י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לירות בחרדים אחד אחד"

כך 'ישראל ביתנו' מהלכת אימים על חושפי ההסתה שלהם

"להכניס את החרדים לגטאות" ו"לירות בהם אחד אחד", כך נכתב באתר "סכנה מביתנו", שנועד לתרגם לציבור לשפה העברית את המסרים שמנפיקה 'ישראל ביתנו' למצביעים הרוסים | ליברמן מבין את הנזק ומהלך אימים על מפעיליו, בדמות תלונה למשטרה 

כך 'ישראל ביתנו' מהלכת אימים על חושפי ההסתה שלהם
קמפיין הבחירות של 'ישראל ביתנו' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתר חדש יחסית ששמו "סכנה מביתנו", מדיר שינה מעיניו של אביגדור ליברמן, שלא בוחל באמצעים על מנת להדוף אותו ולהביא לסגירתו.

באתר, מוצגים תרגומים לעברית של קמפיין 'ישראל ביתנו' במגזר הרוסי. בין שלל הממצאים המובאים שם תוכלו למצוא פוסטים אנטישמים לחלוטין, הקוראים "להכניס את החרדים לגטאות" ו"לירות בהם אחד אחד".

מהנכתב באתר ניתן ללמוד כי התעמולה שמנהלת ישראל ביתנו ברוסית "שונה באופן קיצוני מזו שבעברית. תעמולה זו מופנית לאותם גורמים שוליים בחברה הרוסית, מתוך כוונה ללבות יצרים אפלים ולהפוך אותם לבעלי דעות אנטישמיות קיצוניות". 

מה שהעלה את פעילות האתר לכותרות, היה התרגום שערכו מפעיליו לסרטון האנטישמי של ח"כ אלכס קושניר על בנות ישראל, מה שעורר סערה ברשתות ובקשת הפוליטית.

המאבק של ליברמן במפעילי האתר עלה שלב, כאשר 'ישראל ביתנו' הגישה תלונה במשטרה נגד אחת מפעילות האתר, בטענה שהוא "משמש בסיס להפצת תעמולה שקרית ואנונימית נגד ישראל ביתנו, בין היתר באמצעות בוטים". 

התלונה הוגשה כנגד נטליה רוטנברג, עולה ותיקה שהיתה מסורבת עלייה בשנות ה-80. "התחלנו לפעול כי הרגשנו שליברמן פגע במפעל החיים שלנו", הסבירה את מניעיה, "הגענו לפה למדינה יהודית שאמורה להיות גן עדן בלי אנטישמיות. הזדעזענו כשראינו מה שהוא עושה ברחוב הרוסי ואת מי הוא מנהיג, אנשים בורים שלא יודעים עברית וכותבים שטויות על היהדות".

בתלונת 'ישראל ביתנו' שהוגשה למשטרה נכתב: "בחזית האתר פועלים 'אנשי קש' בשתי רמות, דרכם מועלים תכנים לאתר. בחזית עומדת ילנה צ'ודקוב ומאחוריה פועלת אישה בשם נטליה רוטנברג (הידועה גם בשם Natasha ) אשר מעלה את התכנים לאתר בפועל. נטליה מועסקת על ידי האוניברסיטה הפתוחה כאדריכלית אתרים ומידע ומשתמשת במחשבי האוניברסיטה להעלות תכנים לאתר. יצוין כי הגב' רוטנברג מרבה להפיץ את הנרטיב השקרי אודות ישראל ביתנו בכלי התקשורת".

בכך, מנסים אנשי 'ישראל ביתנו' להרתיע את רוטנברג על ידי פגיעה במקום פרנסתה.

רוטנברג מספרת כי היא מקבלת איומים כל העת. היא יודעת מי המאיימים ואף הגישה נגדם תלונה. "גם כלי התקשורת ברוסית מסיתים נגד החרדים", היא מוסיפה.

בדו"ח שהגישה 'ישראל ביתנו' ניכר שאספו עליה מידע אישי רב. "הם יודעים בת כמה אני, מתי עליתי לארץ, מי הזמר שאני אוהבת, מתי התחתנתי ובאיזו מחלה חליתי בצעירותי. הם מנסים להפחיד אותי".

מקס ברודסקי, אחד ממפעילי האתר, קיבל אף הוא איומים שיעשו לו "חאטין 2". חאטין הוא כפר בבלארוס שהיה סמל לזוועות הנאצים.

עו"ד יצחק בם, המייצג את נטליה רוטנברג, מסר בתגובה: "חופש הביטוי מגן גם על ביקורת נגד ליברמן. הטענה כי רוטנברג מפעילה רשת של בוטים היא פרי הזיה".

מ'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה: "לאחר בדיקה מעמיקה זיהינו שרוב הפעילים באתר הם לכאורה תומכים ופעילים של הליכוד. מי ששלח את מכתב התגובה בשמה של רוטנברג הוא עורך דין, חבר בבית הדין של הליכוד. הממצאים הועברו לטיפול המשטרה".

ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד