ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השר קורא לעולם לאמץ

המדינה הספוגה באנטישמיות קיבלה החלטה היסטורית

אחרי שנים רבות שאוסטריה היתה מהמובילות במדד האנטישמיות בעולם, העביר הפרלמנט במדינה החלטה היסטורית, כך שארגון ה-BDS הוכרז כאנטישמי לכל דבר | שר החוץ הישראלי משבח: "מדובר בהחלטה נחרצת ביותר שיכולה לשמש דוגמא למדינות אחרות באירופה ובעולם"

המדינה הספוגה באנטישמיות קיבלה החלטה היסטורית
הפרלמנט האוסטרי צילום: unsplash

הפרלמנט האוסטרי קיבל החלטה היסטורית נגד תופעת האנטישמיות, בהגדרתה המרחיבה ביותר.

חשיבותה ההיסטורית של ההחלטה היא בהגדרת תנועת ה-BDS כאנטישמיות לכל דבר; וכן בכך שכל הטלת ספק בזכותה של ישראל להתקיים מוגדרת כאנטישמיות ומגונה באופן חריף (לשם השוואה: בגרמניה הגדרת אמירות כאלו כאנטישמיות מקבלת ביטוי יותר מסויג).

כמו כן, ייחודה של ההחלטה הוא בכך שהוגשה מטעם כל סיעות הפרלמנט האוסטרי, מימין ומשמאל, והיא התקבלה פה אחד - מה שעד כה כלל לא היה מובן מאליו, בהתחשב בהגדרה המרחיבה לאנטישמיות, אותה מאמצת ההחלטה.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על ההחלטה ואמר: "אני מברך את הפרלמנט האוסטרי על אימוץ החלטה חשובה למאבק באנטישמיות וב-BDS שעברה לפני זמן קצר פה אחד. מדובר בהחלטה נחרצת ביותר שיכולה לשמש דוגמא למדינות אחרות באירופה ובעולם, ואני קורא למדינות ולפרלמנטים ללכת בעקבות אוסטריה ולאמץ החלטות דומות. משרד החוץ בראשותי מציב את נושא המאבק באנטישמיות בראש סדרי העדיפויות ופועל בשיתוף פעולה עם מדינות רבות לחיזוק המאבק המשותף בתופעת האנטישמיות".

אוסטריה ישראל כץ BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד