ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מנהיג בינלאומי או פוליטיקאי דגול

ניתוח שפת גוף: ראש הממשלה בנימין נתניהו

בנימין נתניהו בורך באופי חזק ומנהיגותי, אישיותו חזקה ומוכשרת, אך בד בבד הוא גם פוליטיקאי פיקח ולא קטן | יממה וחצי לבחירות, המומחה לשפת גוף מנתח את שפת גופו ותווי פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | תכונותיו העיקריים ועל רמת חוזקו הפנימי | וגם, האם הוא מנהיג בינלאומי או פוליטיקאי דגול?

ניתוח שפת גוף: ראש הממשלה בנימין נתניהו
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כאחד שמכהן כראש ממשלה ברצף למעלה מעשור, וכמי שעתיד להמשיך בכהונתו עוד כמה שנים, ביקשנו לנתח את אופיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פי תווי פניו, הבעותיו ושפת גופו, על ידי אליהו עזריאל, מחבר רב המכר 'שפת הגוף והנפש'.

שאלנו על תכונותיו העיקריים ועל רמת חוזקו הפנימי? האם הוא מנהיג בינלאומי או פוליטיקאי דגול?

ביבי מכהן בתפקיד ראש הממשלה כמעט ארבע עשרה שנה, בראשית כהונתו הוא חווה את תקופת הפיגועים ואת רצח רבין, לאחר מכן את המיתון, ההתנתקות, נשיאות אובמה, הכפשות חשדות ועוד... כיצד נתניהו מצליח להחזיק זמן כה רב בתפקיד כה מורכב וקשה, בזמן שראשי ממשלה עלו וירדו התחלפו ונשכחו, והוא למרות הכול מצליח להישאר גבוה על הבמה, וכמעט לבד. האם יש בו משהו מיוחד?

התשובה היא כן. מלבד ס''ד, לנתניהו יש תדמית המשדרת חוזק ויציבות. ובישראל המוקפת אויבים, אנשים דורשים ביטחון אישי גבוה, וזה נתניהו מספק בשפע.

מדוע? מה יש בו בנתניהו שהוא משדר חוזק ואסרטיביות.

לביבי מצח גבוה ומרובע, מבט עיניו יציב ופקחי, גבותיו שפיציות ומלאות בחציין, סנטרו מרובע ומופיע בו פס ניהול, אפו רחב וגבוה, אוזניו גבוהות וכתפיו רחבות.

מתווי פניו וממצחו ניבט שהוא בעל חזון ברור ומסודר מאוד, הוא אסטרטג מוכשר ומופלא, נוטה לראות את העתיד באופן ריאלי כמה צעדים קדימה לפני כולם. הוא מודע לעצמו וחש שליחות ואחריות גבוהה במעשיו.

עיניו משדרות יציבות ומיקוד אך גם פיקחות וערמומיות כאחד. מבט עיניו יציב ואיתן רמז לאישיות איתנה ולב חזק. מאידך גבותיו לא מלאות אלא רק עד חציין, דבר המעיד שביבי לא אוהב לסיים דברים. גבותיו השפיציות מלמדות שהוא אוהב עצמאות והחלטותיו הסופיות הם שלו בלבד, [בניגוד לגנץ שלרוב מושפע מיועציו ומדקלם את המסרים הניתנים לו], ביבי שוקל כל דבר בראייה שכלתנית, לפי מה שהוא [ורק הוא] חושב לנכון. ביבי מתקשה לסמוך על אחרים, וקשה לאחרים לקנות את ליבו. הוא מעדיף ספרים על פני חברים מפני שהוא חש טיפה גבוה מהסביבה, המחמאות שהוא מעריף על אחרים הם בדרך כלל רק לצורך המטרה שהוא חותר אליה.

אפו הגבוה מעיד על סבלנות, וסנטרו הריבועי על יציבות ונחישות. אוזניו מגלות לנו שהוא סקרן מאוד ואוהב ידע עשיר על כל דבר. מקצות עיניו נראה שביבי אוהב הומור ובעל גישה נפלאה לילדים. קווי הלחיים מספרים [סיפר ידוע:] כושר דיבור ורטוריקה גבוהה.

אך מלבד תווי פניו, לבנימין נתניהו יש שפת גוף של מנהיג. יש לו הליכה ויציבה המשדרת מנהיגות, הליכתו ממוקדת מהירה ובטוחה. בנוסף הוא משתמש בתנועות ידיים חזקות בהלימה לדיבורו ולאופיו בניגוד לגנץ שלא משתמש בתנועות ידיים חזקות, נתניהו מרבה להדגים ולחתוך עניינים בשפת גוף של הדגמות והמחשות קליטות בידיים שלו ובמשפטים שלו.

נתניהו מרבה להשתמש בתנועת הדגמה, הוא מדגים בידיו משפטים קצרים ומלווה אותם בתנועות חזקות כמו אגרוף, או בצליל וטון חזק זאת כדי להוסיף שדר חזק בין המילים, אין ספק שנתניהו מומחה גדול בהחדרת מסרים עמוקים בצלילים קליטים.

לסיכום, בנימין נתניהו בורך באופי חזק ומנהיגותי, אישיותו חזקה ומוכשרת, אך בד בבד הוא גם פוליטיקאי פיקח ולא קטן.

אליהו עזריאל ראש הממשלה בנימין נתניהו שפת גוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד