י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק אהבה תנצח

האמא התקשרה: אתה חייב לדבר עם הבן שלי

היום בדור כל־כך פרוץ ומטורף מבחוץ הדבר שהכי יכול לעזור לנו לשמור על הילדים שלנו זוהי אהבה לילדים, זה יכול להציל את הילדים שלכם. ממתי שהם קטנים שהילד יידע וירגיש שאבא ואימא שלו אוהבים אותו, ושוב אני מדגיש אוהבים אותו, אכפת להם ממנו, דואגים לו, חברים שלו • טורו השבועי המרתק של המטפל הרגשי מרדכי רוט

האמא התקשרה: אתה חייב לדבר עם הבן שלי
אילוסטרציה צילום: unsplash

היה זה לפני כשנה, קיבלתי שיחת טלפון: "אני מתחננת לפניך אתה חייב לדבר עם הבן שלי. זה עניין של פיקוח נפש".

"יש לי בן בגיל 21 שלומד בישיבה טובה. בחצי שנה האחרונה ההתנהגות של הבן שלי הייתה משונה. ניסיתי לדבר עם הבן שלי אבל הוא אמר: 'עזבי אימא, הכול בסדר הכול טוב, אין לי שום בעיה'. כך הדבר נמשך מספר פעמים, ניסיתי לדבר איתו אבל בכל פעם הוא אמר לי: 'אימא מבטיח לך הכול בסדר'. אבל הלב של אימא אמר לי: 'משהו לא טוב קורה עם הבן שלי'.

"לפני מספר ימים, בעלי לא היה בבית, היה זה בשעה מאוחרת בלילה לפני שהלכתי לישון, בני הבחור ניגש אליי ואמר לי: 'אימא יש לי משהו שאני חייב לדבר איתך, זהו אני כבר לא יכול יותר'. ואז הבן שלי פשוט פרץ בבכי היסטרי: 'אימא אני כבר לא יכול להסתיר ממך, תסלחי לי'. ואז הוא סיפר לי משהו ששערות ראשי כמעט נפלו. הוא סיפר שזה משך תקופה של כשנה שהוא נופל ברוחניות בדבר איום ונורא, דבר שעל פי התורה הקדושה זה איסור של... (זה לא דבר שאני יכול לעלות על הכתב) וגם בשביל אדם שלא שומר תורה ומצוות זה דבר איום לעשות".

'אימא אני צריך עזרה', הוא אמר, תוך כדי שהוא בוכה ללא הרף. 'בבקשה תסלחי לי', הוא אמר שוב ושוב.

"אני חייבת שתדבר איתו", אמרה.

פגשתי את הבחור הייתה לי שיחה ארוכה איתו. אני רואה שהבחור שלפניי הבסיס שלו הוא בסיס טוב, איך הוא הגיע לאן שהגיע - השם ישמור לאן. אוי כמה צריך להיזהר מאנשים שלא מכירים אוי טאטע... לאיפה אותם אנשים לא טובים יכולים לדרדר אנשים.

בסוף השיחה שאלתי את אותו בחור: "תגיד לי, מה בסוף גרם לך להגיע לספר לאימא שלך מה שעשית? הרי אתה טוען שהיה לך שם טוב!".

מרדכי רוט.

וכאן הבחור לראשונה פרץ בבכי, והוא ענה לי: "רק מסיבה אחת סיפרתי לה, והיא היא הסיבה - אימא שלי – פשוט לא יכולתי יותר לשקר לה".

לדבריו: "יש לי אימא כל־כך טובה, כל־כך מסורה. מאז שאני קטן כמה אהבה קיבלתי ממנה, כמה חום, כמה כוח קיבלתי ממנה. לא יכולתי להסתכל בעיניים של אימא שלי ולשקר לה שהכול בסדר והכול טוב, ושאני יודע שאני עושה משהו שאם אימא שלי תשמע את זה היא תחטוף התקפת לב, אני מוכן ללכת לטיפול לכל מקום שהוא רק בגלל אימא שלי שכל־כך אוהבת אותי. לא יכולתי יותר לשקר לה, לא יכולתי יותר לרמות אותה, לא יכולתי לעשות לה את זה".

שלחתי את הבחור לאיפה שחשבתי שהוא צריך - להמשך טיפול.

באותו ערב דיברתי עם האימא בטלפון. "תקשיבי לי", אמרתי לה, "בעזרת השם הבן שלך ייצא מהכול. אבל תדעי משהו אחד, את יודעת מי בסוף הציל אותו? זוהי רק את מה שהציל אותו! זה האהבה שלך לבן שלך כל השנים, המסירות שלך, החיזוקים. תדעי לך שהבן שלך אמר לי שהדבר היחיד שעזר לו לצאת מאיפה שהוא היה זה היה את - אימא שלו".

שמעתי את האימא של אותו בחור בוכה בצד השני של הקו ומעיניי גם זלגו דמעות.

בעזרת הבורא יתברך שמו הבחור יצא מכל מה שעבר והוא התארס לפני תקופה.

היום בדור כל־כך פרוץ ומטורף מבחוץ הדבר שהכי יכול לעזור לנו לשמור על הילדים שלנו זוהי אהבה לילדים, זה יכול להציל את הילדים שלכם. ממתי שהם קטנים שהילד יידע וירגיש שאבא ואימא שלו אוהבים אותו, ושוב אני מדגיש אוהבים אותו, אכפת להם ממנו, דואגים לו, חברים שלו.

אני נפגש עם כל־כך הרבה אנשים ופשוט לי שחיי בחורים רבים כל־כך ניצלים רק בגלל אהבה של הורים ובסוף הם חוזרים בגלל ההורים.

אותו בחור חייו ניצלו רק בגלל משהו אחד אימא שלו הצדיקה. הוא פשוט לא יכול היה להסתכל לאימא שלו בעיניים ולהמשיך לחטוא. כי זוהי אימא שלו שהיא כל־כך אוהבת אותו והוא לא רוצה לעשות משהו רע למישהי שאוהבת אותו.

אז זהו "המתכון" - האמינו לי הדבר החשוב להציל ולשמור על נפשות הילדים והנערים במילה אחת – "אהבה", פשוט תאהבו אותם מכל הלב והנשמה.

ובאמת הכי חשוב זה תפילה וזה מה שהכי עוזר לקחת כל יום ספר תהילים, ואפילו להגיד רק פרק אחד תהילים, ולבקש מאלוקים שישמור את הילדים / הנכדים שלנו מכל רע שיילכו בדרך השם.

אי אפשר לתאר את הצער שיש להורים שהבן שלהם לא הולך בדרך התורה והיראה זה גיהנום פה בעולם הזה.

לכן לא נשכח שני דברים הכי חשובים: תפילה כל יום להשם, ופשוט לאהוב אותם תמיד. וגם אם חס וחלילה הם יפלו הם בסוף יחזרו כי הם יודעים שיש מי שאוהב אותם.

שנזכה להתפלל תמיד להשם ולדעת שרק הוא יכול לעזור לנו ופשוט לתת תמיד אהבה לילדים שלנו. לא ראיתי אדם שאהבה לא הכריעה אותו. לטובה.

שבת שלום לכל עם ישראל היקרים.

לתגובות: [email protected]

 

מרדכי רוט מטפל רגשי בחור חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד