א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתקפה חסרת תקדים בתוך הגוש

סמוטריץ' תוקף: "גפני שמאלני; אנחנו פי אלף טובים מהחרדים בדת"

בתיעוד שנחשף הערב נראה השר סמוטריץ' תוקף בחריפות את הח"כים החרדים • "אנחנו פי אלף טובים מהם בדת ומדינה. לא מעניין אותם כלום, הכל ציניות" • על יהדות התורה: "יהדות התורה היא לא נטו תורה, אין בה כלום, היא העבירה את מתווה הכותל, היא בסה"כ התפטרה ב'ישראבלוף' מנושאי השבת, זה לא מעניין אותה בכלל"

סמוטריץ' תוקף: "גפני שמאלני; אנחנו פי אלף טובים מהחרדים בדת"
משה גפני/בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

מתקפה חסרת תקדים בתוך גוש הימין: שר התחבורה ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' נשמע תוקף את הח"כים החרדים בחריפות: "את כל המאבקים בתחומי דת ומדינה עבדכם הנאמן הוביל וגרר בכוח את הציבור החרדי". על ליצמן ומלחמות השבת הוא אמר: "הוא דאג לעם ישראל? לחזק את השבת במדינת ישראל? הוא דאג לנקות את האצבעות שלו". על הח"כים הוא אמר: "אנחנו פי אלף טובים מהם בדת ומדינה. לא מעניין אותם כלום, הכל ציניות".

את הדברים, שנחשפו באתר 'סרוגים' והובאו בערוץ 'כאן 11', אמר סמוטריץ' בכנס בחירות שערך במכינת 'שובו אחים' ברחובות.

השר סמוטריץ' ממנהיגי רשימת 'ימינה' נשמע מתבטא בעניין מלחמות השבת של הפוליטיקאים החרדים: "כשהיה משבר גשר יהודית בנתיבי איילון, סגרו את הכביש בשבת. מה עשה ליצמן? נילחם על השבת? התפטר מתפקידו כשר והפך להיות סגן שר. זה 'ישראבלוף', אותם תפקידים אותן סמכויות אבל הוא את המצפון צריך לנקות – אני לא חבר בממשלה שמחללת שבת. הוא דאג למדינת ישראל? הוא דאג לעם ישראל? לחזק את השבת במדינת ישראל? הוא דאג לנקות את האצבעות שלו. זה מקרה מייצג, הציבור היחיד שיש לו אחריות על מדינת ישראל, שכל עם ישראל יאכל כשר, שכולם יקבלו רבנות מקרבת ושלא נחלל שבת כמדינה – זו הציונות הדתית. כי אנחנו רואים ערך במדינת ישראל, לא מסגרת טכנית".

הוא הוסיף כי "אנחנו לא פחות דואגים לשבת והזהות היהודית של המדינה מאף אחד אחר, זה הכל שקר מוחלט, ישראבלוף. את כל המאבקים בתחומי הדת והמדינה בכנסת העשרים, עבדכם הנאמן הוביל וגרר בכוח את הציבור החרדי. אחרי שאני יצאתי למאבק ורצתי לתקשורת החרדית – הם לא יכולים להרשות לעצמם עכשיו ש'מיזרוחניק' יהיה יותר דתי מהם, ובכוח הם נגררו".

ובתור שר התחבורה, הוא הסביר למה הוא לא מבטל את העבודות בשבת. לדבריו, "אני שר תחבורה, המשרד הביצועי הגדול ביותר במדינת ישראל. לצעוק זה נורא נחמד, יש עכשיו קמפיין של חזון 'סמוטריץ' תחתום על התקנות' כאילו שאני יכול מחר בבוקר לחתום על התקנות ולהפסיק את זה – בורות מוחלטת. אני לא מחפש את המלחמות, אני מחפש להצליח, להקדים את שעות האוטובוסים שלא ייסעו בשבת- לאט לאט, בסבלנות אנחנו עושים את זה הרבה יותר טוב מהם (מהחרדים)".

בהמשך הוא תקף בחריפות את הח"כים החרדים ואמר: "מה? תלכו עם דרעי שהלך לאוסלו? גפני אומר: "אני שמאלני". וסיפר על הוויכוחים מוועדת הכספים בה היה חבר בטרם מונה לשר: "גפני יורד לחיי המוסדות שלנו, אתם לא מבינים עד כמה, אלו קרבות אנחנו מנהלים איתם בוועדת כספים על הישיבות שלנו. תסתכלו איך הם מתייחסים לרבנים שלנו? עכשיו הם הולכים לרב דוד חי, עולים אליו לרגל, יושבים איתו…ביום רגיל למניין הם לא מצרפים אותנו. ברמה המעשית אני משתף איתם פעולה".

"אתה הולך עכשיו לאגודה, עומד לך גפני אומר: 'אני שמאלני', לא מצליח להבין. בכל סוגייה היינו הרבה יותר נאמנים ליהדות ממנו (מגפני)". יהדות התורה היא לא נטו תורה, אין בה כלום, היא העבירה את מתווה הכותל, היא בסה"כ התפטרה ב'ישראבלוף' מנושאי השבת, זה לא מעניין אותה בכלל. זה כואב בגלל זה החרדים לא מעריכים את הרבנים שלנו, אצלם כל איזה אברך הוא כבר 'גאון הרב', אצלנו אם הם קוראים לו רבי עם איזה צ'ופצ'יק בר' למעלה הם עשו לנו מחווה".

וגם על מתווה הכותל הוא לא חסך במילים. לדבריו,  "מתווה הכותל עבר בכנסת בתיאום בין ראש הממשלה למפלגות החרדיות שיצאו מישיבת הממשלה ונתנו לזה לעבור, בהסכמה של רב גדול חרדי, בשתיקה. מי שעצר את זה היה אורי אריאל שיצא לקרב ואילץ את החרדים, שם להם מראה מול העיניים שהתחילו לגמגם ולהיות מובכים ולא להבין והביא החלטת ממשלה שהפכה את הגלגל אחורה. החרדים שוב ב'ישראבלוף' הקבוע, יצאו מהממשלה ואמרו לביבי 'בוא, תעביר את זה לבד בלעדינו'. אני אומר לכם זה היה באחריות, בהסכמה איתם. מה נתנו להם בתמורה, לא חשוב עכשיו בכלל…אז לבוא ולהגיד שנפתלי חושב שהרפורמה זה טוב?! זה פשוט הבל הבלים. הוא בוחר את שפתו".

יו"ר 'דגל התורה' משה גפני אמר בתגובה כי "בצלאל סמוטריץ' בחור טוב. ציבור שומרי התורה והמצוות מבין שבמסגרת הפוליטית שיצר סמוטריץ' אין שום סיכוי שהוא יוכל לממש את תפיסת עולמו הדתית". עוד ציין כי "על תרומתו האדירה של יו"ר ועדת הכספים להתיישבות ביהודה ושומרון ולמוסדות החינוך של הציונות הדתית יעידו ראשי היישובים, מנהלי מוסדות החינוך, וכמובן – תוצאות הבחירות".

מש"ס נמסר כי "חבל מאד שהשר בצלאל סמוטריץ' מתחנף בגלוי ללא הרף לפני השר אריה דרעי ואנשי ש"ס, מהלל את מעשיהם – ומאחורי הגב משמיע דברי הבל והשמצות". לדבריהם, "מדובר בניסיון עלוב ונואש לקושש קולות מתנועת ש"ס ובקנאה צרופה, בעיקר לאחר שהשר דרעי הוכתר על ידי כל ראשי מועצת יש"ע כיקיר ההתיישבות וכאיש שפעל הכי הרבה למען המתיישבים ביהודה ושומרון".

 

משה גפני בצלאל סמוטריץ אריה דרעי בחירות 2020 מתווה הכותל עבודות בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד