י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת מהפך?

סקר דרמטי: הימין מתקרב ל-61; ליברמן צונח

בשורות מעודדות לגוש הימין ולציבור החרדי: לראשונה מזה תקופה ארוכה - גוש הימין מתקרב מאוד ל-61 המנדטים הדרושים לו כדי להרכיב ממשלה • החרדים מתחזקים וליברמן צונח

סקר דרמטי: הימין מתקרב ל-61; ליברמן צונח
נתניהו בכנס בחירות, אמש צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ימים ספורים לפתיחת הקלפיות ולפני שמיליוני אזרחים יצעדו בפעם השלישית בתוך שנה וחצי לבחור את הממשלה ואת הכנסת ה-23, סקר 'דיירקט פולס', שהצטיין בעבר בניבוי תוצאות - עם בשורות מעודדות לגוש הימין ולציבור החרדי.

על פי סקר שפורסם היום (חמישי), מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-35 מנדטים, כחול לבן מגדילה את הפער, מפגרת אחריה בשני מנדטים ומתייצבת על 33, הרשימה המשותפת 13, העבודה-גשר-מרצ 9, ש"ס 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, ישראל ביתנו 6. עוצמה יהודית 0.96%.

המשמעות של הסקר היא שגוש הימין נושק לראשונה מאז תחילת המירוץ ל-60 מנדטים (קצת יותר מ-59). כשמנגד גוש השמאל עומד על הטווח של 54-55 מנדטים. 

עוד עולה מהסקר כי כ-3 מנדטים עשו את המעבר מגוש השמאל-מרכז היישר לגוש הימין, וכן אחוז המתלבטים הצטמצם בהתאמה בשבוע האחרון, מכ-10% ל-2.6% בלבד.

מניתוח הנתונים עולה גם כי הקרב של כחול לבן על הראש של מפלגת העבודה - הצליח, וכחול לבן עולה שואבת אליה שני מנדטים מהעבודה-גשר-מרצ שיורדת ל-9 מנדטים ומתחזקת מעט על חשבון הרשימה המשותפת - שמפסידה את המנדט ה-14.

גם בשורות לציבור החרדי ניתן למצוא בסקר: ליברמן נחלש גם הוא במנדט נוסף ומתייצב על הספרה 6. שני שליש מהמנדט שאיבד, חוזר לגוש הימין. ימינה מתייצבת על 7 מנדטים, וש"ס על 9.

הסקר נערך על ידי חברת Direct Polls LTD בתאריך ה-26 בפברואר 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 2,983 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל (18+), הכוללים בתוכם את החברה הערבית (371), החברה החרדית (581) ויוצאי ברה"מ לשעבר (305) תוך מתן משקלים מתאימים. טעות הדגימה הסטטיסטית 2.1%+- בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד