י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מנדלבליט עוצם עיניים

עורכת הדין הביעה תמיכה במחבלים ולא תיענש

זעם רב על האיפה ואיפה שעושה היועמ"ש בין אנשי ימין לאלה משמאל. עורכת דין יהודייה שעשתה קריירה על ייצוג מחבלים עם דם על ידיהם, כינתה אותם "לוחמי חופש" ו"חובה להגיב לכיבוש כל אחד לפי כוחו" ולא תועמד לדין

עורכת הדין הביעה תמיכה במחבלים ולא תיענש
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

עורכת הדין לאה צמל, קראה למחבלים לוחמי חופש והביעה תמיכה בפיגועים ולא תיענש על כך.

לאחרונה הודחה עו"ד לאה צמל מכהונה בתור יו"ר וועדה הממונה על בתי הדין הצבאיים מטעם לשכת עורכי הדין. ההדחה בוצעה על רקע דבריה הקשים בעד המחבלים בין התבטאויותיה "המחבלים הינם לוחמי חופש" וכן "חובה להגיב לכיבוש וכל אחד מגיב לפי כוחו", דברים המהווים הסתה לרצח ופיגועים.

בנוסף בסרט שהופק עליה - "לאה צמל עו"ד" הביעה לאה צמל הבנה ותמיכה רבה במעשי המחבלים עליהם היא מגינה ומייצגת. בעקבות כך הקפיא מפעל הפייס את המענק לסרט, אולם לאחר מכן חזר בו והעניק לסרט מענק בסך מאה וחמישים אלף שקל. למרות זאת הסרט שעלה ל'אוסקר' נדחה ולא זכה בפרס.

אולם מתברר שלמרות דבריה הקשים, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסרב לפתוח בחקירה נגדה בגין דבריה הקשים, לצד דברים שאמרה בעבר לעיתון 'מעריב' "אני תומכת ברצח מתנחלים".

בעקבות כך, פנה ארגון 'בצלמו' ליועמ"ש בדרישה שיפתח בחקירה.

בפנייתו הזכיר מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק, דוגמאות רבות של פעילי ימין שהביעו תמיכה ברצח ערבים והועמדו לדין. חרף זאת, היום החליטה המשנה לפרקליט המדינה הגברת נורית ליטמן לדחות את התלונה וציינה שמדובר באמירות לא ברורות וללא הוכחות ברורות ולכן לא תיפתח חקירה.

בארגון 'בצלמו' זועמים על ההחלטה ומסרו בתגובה: "אותו יועמ"ש שחפר בדפי פייסבוק של פעילי ימין, עוצם עיניים מול דבריה הבוטים של לאה צמל.
מערכת אכיפת החוק מוכיחה שוב ושוב שיש שתי מערכות חוק, אחת לימין ואחת לשמאל והערבים".

לאה צמל תמיכה במחבלים אביחי מנדלבליט בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד