י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שכינו אותו "בוגד"

ח"כ גדי יברקן: "בכחול לבן פשוט רימו אותי"

לאחר שכינו אותו "בוגד" ו"עריק" ומנעו ממנו להתראיין לתקשורת - ח"כ גדי יברקן משתף: "הבנתי שהקהילה האתיופית לא מעניינת את כחול לבן"

ח"כ גדי יברקן: "בכחול לבן פשוט רימו אותי"
גדי יברקן צילום: הדס פרוש, פלאש90

במשך שבועות ארוכים שמר חבר הכנסת בעבר (ובעתיד) גדי יברקן בתוך הבטן את הסיפור של מה שקרה שם עם כחול לבן מאחורי הקלעים. כעת, בראיון ל"ישראל היום" שיפורסם ביום שישי הקרוב במוסף "שישבת", הוא פותח את הכל ומצדיק את האמרה שיש שני צדדים לכל מטבע.

יברקן היה ח"כ מטעם רשימת כחול לבן, שביום הגשת הרשימות לכנסת ה־22 החליט לעבור למפלגת הליכוד, היישר למקום ה־20 כשריון של ראש הממשלה נתניהו. הוא היה ממוקם במקום ה־33 בכחול בלבן, שכיום לפי הסקרים, כבר לא בטוח שהוא ריאלי. מקורביו בפוליטיקה כינו אותו "בוגד" ו"עריק", ראשי המפלגה הוציאו הודעה שהם "זורקים" אותו מכחול לבן, אך יברקן מצידו טוען שבכחול לבן היו מעודכנים לאורך כל הדרך במו"מ שהתנהל עם הליכוד, דרך ח"כ זוהר, ולדבריו הוא בחר לעזוב את המפלגה שהכניסה אותו לכנסת אחרי שהבין שלא עמדה בהבטחות אליו.

ח"כ גדי יברקן אומר: "המילה בגידה היא עדינה לעומת ההשמצות שספגתי. חשוב לי להציג את הצד שלי, כדי שהציבור יבין שאם באמת הייתי אופורטוניסט לא היו בחירות נוספות - כי אני הייתי הח"כ ה־61 שחסר לנתניהו. כשהלכתי לכחול לבן, קיבלתי את ההחלטה הכי קשה שיש. הבאתי איתי עשרות אלפי מצביעים מהקהילה האתיופית. להגיד להם, בעיקר למבוגרים, להצביע למפלגה שהיא לא ליכוד, זה כמו להגיד ליצחק שמיר להצביע למרצ".

על השאלה מדוע עזב את כחול לבן הוא אומר: "הם רימו אותי. הגעתי חדור מטרה לקדם את הזכויות של יוצאי אתיופיה. כשתל"ם נכנסה לכחול לבן, האמנתי שזאת הפלטפורמה הכי נכונה לשם כך. אבל ביום שהבנתי שהקהילה האתיופית לא נמצאת בראש סדר העדיפויות של כחול לבן, נשברתי".

בראיון עימו טוען יברקן כי בני גנץ לא לקח אותו ברצינות: "כשגנץ ניסה להרכיב ממשלה, ביקשתי ממנו שנושא הקהילה האתיופית יהיה בתוכנית 100 הימים. הוא אמר לי 'בסדר', ואז גיליתי שבמו"מ עם עמיר פרץ, העבודה־גשר שמו על השולחן את נושא הקהילה האתיופית - וגנץ סירב".

עוד משתף יברקן על קשייו בכחול לבן, כי דוברות הרשימה החליטה להחרים אותו תקשורתית והיו פעמים שהגיע לראיונות טלוויזיוניים וברגע האחרון הורד משידורים בעקבות הוראה בכחול לבן לערוצים. יברקן אומר שנפגע קשות מהדברים. "כחול לבן תמיד לקחו אותי כמובן מאליו, זה היה שם תמיד באוויר".

על ההבטחות של רה"מ סיפר: "סגרתי עם רה"מ על קידום הקהילה - דיור, בריאות ו־7,500 איש שיעלו מאתיופיה בשנים 2020־2021".

הראיון המלא לעורכת וכתבת "ישראל היום"-דניאל רוט אבנרי  יפורסם מחר (שישי).

גדי יברקן מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד