י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"הכופרים האלה, אין להם דעת" • להאזנה

במילים חריפות אלה תוקף הגר"ע יוסף את מערכת המשפט, בקלטת וידאו שהוקלטה בצהריים בביתו, ותוקרן בעצרת התמיכה בחבר הכנסת לשעבר שלמה בניזרי. הדברים צפויים לחולל סערה • פרשת שופטים

"מה לכהן בבית הקברות?" הגר"ע יוסף
"מה לכהן בבית הקברות?" הגר"ע יוסף

תחביב ידוע יש להם, לעיתונאים המועסקים בתקשורת הכללית. הם נוהגים להאזין מדי מוצאי שבת לדרשתו של נשיא מועצת החכמים הגר"ע יוסף, וללקט מהן פנינים שיסעירו את הציבוריות הישראלית, בשל חוסר יכולתה להכיל את הדברים הנאמרים.

כנראה שסערה מהסוג הזה עומדת להתחולל מחר, ולא בשל דברים שנאמרו במהלך שיעור ב'יזדים'. במהלך הערב, תתקיים עצרת תמיכה בישיבת 'אור החיים', למען חבר הכנסת שלמה בניזרי, שיישא שם את נאום ה'אני מאשים' שלו.

בניזרי ישמיע מן הסתם דברים חריפים. הוא יירה גיצים וישלח לשונות של אש לעברה של מערכת המשפט.

אבל דבריו יעמדו בצל, לצד אמירות חריפות לא פחות שיוקרנו מעל גבי מסכי ענק.

במהלך היום, הוכנסו צלמים לביתו של נשיא מועצת החכמים, והסריטו אותו כשהוא מתייחס לראשונה למשפט בניזרי.

"אחינו בית ישראל, שמעו", פותח הגר"ע את דבריו בקול חלוש מעט. "צר לנו מאוד על משפט העוול שנעשה לידידינו רב הפעלים, העוסק בכל ימיו להגדיל תורה ולהאדירה. כל מוחו תורה, כל מוחו יראת שמים, כל מוחו חסד עם עם-ישראל".

הוא נוטל אתנחתא קלה, ואחר ממשיך: "הם דנו אותו כמו שדנו אותו. אוי לנו. יש לנו בית-משפט מעוול כזה, מעוות כזה", אומר הגר"ע, ופניו מתכרכמות. "אין להם לא דעת ולא דין. לא מאמינים בשום דבר.

"כשדנים הרבנים בבית-הדין, הקב"ה יושב עמהם ומנחה אותם, תעשו כך ותעשו כך. אבל אלה, הם כופרים", אומר הרב בזעקה.

"מה לכהן בבית הקברות?", שואל הגר"ע רטורית, תוך שהוא מרים את ידו אל-על, מתוך רצון לבטא את גודל הכאב שנצור בליבו.

"אני מבקש מכם", פונה הגר"ע במר ליבו לשומעי לקחו. "כולכם תעזרו. כאיש אחד חברים. לעודד את ידידנו היקר רבי שלמה, שעושה ככל יכולתו להגדיל תורה ולהאדירה, ולעשות חסד עם עם ישראל.

"וזה הגמול שהם נותנים לו", מפטיר נשיא מועצת החכמים בצער. "זו תורה וזו שכרה. הקב"ה ישמור אותו ויציל אותו".

לצידו של הגר"ע יוסף, ישב לכל אורך השיחה הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת 'אור החיים' ופטרונו של חבר הכנסת לשעבר שלמה בניזרי, ששמו הוזכר במהלך שנות המשפט המייגע.

בסיום הדברים, מתרומם ראש ישיבת אור החיים ממקומו ונושק לידו של הגר"ע.

זו לא ההזדמנות הראשונה שבה זוכה מערכת המשפט לשמוע את דעתו של הגר"ע יוסף על התנהלותה. בעבר נדרש לכך נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, שהודה, ש"דבריו של הרב עובדיה יוסף, קשים הם. תוכנם של הדברים פוגע. הוא פוגע באמון ציבור תומכיו בבית המשפט.

"לא כך מתבטא גדול בתורה ומנהיג פוליטי", יילל בזמנו ברק. אלא שהדברים כלל לא עשו רושם על מרן הגר"ע יוסף, הרואה במערכת המשפט את מחוזות האין-צדק. קטע הווידאו שיוקרן בפני רבבות במהלך עצרת התמיכה, יוכיח זאת כאלף עדים.

להאזנה:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד