י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אות אוחז תפילין: וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ

אות הנו פטנט חדש ובלעדי שמסייע לקשור את קצה רצועות התפילין של היד בסוף הכריכות. המוצר נרשם כפטנט בלעדי שהומצא על ידי אליהו פדן הי"ו ואושר לשימוש על ידי גדולי פוסקי ההלכה שליט”א • אות נועד להקל על קשירת קצה רצועות התפילין של היד בסוף הכריכות וזכה עד היום לתגובות נלהבות בקרב המגזר הדתי על כלל גווניו

אות אוחז תפילין: וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ
אות צילום: יח"צ

מצוות הנחת התפילין אשר נעשית על בסיס יומיומי, מלווה בהתמודדות עם סגירה מסורבלת. עד היום, אנשים שהניחו תפילין נאצלו לסגור את תפילין היד באמצעות כריכת יתרת הרצועה סביב כף היד ודחיפה של קצה הרצועה בין הכריכות. הסגירה הזאת לא נוחה, משתחררת בקלות, דוקרת, מציקה ובעיקר מסיחה את הדעת בזמן התפילה.

הפטנט של אות מסייע להתמודד עם הבעיה הזאת. הוא מבוסס על עור בהמה טהורה ומגנטים חזקים שחדורים וחבויים בתוך העור ויושב דרך קבע על הרצועה. ההרכבה של אות על רצועות התפילין וכן הפתיחה והסגירה שלו, פשוטה ומהירה.

הרעיון התכנוני שעומד מאחורי המצאת המוצר, הוא לאפשר לאדם שמגיע לקצה הרצועה עם הקשירה, סגירה נוחה יותר. התופסן של אות מחזיק את הקצה של רצועות התפילין חזק, ישר ומתוח לאורך כל זמן התפילה, בלי שיצטרכו לתחוב אותו מתחת לכריכות היד. המשמעות של אות היא אוחז תפילין וגם מילה מתוך הציווי בתורה "והיו לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך".

מה היתרונות של אות על פני קשירה עצמאית?

אות מאפשר קשירה חזקה ויציבה של הרצועות, שמונעת הסחת דעת בזמן התפילין ועוזרת לשמור הן על הנוחות והן על הכשרות של התפילין. כפי שכולם יודעים, לרצועות אסור להיות פצועות או סדוקות ולדאבוננו בגלל שאנשים תוחבים וקושרים את הקצה על בסיס קבוע, הם בעצם פוגעים ברצועה, מה שגורם לרצועות לסדקים ובלאי ופוגע בכשרות שלהן. כשמשתמשים באות הרצועות לא נהרסות והתפילין נשמרים לאורך שנים.

האחיזה של אות את קצה רצועות התפילין בתום הכריכות חזקה ופשוטה והוא מוסיף הידור למצוות תפילין. העלות של המוצר היא 79.90 ₪ כולל משלוח חינם לכל מקום בישראל וזאת קנייה חד פעמית שמשתלמת לכל החיים. זאת הודות לעובדה שמדובר במוצר איכותי מאוד שמגיע בקופסא מפוארת ועשוי חומרים שלא מתקלקלים ולא מתבלים. כאמור, 100% עור בהמה טהורה ומגנטים חזקים החבויים בתוכו, עם אחריות מלאה על המוצר לכל החיים.

אות יכול לשמש כמתנה מקורית וייחודית לכל מניח תפילין לשנים רבות - לבעל, לאבא, לחבר ישיבה או לילד שבשעה טובה חוגג בר מצווה.

הסיפור של פדן על ההתקרבות לאבא שבשמיים

פדן החל להניח תפילין באדיקות לאחר פטירתו של אביו זצ"ל ובאותו תקופה התחזק בתורה ובמצוות. בתחילת הדרך, כשהיה פדן מניח תפילין במהלך תפילות שחרית, הוא חש אי נוחות בכף היד, שנבעה מאופן קשירת קצה הרצועה של התפילין של יד. כשהביט סביבו ראה פדן אנשים נוספים שמתעסקים עם הרצועה במהלך התפילה, במטרה להדק אותה שוב ושוב ואז הוא הבין - הסגירה של התפילין מסורבלת ומוכרחים למצוא דרך אחרת לקשור את הקצה של הרצועות.

פדן העמיק בלימוד ובירור בנוגע לתפילין ולהלכות הנוגעות לקשירתו במשנה ברורה, בשולחן ערוך ובספר החינוך וגילה שאין מניעה הלכתית למצוא פתרון לבעיית הקשירה. לאחר שלמד היטב את ההלכות וקיבל את אישורם ותמיכתם של מספר פוסקי הלכה ידועים, עבר פדן לתהליך הפיתוח של המוצר הייחודי אות, שהוגש לרישום כפטנט.

מספיקה תפילה אחת בשביל להבין כמה זה נוח וטוב

אמנם עד היום הסתדרו בלי אות ואלו שעדיין לא קונים מסתדרים בלעדיו, אבל ברגע שמשתמשים בו מבינים עד כמה הוא נוח, יושב טוב בכף היד ומחזיק חזק את קצה רצועות התפילין ולא רוצים לחזור אחורה.

התגובות לאות אוהדות וחיוביות במיוחד וכולם פה אחד אומרים שזה מוצר נהדר וברוך השם שסוף כל סוף מישהו חשב עליו. אחד הצדיקים שרכש את אות הודה לפדן אישית וכתב: "אחרי שמשתמשים באות פעם אחת אי אפשר בלעדיו, פשוט לא רוצים להוריד אותו מהיד". עם כל כך הרבה ביקורות טובות, כנראה שמספיקה תפילה אחת בשביל להבין כמה זה נוח וטוב.

קראו המלצות של רבנים על אות אוחז תפילין וקראו עוד על הפטנט שהפך ללהיט בעולם היהודי

תפילין פטנט תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד