י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעוניינים בקריירה בעולם הביטוח? אלו הלימודים שתצטרכו לעבור

עבור כל מי שמתעניין/ת בקריירה בעולם הביטוח, להלן כמה ממסלולי הלימודים הבסיסיים והחשובים ביותר הרלבנטיים עבורכם, אלו אשר יאפשרו לכם להיכנס לתחום ולהתחיל לעסוק בו בפועל בתוך פרק הזמן הקצר ביותר

מעוניינים בקריירה בעולם הביטוח? אלו הלימודים שתצטרכו לעבור
קורס ביטוח צילום: pixsabay

ענף הביטוח מושך אליו אינספור אנשים מדי שנה המעוניינים לבנות לעצמם קריירה בתחום, בין אם מדובר בצעירים אשר זה עתה יוצאים לשוק העבודה לאחר סיום שירותם הצבאי וכו' ובין אם באנשים מבוגרים יותר המעוניינים בהסבה מקצועית וטיפוח קריירה חדשה בתחום מבטיח ויציב יחסית. עבור כל מי שמתעניין/ת בקריירה בעולם הביטוח, להלן כמה ממסלולי הלימודים הבסיסיים והחשובים ביותר הרלבנטיים עבורכם, אלו אשר יאפשרו לכם להיכנס לתחום ולהתחיל לעסוק בו בפועל בתוך פרק הזמן הקצר ביותר –

יסודות הביטוח – קורס יסודות הביטוח הוא קורס המבוא הכללי והמקיף המועבר במסגרת ההכנה למבחנים של משרד האוצר והרשות לני"ע. מבחנים אלו הם הנדרשים לצורך קבלת תעודת סוכן ביטוח מטעם הממונה על הביטוח במשרד האוצר – הגוף הרשמי המסדיר את ענף הביטוח ומנפיק את הרישיונות לעסוק בו באופן מקצועי. במסגרת קורס יסודות הביטוח נחשפים התלמידים למאפיינים הכלליים והבסיסיים השונים של ענף הביטוח, כמו גם לרעיונות הכלליים העומדים מאחורי ביטוח באשר הוא, וכן מתרגלים בפועל תרגילים ושאלות המופיעות שוב ושוב במבחן זה, המועבר כאמור על ידי גורמים רשמיים מטעם משרד האוצר והרשות לני"ע. יסודות הביטוח הוא מבחן בסיסי אותו יש לעבור כחלק ראשוני מתהליך קבלת רישיון סוכן ביטוח, כמו גם רישיון ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני.

לימודי מבוא נוספים – מלבד לבחינה ביסודות הביטוח, כוללים לימודי ביטוח בסיסיים גם מספר מבואות בתחומים נוספים, עליהם נבחנים סוכני הביטוח העתידיים. לדוגמה, מבחן ביסודות הכלכלה, יסודות החשבונאות, סטטיסטיקה ומימון – כל אלו מהווים חובה כחלק מלימודי ביטוח כלליים, ומקום טוב להתחיל בו עבור מי שמתעניין בתחום אך אינו יודע עליו יותר מדי.

מבחני גמר

לצורך קבלת רישיון התעסוקה בעולם הביטוח יש לסיים גם התמחות בתחום, אך בנוסף יש לעבור את סדרת המבחנים, המורכבת ממבחני היסודות אותם ציינו, ושני מבחני גמר –

מקצועית א' – חלק ניכר מהפונים ללימודי ביטוח כיום, בעיקר בישראל, מכוונים לתעסוקה בתחום הביטוח הפנסיוני. על מנת לעסוק בייעוץ או שיווק פנסיוני, יש להחזיק כאמור ברישיון המתאים, ועל מנת לקבלו יש לעבור את מבחני המבואות שצוינו לעיל (כולל כמובן מבן ביסודות הביטוח...), ובנוסף שני מבחני גמר נוספים. המבחן הראשון הוא מבחן העוסק לעומק בעולם  ניירות הערך, וזהו המבחן המוכר בשם "מקצועית א' ". מבחן זה נחשב אמנם למאתגר ומרתיע, אך קורס הכנה טוב יכול להבטיח לכם סיכויי מעבר מצוינים. יש לציין כי המבחן ב"מקצועית א' " הוא מבחן הרלבנטי עבור מקצועות ורישיונות נוספים, כולל זה של סוכן ביטוח (לא בהכרח בתחום הפנסיוני), כמו גם ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות ועוד.

גמר פנסיוני – על מנת לעסוק בתחום הפנסיוני יש להחזיק ברישיון ייעוץ פנסיוני, וזאת ניתן לקבל רק לאחר שצולחים מבחן גמר נוסף -  גמר פנסיוני. כפי שניתן להבין משמו, מדובר במבחן העוסק ספציפית בתחום הפנסיוני, ובא להכשיר אנשי מקצוע אשר יוכלו לייעץ ללקוחותיהם בנוגע למסלולי החיסכון הפנסיוניים הטובים ביותר עבורם, כמו גם לשווק להם ביטוח פנסיוני ולנהלו עבורם. מאחר ומדובר במבחן גמר הרמה שלא עשויה להיות גבוהה יחסית, וגם כאן מומלץ ביותר להגיע לבחינה לאחר קורס הכנה ייעודי, כזה המועבר על ידי אנשי מקצוע מנוסים מהתחום אשר כבר הכינו בהצלחה אלפים רבים של נבחנים ונבחנות ספציפית למבחן זה.

לסיכום, על מנת לעסוק בעולם הביטוח נדרשים רישיונות תעסוקה ייעודיים מטעם המדינה, ועל מנת להשיגם יש לעבור סדרה של מבחנים. הכנה למבחנים אלו באמצעות קורסי הכנה מתאימים יכולה להפוך את התהליך כולו למהיר, פשוט, נינוח ואפקטיבי הרבה יותר.

ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד