י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרשת הצוללות

הפרקליטות הודיעה לשני הבכירים: שוקלת להעמידכם לדין

הפרקליטות הודיעה היום לאבריאל בר-יוסף, ראש המל"ל לשעבר וכן למקורבו, איש חיל הים, שי ברוש, כי היא שוקלת להעמידם לדין בגין חלקם בפרשת הצוללות

הפרקליטות הודיעה לשני הבכירים: שוקלת להעמידכם לדין
אילוסטרציה צילום: משה שי פלאש90

הפרקליטות מודיעה היום (חמישי), כי במסגרת חקירת פרשת 3000 המכונה פרשת הצוללות, היא שוקלת להעמיד את ראש המל"ל לשעבר אבריאל בר-יוסף וכן את איש חיל הים לשעבר ומקורבו של בן-יוסף, שי ברוש.

"הרינו לעדכן" הם כותבים, "כי פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום למשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר (מל"ל), אבריאל בר-יוסף, וכן למקורבו ואיש חיל הים לשעבר, שי ברוש, כי נשקלת העמדתם לדין בפרשה זו, כל אחד לפי חלקו, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם".

אבריאל בר-יוסף שירת כקצין בחיל הים עד לשנת 2003, עת השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף. בין השנים 2004-2009 כיהן כמנהל ועדת החוץ והביטחון של כנסת ישראל, בשנים 2015-2009 כיהן כמשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) וב-2016 מונה לראש המל"ל, אולם תוך זמן קצר מינויו הוקפא ולבסוף בוטל.

לבר-יוסף מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בגין חלקו בפרשה המפורט בהודעה הקודמת.

שי ברוש שירת כקצין בחיל הים עד לשחרורו מצה"ל ב-2001 בדרגת תת-אלוף, ומאז הוא משמש כאיש עסקים. בינו לבין בר-יוסף שררו יחסי חברות קרובים, ולפי כתב החשדות הוא העביר מסרים ומידע בין בר-יוסף לגנור לצורך קידום העסקאות, וכן דרש וקיבל בצוותא עם בר-יוסף, את כספי השוחד מגנור, והסתירם.

לברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.

הפרשה נחקרה ע"י יאל"כ-להב 433 במשטרת ישראל ופקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים.

תיק הצוללות פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד