י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תמיכה מפתיעה בפרץ

ליצמן זועם על לפיד: "עוד לא נגמל ממעשיו"

לאחר דבריו של חבר הכנסת יאיר לפיד שפסל ישיבה עם שר החינוך הרב רפי פרץ והשווה אותו להיבא יזבק, שר הבריאות יעקב ליצמן מביע תמיכה בפרץ ותוקף את לפיד

ליצמן זועם על לפיד: "עוד לא נגמל ממעשיו"
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שחבר הכנסת יאיר לפיד השווה את השר הרב רפי פרץ לחבר הכנסת היבא יזבק מסיעת בל"ד, והצליח לעורר סערה פוליטית והובילה לתגובות זועמות גם משותפו לשעבר נפתלי בנט, גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מצטרף לתוקפי לפיד.

"מסתבר שיאיר לפיד" כותב ליצמן, "האיש שהמציא את הדרת האחר ופסילת הזולת, עוד לא נגמל ממעשיו כשהחרים קואליציה עם החרדים ב2013 רק כי יש להם זקן ופיאות".

"כעת" זועם ליצמן, "הוא נטפל גם לדתיים הלאומיים באותן שיטות. מדובר בהשוואה מקוממת בין הרב רפי פרץ אדם עתיר זכויות, ירא שמים ואיש מעש (שגם היה לוחם ותת אלוף בצה”ל, בניגוד ללפיד שכולה שירת ב’המחנה’) לתומכת טרור מוצהרת".

"בושה וחרפה" כותב ליצמן נחרצות. "בפעם הבאה שלפיד יספר לכם שהשתנה וחזר בו מלהיות אותו לפיד המוכר לנו מרדיפת הדת, הגזירות וההחרמות, תזכרו את ההתנהגות השפלה הזאת כלפי שר החינוך הרב רפי פרץ. בוש והיכלם יאיר לפיד".

כזכור, בראיון לעיתון הדתי-לאומי 'מצב הרוח', תחת הכותרת "גם אם הם יהיו האצבע ה-61 - לא נשב עם הרב פרץ או עם היבא יזבק", מבהיר חה"כ לפיד כי לא ישב בממשלה עם השר פרץ, "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

לפיד ציין בראיון, "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית. כשהם עשו את הברית הפוליטית, התמונה של גולדשטיין עדיין הייתה תלויה. מי שעושה ברית פוליטית כזאת מוציא את עצמו מתחום הלגיטימיות הישראלית", אמר לפיד.

עוד אמר לפיד כי, "רפי פרץ הוציא את עצמו מחוץ למחנה הישראליות כפי שאני מבין אותה, ותפקידי להתריע על זה". לדבריו, "הוא לא יוכל להיות חלק מהממשלה שלי. סמוטריץ' גם יהיה קשה מאוד, אבל עם נפתלי (בנט) ואיילת (שקד) כמובן אין לי בעיה. בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

היבא יזבק יעקב ליצמן יאיר לפיד הרב רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד