ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ישראל החדשה: כל ילד שלישי מקבל חינוך חרדי

מספר התלמידים המופיעים ברשימות משרד החינוך כמי שלומדים במסגרת חרדית עומד על כ-324,000 תלמידים. עשרות אלפים אחרים אינם רשומים במשרד החינוך, משום שאינם נהנים מתקציבי משרד החינוך

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מנתונים המתפרסמים לקראת פתיחת שנת הלימודים תש"ע, עולה כי חל גידול משמעותי במספר התלמידים הזוכים ללמוד בחינוך החרדי.לפי הנתונים, מספר התלמידים המופיעים ברשימות משרד החינוך כמי שלומדים במסגרת חרדית עומד על כ-324,000 תלמידים.

בשנת הלימודים תשס"ט עמד מספר התלמידים במערכת החינוך במדינת ישראל על קרוב ל-1.1 מיליון תלמידים, לא כולל גני הילדים. לפי נתוני משרד החינוך, בשנת הלימודים הקודמת, כל תלמיד שלישי בגני הילדים במגזר היהודי למד במסגרת חרדית. זאת, לעומת כ-47% במסגרות של המגזר הממלכתי, וכ-20% בממלכתי-דתי. לשם השוואה, ב-2001 עמד חלקו של המגזר החרדי על כ-26%, לעומת כ-53% במגזר הממלכתי.

המגמה הזו ממשיכה גם בשנה זו. לאור זאת, כאשר מחלקים את מספר התלמידים החרדיים מתוך כלל התלמידים במדינת ישראל עולה, כי כל ילד שלישי במערכת החינוך בישראל לומד במסגרת חרדית.

יצוין עוד, כי במדינת ישראל לומדים עוד עשרות אלפי ילדים חרדים וכן אלפי תלמידי ישיבות קטנות ותלמידות סמינרים, שאינם רשומים במשרד החינוך, משום שמוסדות אילו אינם נהנים מתקציבי משרד החינוך הישראלי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד