו מצד הרבנית לבית אייזקסון. 

האדמו"ר מקליוולנד שליט"א הוא בנן של קדושים הוריו היו בני דודים ראשונים נכדי האדמו"ר רבי שמואל ליברמן מבוקרשט זצ"ל נין האדמו"רים רבי אורי מסטרליסק, אבי שלשת ויז'ניץ רבי יעקב קאפיל חסיד, והחוזה מלובלין. אמו ע"ה הייתה נכדת האדמו"ר רבי מאיר מקרעטשניף ונינת האדמו"ר רבי מרדכל'ה מנדבורנה זצ"ל.

בחיידר למד בתלמוד תורה 'תפארת מרדכי' נדבורנה, ובישיבה קטנה למד בישיבת נדבורנה בצלו של הרבי בעל ה'באר יעקב' זי"ע ובישיבה גדולה התעלה במעלות התורה בישיבת כוכב מיעקב טשעבין בירושלים, במהלך השנים הרחיב ופיתח את מוסדות החסידות כשפתח את הכולל ברעננה ואת בית הכנסת המפואר והכולל בעיר ביתר, היה צמוד לימין קודשו של אביו במסירות נפלאה.

הרבי החדש בקריעה במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

בחודש טבת תשע"ח בעת סעודת הילולא לאביו האדמו"ר רבי ישכר בער מסטראזניץ זצ"ל, הכריז הרבי מקליוולנד זצ"ל בטיש כי תש כוחו והוא ממנה כבר בחייו את בנו, שימלא את מקומו בהנהגת החסידות, הרבי אמר אז והפתיע את המשתתפים ופתח את סגור ליבו: "לאחרונה אני כבר חלש ולא כמו בימים עברו. אין לי כוח לנסוע לחו"ל, לחזק אנשים ולהחזיר בתשובה אחים שרחוקים מדרך השם. הבן שלי הרה"צ רבי אורי לייב המתגורר בביתר ורב הקהילה בביתר מנהיג את הקהילה ביד רמה ואנשים אוהבים לשמוע את דרשותיו ולהתפלל בבית כנסת שלו".

"אני רוצה לומר לכל האנשים שלנו, אני המשכתי את דרכו של אבי האדמו"ר מסטראזניץ זצ"ל. תשמרו ותחזקו את כל מה שעשינו ברעננה, ובני היקר רבי אורי יזכה להמשיך את דרכי, ולקרב את כל אחד ואחד שרוצה לקבל השפעה ולהתקרב לדרך החסידות".

הבן הממשיך הרה"צ רבי אורי לייב רוזנבוים רב הקהילה בביתר נשא דברים לאחר מכן בהילולא ואמר: "הייתי בגיל שלש וחצי כשהסבא הרבי נפטר ולא זכיתי להכיר אותו הרבה, אבל משהו אחד אני זוכר, בגיל שלש בסעודת שבת הסבא הושיב אותי על הברכיים ואמר לי כל מה שאתה אוכל בשבת תגיד לפני זה "לכבוד דער היילגער שבת קודש" זו הבקשה היחידה שאני זוכר מהסבא ואני מקפיד לקיים את זה".

כבר במסע הלוויה היה ניתן לראות חסידים מנשקים את ידיו של הרבי החדש שהוכתר זה עתה, לאחר שהחסידים נותרו אבלים מהחלל הגדול שהותיר אחריו זקן אדמו"רי בית נדבורנה. 

החסידים רודפים אחרי הרבי החדש במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

הרבי החדש רבי אורי לייב נודע כמלחין דגול ואף הוציא בעבר דיסק משיריו - 'שמעה תפילתי', הדיסק מחיל תריסר שירי נשמה ורגש הנוגעים ללב דרשותיו נפלאים, כשהוא משלב את אמרות הצדיקים משולבות במעשיות סיפורי צדיקים נפלאים.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' אורי לייב הוא רגשן מאוד, בעל תפילה בחסד עליון, עוזר למשפחות במצוקה מהקהילה בביתר, הכולל שפתח ברעננה מונה 40 איש שמגיעים כל יום מבני ברק בהסעה מסודרת. יש לו חמישה ילדים, חתנו הוא הבנש"ק ר' צבי פרנקל, בן הרבי מרימינוב ונכד הרבי מקאמרנא.

פרופיל הרבי מקליוולנד חסידות קליוולנד אורי לייב הכהן רוזנבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד