י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדורה מיוחדת

לייבלה: הקריעה במיר והספר של מוזס שחזר מהדפוס

והשבוע במהדורה השבועית של לייבל'ה: מדוע מתעכב ספרו החדש של חכ"ל מנחם לייזר מוזס?, מאחורי הקלעים על מה שהתרחש בבר המצווה של מוטי בבצ'יק, מי לומד דף היומי בדרך לדרוזים? המודעה של ה'קריעה' בישיבת מיר ופינת המזל טובים המורחבת 

לייבלה: הקריעה במיר והספר של מוזס שחזר מהדפוס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתרגש מאוד מחודש אדר - חודש השמחה והוא מקווה לריקודים ברחובות הערים לרגל הניצחון של 61 פלוס בשני בלילה. אך גם אם יהיו 60, לייבל'ה לא יבכה ואף ישמח.

בימים אלה שכולם מתחפשים, לייבל'ה החליט להתחפש ללייבל'ה, כי הוא כידוע מצביע לכל מפלגה כמו 'סאלח שבתי' המפורסם ומאז שכל קול הפך למחוזר, לייבל'ה מוכר את הקולות שלו ושל הינדל'ה לכל המרבה במחיר.

אבל זה לא מה שחשוב. מגיפת הקורונה שהגיעה כמעט לארץ הביאה את לייבל'ה לחשש גדול שמא הוא ידבק. השבוע לייבל'ה חש שלא בטוב וחשב שחלה ל"ע בנגיף המאיים. אך מי כמו לייבל'ה יודע להפוך לימון ללימונדה. זה קרה כשהוא קיבל הודעה מהבנק שיש לו חוב גדול בחשבון ובתשובה אמר לייבל'ה לפקיד כי הוא בדיוק חזר מסין אמר לו הפקיד מצוין, תבוא עוד שבועיים להסדיר את החוב. ויהי לפלא.

לייבל'ה פותח את המדור עם שורת מינויים במערכת עיתון 'משפחה' שהגיעו לאוזניו. הראשון הוא מינויו של יקיר המדור אריה ארליך לעורך מוסף המגזין של העיתון, ושני הוא מינויו של ישראל גרובייס כמשנה לעורך המגזין, יחד עם מנהל המערכת החדש אהרן קליגר שעבר מ'שעה טובה' ל'בקהילה' - במקביל לגיליונות וספרים בחצר הקודש ברסלב. לייבל'ה מברך על המינויים בחום.

ובמסגרת מסע 'לבקש רחמים' הנערך הערב בכותל המערבי היה מי שחשב לערוך גימיק בקריעה מול שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, ובישיבת מיר בירושלים נתלתה מודעה היום בו מבקשים האברכים להביא חולצות ישנות בשביל 'קריעה'. 

ומכאן לשאר החדשות בהרחבה: לייבל'ה התחיל את השבוע כבר במוצאי שבת, עת עבר ברחוב עזרת תורה בואכה קרית סאטמר וכל האזור לא יכל שלא להרגיש את המתח באוויר. מוטי בבצ'יק האיש מחסידות גור ויד ימינו של סגן השר ליצמן, בירמ"צ את בנו. התנועה ברחוב הופסקה כמעט כליל ופקקי ענק נוצרו מרוב עומס הבכירים ואחרים שהגיעו לחגוג עם בבצ'יק.

עוד לפני האות, בפתיחת הבר מצווה קיבל לייבל'ה תמונה של שמוליק שפירא מאנשי גור בקרית גת, שמאז הוא חבר של בבצ'יק. שפירא נצפה מתדרך את מאבטחי השב"כ לקראת כניסתם של הבכירים ביותר משירות המדינה בהגיעם לחגוג בבר מצווה.

בפתח ראה לייבל'ה את ח"כ יעקב אשר, בשיחה עם איש הניו מדיה של ראש הממשלה – טופז לוק ואיש התקשורת הבכיר ישראל כהן, שציוציו מגיעים עד הבית בבלפור. לייבל'ה היטה את אזנו וביקש שהליכוד, כמו המפלגות החרדיות, ילכו על הראש של ליברמן כמו שצריך. טופז לוק הנהן בראשו והבטיח שאם יש 61, הוא מגיע לטשולנט בבני ברק.

בבר מצווה עצמה כפי שתוכלו לראות בקישור כאן, הגיעו כל המי ומי. בבצ'יק נתן סעודה כיד המלך - אמנם בלי מדבקות עם כמות של סוכר - אבל בהחלט סעודה שאינה מביישת את אחרון הנגידים הגוראים שטעמו ממטעמיו של גולדיס.

באחד מהשולחנות באירוע ראה לייבל'ה את דוד ביטן (כמעט שר בממשלה) נועץ את המזלג ומנהל שיחה ערה עם איש יחסי הציבור מוטי ביכלר.

ובסיורי הבחירות של 'אגודה' בדרך לדרוזים בצפון, ראה לייבל'ה את חנוך זייברט יושב ולומד דף היומי. ברכב מאחור ישב העוזר הנאמן יוסי צימט שגם הצטרף לדף היומי והשניים למדו בשקיקה.

ואת ראש העיר של בני ברק אברהם רובינשטיין ראה לייבל'ה חוזר בשישי האחרון מביקור בגולה. ראש העיר שהוא ראש כולל רציני, סחב את המזוודה לבד ללא שהיה צריך להיבדק ברשויות המס.

ואפרופו רובינשטיין, שהוא מזכיר המועצת הדגלאית, הוא נצפה השבוע בחתונת הנכדה הראשונה של מזכיר המועצת יעקב ולצר, שם נראה בריקוד סוער עם ולצר. לייבל'ה התרגש נורא.

במסגרת סיוריו של לייבל'ה ראה את השר וקנין השבוע לאחר חנוכת מקווה בגני תקווה, כשהוא מתקן פנצ'ר ברכבו לאחר שירד האוויר בגלגלים.

ואת השר ליצמן שלא הפסיק לקנות בגולדיס, ראה לייבל'ה בחמישי אחר הצהריים מצטייד במגזין התמונות הנקרא ביותר 'העולם החרדי'.

ח"כ מיכאל מלכיאלי נצפה השבוע משוחח באריכות במסדרונות הכנסת עם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ. לכו תדעו, אולי הוא שכנע אותו להצביע לש"ס.

ח"כ טסלר הגיע בשעת לילה המאוחרת לחפק של ויז'ניץ במסגרת הקמפיין אשביעהו, כדי לקבל סיקור מהעסקן המיתולוגי לבית ויז'ניץ בערלה בריזל.

באותו ערב, ראה לייבל'ה את ח"כ ישראל אייכלר יושב בקבלת פנים בחצר חסידות צאנז יחד עם החכ"ל מנחם לייזר מוזס.

ואפרופו מוזס, בעוד לייבל'ה יושב בצהרי חמישי במסעדת 'מוטיס' בבני ברק, הוא עלעל בין דפי ביטאון 'המחנה החרדי' של בעלזא וראה שם את ר' מנחם לייזר מרוח על עמוד השער בכתבת מגזין עם סיפורי זכרונות אותם הוא מעלה בחודשים אלו. כזכור, לייבל'ה חשף על הספר של הח"כ לשעבר לפני זמן רב.

בעוד מוזס כותב את הספר, הורה הרבי לעצור את הדפסת הספר המביא זכרונות מה'אמרי חיים' זצ"ל. ללייבל'ה נודע כי כשהרבי ראה שהחלק הראשון מדבר על פסח, הוא ביקש שישנו את זה, ובהתחלה ישימו את הפרק של "מידות טובות" של הרבי האמרי חיים, כי חשוב מאוד שהקהל ידע את המידות הטובות של הסבא הגדול.

לייבל'ה גם עקב השבוע אחר מסעות 'להיקהל' ולאחר שבעלזא כבשו את הכינוס בביתר, ראה לייבל'ה את הדובר ואיש מטה הארגון יהושע וינברגר, מתאם עמדות עם מארח הכינוס מאיר רובינשטיין.

באותו ערב, הגיע לייבל'ה ל'היכלי מלכות' לחתונות זוטשקא ירושלים ועל הדך קפץ גם לספינקא גני גד. באחד הרכבים קלט לייבל'ה את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש תופס תנומה קלה.

את מנכ"ל ישיבת אורייתא יהודה וגשל, הוא ראה מחוץ לאולם כשהוא סוגר פינות יחד עם שימען מאיר פריד (לשעבר ויז'ניץ שיכון).

ואפרופו ויז'ניץ, לייבל'ה ראה את הגבאים המיתולוגים: ר' הרשל כץ ור' זעליג קורניצר, כשהם מרביצים טלפונים להזמנת נדיבים לדינר לקמחא דפסחא שנערך בשבוע האחרון בלייקווד שבניו גרז'י.

סופר 'הדרך' שימען ליברטי נצפה השבוע מאזין בשקיקה לכנס גדולי ישראל בראשות חכם שלום כהן לטובת ש"ס וכך הוא מביא לעם את דבר התנועה. בלחץ מהדד ליין.

ומי שלמרות עומס הקמפיין מצא זמן, הוא מנהל המטה החרדי בליכוד זאב פליישמן, שנצפה על צלחת חמין ב"בערלה" בגבעת שאול, שם ניסה לנבא את תוצאות הבחירות כאחד האדם. לא תופתעו שניבא לביבי גוש של 61.

והתמונות שהגיעו ללייבל'ה מבית שאן, ריגשו אותו עד מאד, במיוחד כשראה את רבה של בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא בדיוק כמו אביו הרב לנדא זצ"ל לפני 40 שנה, ללא גינוני כבוד יורד לפרטי פרטים בכל מפעל ומפעל לקראת פסח - הרב בודק את בריכת הדגים בדגת הארץ בניר דוד שבבית שאן, ליד הרב נמצא ר' מוישי אינדיג האיש והדגים.

מי שיצא לאוסטריה השבוע הוא צביקה גולדמן האיש והמכשירים המוגנים של 'נתיב', צביקה יצא לחופשה לאחר שנתיים בהן לא טעם איך נראה נופש. במהלך ביקורו בדק את הדלק של הגנרטורים וגם את מכשיר הs20 החדש שעדיין לא הגיעו לישראל בשביל נתיב.

ומי שהישיבה בביזנס קלאס בטיסה חזור לארץ עזרה לו, הוא גואל ועקנין שנצפה כותב את הטור השבועי ברשת 'קו עיתונות'.

בשדה התעופה בצל בהלת הקורונה, ראה לייבל'ה את קובי בורנשטיין ידידנו מסביר לכתב התעופה של כאן 11 שרון עידן כי לא בדקו אותו כשחזר ארצה וסיפר כי הוא רק סוחב שקית של דיוטי פרי.

וקצת חדשות מוזיקה: את הזמר קובי גרינבוים ראה לייבל'ה בבית הכנסת שומרי החומות מחזר אחר מי שיענה לו אמן על ברכות השחר.

את החזן העולמי ר' איצה מאיר הלפגוט ראה לייבל'ה השבוע בחתונה של פלוטשעניק מגור, מברך את פנחס ביכלר מנצח מקהלת 'מלכות' לרגל יום הולדתו. לייבל'ה שומר בסוד מפני עין הרע.

והקלידן העולמי המאסטרו יואלי דיקמן, נצפה השבוע מקבל את ברכתו של האדמו"ר מניקלשבורג שהגיע לארץ לחתונה שם הרקיד את דיקמן אלפי חסידיו.

ובאווירת הבחירות, המצ'ינגים לא יורדים מסדר היום: איש יחסי הציבור ירח טוקר נצפה בשיחה צפופה עם יוסי פינקל מחברת קוזמאצ' במהלך אירוע השקת קמפיין קוזמאצ' של ישיבת 'דרך חכמה'.

ואם כבר קוזמאצ' וגיוס המונים: בישיבת גרודנא באשדוד חגגו השבוע את סיומו המוצלח של הקמפיין להקמת בנין חדש לישיבה. מי שהרים את השיק הנכסף הוא האסטרטג גיוס ההמונים רפי מתיוס.

לאחר שלייבל'ה השתתף בשבת האחרונה בזוכער והברית לבנו של הצלם משה גולדשטיין - שחבק בן אחרי שנים רבות, ולאחר שלא יכלו לצלם, הגה הראש של גולדשטיין רעיון יצירתי: לערוך סעודת שלישי למילה וכך בשעת בוקר התמלא רחוב יהודה הלוי בקרית צאנז בבני ברק בהמוני צלמים שלא יכלו להגיע בשבת ולטלטל את המצלמה.

גולדשטיין פינק את כולם בארוחת בוקר יוקרתית מיוחדת במינה שהשאירה ללייבל'ה טעם של עוד ילד.

בהמשך היום, הגיע גולדשטיין לבתי גדולי ישראל. תחילה לבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי שם קיבל ברכה שיזכה לסיים את הש"ס.

לאחר מכן הגיע מוישי הצלם לבית הגרי"מ שכטר מנהיג חסידי ברסלב ושם זכה לברכה מיוחדת במינה.

את הצלם שלום גרוס מלונדון ראה לייבל'ה מתברך השבוע מהרבי מספינקא.

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנא דבי נשיאה, האיש המופלא ביותר, רוני דהן מנהל סיעת ש"ס בעיריית ירושלים. שמחת הברית ערב הבחירות בראשון הקרוב.

ברכת מזל טוב לרב הגאון רבי שמעון יוסף מלר, מחבר הספרים על "בית בריסק", לרגל שמחת הבר מצווה לבן הזקונים אלחנן בונים שתיערך ביום רביעי ט' אדר בירושלים.  

ברכת מזל טוב לר' צבי שפירא גבאי האדמו"ר מטריסק, לרגל שמחת נישואי בנו. בשמחת השבע ברכות הגיע להשתתף הרבי מטריסק שהחלים כזכור ושב לאיתנו.

ברכת מזל טוב לעיתונאי והדובר יצחק הורוויץ, לרגל שמחת נישואי בנו ביום שלישי בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב למיכאל מכל'ה האגדי גוטווין יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א, לרגל שמחת נישואי בנו יחידו חביבו הבחור יהושע - הבחור הכי טוב בחצר חסידות נדבורנה. שמחת החתונה באולמי 'ארמונות חן' בבני ברק.

ברכת מזל טוב לתעשיין החרדי ר' ברוך שטרן מפתח תקווה, ראש הקהל של חסידות מישקולץ, לרגל שמחת ה'בת מצווה' לבתו השנייה בשעה טובה ומוצלחת שתיערך בראשון הקרוב. בשבת הבאה - שבת זכור - יערוך קידושא רבא המוני בהשתתפות אלפים מתושבי העיר.

ברכת מזל טוב למנהל הפרסום ב'המבשר' ציקי פרנקל, להולדת הבת - מס' ימים לפני פטירת הסב הגדול הרבי מקליוולנד זצ"ל. במסע הלוויה הספיד הנכד הבנש"ק את הסבא הגדול במילות הספד שהרטיטו את כל המשתתפים. מיד למחרת קם ציקי מהאבל הגדול ויצא לנהל ולפקח מקרוב על יריד לבית הגדול של עיתון 'המבשר' בבנייני האומה.

ברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור נחמן רוזנברג, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם בשם קהילת 'באד אישל'.

ברכת מזל טוב למלחין הצעיר ביותר בנצי שטיין, מבחירי ישיבת 'אורייתא', לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת עם בת הרה"ח ר' שלמה שעיה אלייאס מצאנז. השמחה הגדולה גרמה להתרגשות אדירה לכל מי שבנצי נגע במיתרי נפשו בשיריו האהובים שהפכו לנכס צאן ברזל במוזיקה החסידית. לייבל'ה זוכר את בנצי, בחור משיעור ב' בישיבת ויז'ניץ בברכפלד, איך שהתקשר אליו בפעם הראשונה בשיר שהלחין עבור חתונה של בחור מהישיבה וביקש לא לכתוב את שמו ב'בחדרי חרדים'. העיקר שיהיה בית נאמן בישראל.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבעל המנגן והמנצח של תזמורת אורות שיעה ברים, לרגל הולדת התאומות בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, השבת קידושא רבא (נדחה כזכור משבוע שעבר) לרגל הולדת הנכדה המשותפת לגאון רבי משה חיים דנדרוביץ, ראש ישיב"ק שפת אמת, ויונתן בורנשטיין מנכ"ל איחוד מוסדות גור והמרכז העולמי בת לר' שמחה בונים דנדרוביץ תתקיים בשבת בבוקר בבית המדרש הגדול גור בירושלים.

 

לייבל'ה רכילות חרדית מנחם אליעזר מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד