י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בהלה בצמרת

בכירים איראנים נוספים נדבקו בקורונה; אחד מת

פאניקה במשטר האיראני: לאחר ההודעה הדרמטית של סגן שר הבריאות במדינה שהכריז בוידאו שצילם כי חלה בנגיף הקורונה, היום מדווח כי סגניתו של הנשיא רוחאני נדבקה במחלה. בכיר איראני נוסף מת מהנגיף

בכירים איראנים נוספים נדבקו בקורונה; אחד מת
מטיילים בונציה עם מסכות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט באיראן, עם מאות נדבקים ועשרות מתים.

לפני מספר ימים הודיע סגן שר הבריאות האיראני כי נדבק בקורונה. יום קודם לכן הוא השתתף באירוע עם בכירי הממשל, וככל הנראה הדביק שם רבים נוספים.

האדי ח'סרושאהי, בעבר שגריר איראן בותיקן וראש המשלחת הדיפלומטית האיראנית במצרים, אחד מהבולטים שבאנשי הדת בעיר קם, מת מקורונה.

יו"ר הועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני מג'תבא ד'ו אלנור הודיע בסרטון כי נדבק בקורונה, כמו גם דיווח על כך שסגניתו של נשיא איראן רוחאני נדבקה בקורונה אף היא.

נזכיר, כי כפי שפורסם ב'בחדרי', איראן איימה להלקות ולכלוא כל מי שנתפס 'מפיץ חדשות מזויפות' על התפרצות נגיף הקורונה שכבר הביא למותם של 26 בני אדם ברפובליקה האסלאמית.

חסן נורוזי, דובר הוועדה המשפטית של הפרלמנט, אמר כי על "הפצת שקרים" ניתן להעניש בכלא לשנה עד שלוש שנים עם מלקות, בהתאם לחוקי השריעה.

"הפצת חדשות מזויפות בעקבות התפרצות וירוס קורונה תגרום לאנשים להיכנס לפאניקה. זה גם יביא מצב שישתק את המדינה." כך לפי המשטר, האיומים הללו פורסמו ב'טהראן טיימס'

נורוזי הוסיף כי 24 אזרחים כבר היו נמצאיםצבמעצר בגין 'הפצת שמועות' וכי עונשם הקשה מוצדק על ידי חוקי השריעה.

ביום שני האחרון גינתה ממשלת איראן את ה"מהלכים לפוליטיזציה של ההתפרצות הנגיף". וביקרה את כלי התקשורת בגין "האשמות מעוותות נגד משרד הבריאות."

הנשיא רוחאני אמר כי ייתכן שייקח "שבוע או שבועיים או שלושה לשלוט בנגיף באיראן". יחד עם זאת, רוחאני ניסה גם להפוך את הכעס האיראני כלפי ארצות הברית, באומרו כי "אסור להפוך את הנגיף לכלי נשק עבור אויבינו ולהפסיק את העבודה והייצור במדינתנו."

איראן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד