י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כשראש הישיבה בכה בדמעות: "אין לי יום ואין לי לילה"

עין לא נותרה יבשה כשראש ישיבת 'דרך חכמה' הגר"י וילנסקי פתח את ליבו בפני התלמידים וחשף את הקשיים הכרוכים בגלגול החובות ובהחזקת עול הישיבה

כשראש הישיבה בכה בדמעות: "אין לי יום ואין לי לילה"
השקת קמפיין ישיבת דרך חכמה צילום: יח"צ

לזה לא ציפו מאות בוגרי ישיבת 'דרך חכמה' שהתכנסו בשבוע שעבר למעמד לרגל השקת מגבית 'בלבבי משכן אבנה'. במהלך הכנס ההיסטורי, שלראשונה ליכד יחד את כל בוגרי הישיבה לאורך השנים, עלה לשאת דברים ראש הישיבה שליט"א הגאון הגדול רבי יונתן וילנסקי שליט"א שפרץ בבכי שלא הותיר אף אחד מהנוכחים אדיש.

ראש הישיבה פירט על קשייו הרבים בהחזקת הישיבה, ובפרט על החובות העצומים המשתרגים על צווארו בעקבות רכישת המבנה בהר נוף, חובות שפוגעים בבריאותו, ומקשים על יכולתו לנהל את הישיבה. "אין לי לא יום ולא לילה" אמר ראש הישיבה הגר"י וילנסקי כשקולו נשבר. "מאז שרכשנו את המבנה, התלמידים אמנם זוכים לשבת במקום ראוי, אבל אין לנו מנוחה של רגע. גלגול הכספים והחובות אינו יודע סוף".

הגר"י וילנסקי סיפר כי על כתפיו מונחים חובות בהיקף של שמונה מיליון שקלים שאינם מאפשרים לו להתמסר כמו שהוא רוצה לטיפוח התלמידים והמצב הרוחני בישיבה. "אני רוצה לתת מעצמי יותר, אבל אני עסוק כל הזמן בהישרדות" אמר רה"י. "אני לא רוצה לנוח על זרי הדפנה, אני רוצה להמשיך ולהשקיע בישיבה, אבל אני רוצה להתמקד בהשקעה ברוחניות ולא בגשמיות. אם רק העול הזה יוסר מעל כתפיי, אוכל להתמסר למען הישיבה".

הגר"י וילנסקי פנה לציבור וביקש מהם להירתם אך הפעם למען הישיבה, ולהשלים את הרכישה של מבנה הישיבה, רכישה שתבטיח את עתיד הישיבה ותייצב את דרכה בשנים הבאות.

רה"י הגרא"צ סילבר אמר בדבריו כי דווקא כעת, לאחר שהישיבה נכנסה למבנה קבע, מתקבל רושם מוטעה כאילו כבר אין צורך בעזרה, אולם לדבריו, כעת זהו המאמץ האחרון, להשלים את רכישת המבנה בע"ה, מבנה שישרת את הישיבה עוד שנים רבות ויהווה בית לדורות של תלמידי חכמים שיאירו את העולם בתורתם.

סיפורה של ישיבת 'דרך חכמה' הוא מרתק. במשך שנים ארוכות היטלטלה הישיבה הקדושה בין מבנים ברחבי הארץ, ורק בשנים האחרונות בס"ד השתכנה הישיבה במבנה הקבע שלה בשכונת הר נוף בירושלים. אלא שכאמור, למרות הכניסה למבנה הקבע יש צורך בהתגייסות מיוחדת על מנת להשלים את רכישת המבנה כדי שיוכל לספק את צרכי התלמידים, הן ברוחניות והן בגשמיות.

בעצת גדולי ישראל, החליטו ראשי הישיבה לצאת למגבית מיוחדת ששמה מבטא יותר מכל את מהות הישיבה, 'בלבבי משכן אבנה' – היותה של הישיבה נערצת על בוגריה ותלמידיה, האוהבים אותה בכל ליבם, ומוקירים לה טובה ואהבה על שנים של תורה בעמקות, יראת שמיים ואהבתם חברים, שיתגייסו יחד על מנת להשלים את רכישת הבניין, כראוי לאחת מישיבת הדגל של עולם התורה בארץ ישראל.

לתרומות למען הישיבה הקדושה חייגו 5485*

או לחצו על הקישור המצורף>>>

ישיבת דרך חכמה סילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד