י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יש בהם קורבנות כואבים וסובלים"

צרכתם קנאביס ונתפסתם? אמיר אוחנה קורא לכם

נתפסתם בעוון צריכת קנאביס ויש לכם במשטרה תיק פלילי? שר המשפטים קורא לכם להגיש בקשה למחיקתו | לדבריו: "אל תקלו ראש – זה עובד. כל פניה כזו תגיע לשולחני ואפעל כפי שהתחייבתי"

צרכתם קנאביס ונתפסתם? אמיר אוחנה קורא לכם
שתלי קנאביס צילום: דוברות המשטרה

שר המשפטים אמיר אוחנה פרסם הערב (רביעי) פנייה לאזרחים ובה קרא למשתמשים בקנאביס להגיש בקשות למחיקת רישום פלילי בגין שימוש אישי והחזקה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז לפני מספר ימים כי יקדם מחיקת רישום פלילי על החזקת קנאביס.

"מסלול חייהם התקין של יותר מדי אזרחים הופר. לא בגלל הקנאביס – אלא בגלל האכיפה הפלילית על צריכתו. לקחו אזרחים שהם בדרך כלל שומרי חוק, והפכו אותם לעבריינים – לא כי פגעו באדם אחר חלילה, אלא כי פגעו, כביכול, בעצמם", אמר אוחנה.

לדבריו, "ראיתי את הפגיעה הזו מקרוב כעו"ד שייצג בתחום הפלילי, ראיתי יותר מדי צעירים שחייהם נרמסו תחת גלגלי האכיפה הדורסניים של המדינה, שחירותם נשללה ברגל גסה. כמה אנרגיות ומשאבים השקיעה המדינה בחוקרים, בלשים, רכזי מודיעין, תובעים, פרקליטים, סניגורים, שופטים, קלדנים, קציני מבחן ועוד – כדי לטפל בפשע ללא קורבן. זאת, כמובן, על חשבון פשעים רבים שדווקא יש בהם קורבנות כואבים וסובלים – כי היריעה תמיד קצרה והכל עניין של סדרי עדיפויות".

אוחנה הצהיר כי "הגיע הזמן לשנות מסלול. לכן, הודענו, ראש הממשלה ותנועת הליכוד, על שתי פעולות: הראשונה – הקמת ועדה שתתווה מסלול חקיקה מתאים להסדרת השימוש החוקי בקנביס על בסיס המודל הקנדי. השנייה – תיקון עוולות העבר: כשר המשפטים אני מודיע בזאת כי אמליץ בחיוב בפני הנשיא על כל בקשות החנינה ומחיקת הרישום הפלילי על עבירות שימוש אישי והחזקה של קנביס. אל תקלו ראש – זה עובד. כל פניה כזו תגיע לשולחני ואפעל כפי שהתחייבתי".

קנאביס רפואי מחיקת רישום פלילי אמיר אוחנה שר המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד