י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הישורת האחרונה

גנץ מחריף את הטון: "נתניהו מתכוון לשבש את יום הבחירות"

גנץ מגביר הילוך ותוקף את נתניהו אישית בהצהרה לתקשורת שמסר בתל אביב, וגם קורא לוועדת הבחירות לשמור על טוהר הבחירות "אני יודע כבר על כוונה של נתניהו לשבש את יום הבחירות", אמר | וגם סיפר שנתניהו הציע לו להצטרף לליכוד ולשמש כשר הביטחון | בליכוד הגיבו : "אנחנו קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים ולהגיע לעימות. לא להתבכיין ולא להשתולל"

גנץ מחריף את הטון: "נתניהו מתכוון לשבש את יום הבחירות"
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הערב הצהרה לתקשורת ותקף שוב את יריבו הפוליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא פתח את דבריו ואמר; "נתניהו, תסתכל לי בעיניים. תסתכל לאזרחי ישראל בעיניים. בשם האובססיה שלך להימלט ממשפט: אתה משקר, משסה, מפלג, מלכלך, מפיץ שמועות זדוניות ומסית. נתניהו – אתה מרעיל את ישראל".

"ב-17 למרץ אתה הולך לשבת על ספסל הנאשמים, בהקראת כתב האישום, תחת הכותרת "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו" – ובמערכת הבחירות אתה פתחת במתקפה של "בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל".

גנץ המשיך ותקף; "אתה מאשים את גבי, רמטכ"ל לשעבר שלחם במשך שנים רבות למען ביטחון ישראל, אתה שהצעת לו את תפקיד שר הביטחון, אתה מאשים אותו בהקלטות מפוברקות ובשנאה לאחינו הדרוזים? אתה, שניסית לשבור את ברית הדמים בינינו, שלא היית מוכן להכניס תיקון קטן בחוק הלאום או להוסיף חוק לשוויון עבורם?".

"אתה, שהארכת את כהונתי כרמטכ"ל וקיבלת ממני דיווחים בלילות מורטי עצבים – מפיץ עליי שקרים והמצאות מוחלטות? הרי רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך. ורק לפני חודשיים, קראת לי לשותפות והצעת לי להיות ראש ממשלה אחריך".

יו"ר 'כחול לבן' החריף את הטון טאמר; "נתניהו - איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף. אני איתך לא אשב". וגם שיגר איום מרומז כלפיו; "מעולם לא חשפתי את השיחות הרגישות והדיסקרטיות בינינו, כשהייתי רמטכ"ל ואתה ראש ממשלה. אני גם לא אעשה זאת, ואתה יודע למה".

"אנחנו מכירים את שיטת נתניהו. כל מי שהתמודד מולך מבית ומחוץ ספג את הרפש וההכפשות: סילבן שלום, גדעון סער, אריאל שרון ז"ל. ולא רק הם. את היועץ המשפטי שאתה מינית - האשמת בניסיון הפיכה שלטונית. לפרקליט המדינה הצמידו בגללך מאבטחים, כאילו המאפיה מאיימת עליו. שופטים וחברי כנסת מסתובבים מפוחדים ומשותקים.
ותמיד באותה השיטה... רגע לפני הבחירות צצים השקרים, ושעה אחריהן הם נעלמים".

גנץ המשיך ותקף; "מה שאתה עושה בחודש האחרון הוא לא קמפיין שנאה - אלא פשע שנאה נגד הדמוקרטיה והחברה הישראלית. תסתכל על המדינה הנפלאה שלנו, זו שצמחה מערכי הערבות ההדדית והרעות. כרמטכ"ל חוויתי איך המדינה הזו יודעת לחבק ברגעים הקשים ולשמוח ביחד בהישגים. את העוצמה הזו, את הביחד והיופי שברעות - אתה מחריב במו ידיך".

"בנית והצמחת סביבך תרבות של פשע, של עדי מדינה", תקף הטוען לכתר והוסיף; "תרבות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. ובשביל מה? כדי שבן הדוד שלך, איש סודך, ירוויח מיליונים בעסקת צוללות? כדי שאתה תרוויח מיליונים מעסקת המניות? והיום אנחנו מגלים ומבינים שאתה מפעיל את שר המשפטים, כדי לקבור את הפרשה הזאת עד הבחירות. הכל כדי להימלט ממשפט ולהעביר את חוק ההימלטות".

"לקחת את תנועת הליכוד המפוארת והפכת אותה ואת אנשיה לתיאטרון לאומי. מדי יום אני שומע את חבריך לליכוד, שהפכו לשטיח תחת רגליך, מקריאים סיסמאות הזויות ושקריות. אני בטוח שבתוך תוכם ובינם לבין עצמם, הם מתביישים. אתה מאלץ אותם להתנהג כחבורה של פחדנים! גנרלים ואנשים ראויים שהפכו לבובות בצבא של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

"תבין - עלי לא מאיימים. לא חמאס, לא חיזבאללה ולא איראן. אז בטח שלא אתה", הבהיר גנץ לנתניהו; "אז אני לא מדבר כמוך - ביג דיל. בזמן שאתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק אני הגנתי על המדינה הזו. ובניגוד אליך אני עדיין מבקש לעשות זאת".

"אני בטוח שבימים הקרובים צונאמי של פייק ניוז ישטוף את ישראל. נתניהו - זאת ההזדמנות האחרונה שלך לגלות מנהיגות ואחריות לאומית ולעצור את הרפש, השנאה והשיסוי שאתה זורע בתוכנו".

"אזרחי ישראל. אני יודע כבר על כוונה של נתניהו לשבש את יום הבחירות. הוא עשה זאת בהודעות סמסים ובסרטונים שקריים, ובבחירות הקרובות הוא יעשה זאת בדרכים מתוחכמות בהרבה. אני קורא לוועדת הבחירות להתכונן ולהיערך – טכנולוגית, כוח אדם וארגון מתאים. אני דורש מיו"ר ועדת הבחירות להבטיח את תקינות יום הבחירות! הם משקרים, ואני בטוח שעד הבחירות הם ימשיכו מדי יום לשקר".

"אני קורא לאזרחי ישראל: לא להידרדר לתהומות האלה. לא ללכת שבי אחרי מכונת השקרים המשומנת מבלפור. לא להדרדר לשיח מבזה. בכנות, זה לא נעים לציבור, וזה גם לא נעים לי. אבל זה לא יזיז אותי במילימטר מדרכי.
ואדגיש: אני לא הסיפור. מאחוריי עומדים רוב אזרחי ישראל שרוצים שינוי ותקווה. עבורם אני נאבק".

"בעוד חמישה ימים נלך לקלפיות. והפעם אלה לא בחירות רק על מי יהיה ראש הממשלה. זהו מאבק על עתיד המדינה. על עתיד ילדינו, על איזו חברה תהיה כאן. אם לנתניהו יהיה אפילו מנדט אחד יותר – הוא ישאר והוא ישנה את פניה של המדינה באופן בלתי הפיך. אנחנו רואים שאין לו גבולות. ביבי לא עוצר באדום!".

לסיום אמר יו"ר 'כחול לבן': "ביום שני, אני אנצח, ביום שני אנחנו ננצח. נחזיר את התקווה, נחזיר את השיח השפוי. נתחיל להתרכז בחינוך של ילדינו, בבריאות של האזרחים הוותיקים וביטחונה של מדינת ישראל. אני אפעל מיד לאחד את העם, ולתקן את הנזקים לחברה שגרם נתניהו. אזרחי ישראל ינצחו את נתניהו!", סיים.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "גנץ נראה מאוד לא רגוע הערב. אנחנו קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים ולהגיע לעימות. לא להתבכיין ולא להשתולל. פוליטיקה זה תחום קשה, תפקיד ראש ממשלת ישראל - קשה הרבה יותר. גנץ פשוט לא יכול".

ראש הממשלה התייחס לדברים בכנס בחירות בירושלים ואמר: "שמעתי את בני גנץ אומר שאנחנו מפרקים את החברה הישראלית. אנחנו שומעים אותם מסיתים יומם ולילה נגדנו ומתלוננים על הסתה. הם מסתירים את האמת והאמת הפשוטה היא שאנחנו במרחק שני מנדטים מניצחון".

 

בני גנץ בנימין נתניהו בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד