ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הנפיק 558 חשבוניות פיקטיביות

ביהמ"ש דחה את הערעור של מועלם: ישלם 16 מיליון למדינה

אדם שניהל שלוש חברות בענף הדלקים והורשע בגין הנפקת מאות חשבוניות פיקטיביות והעלים מהמדינה מס בסך 62 מיליון שקל, הגיש ערעור על עונשו ובית המשפט הטיל עליו כפל מס בסך 16 מיליון שקלים

ביהמ"ש דחה את הערעור של מועלם: ישלם 16 מיליון למדינה
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים דחה את הערעור שהוגש על ידי הנאשם יניב מועלם נגד רשות המיסים (היחידה לפשיעה חמורה) וקיבל את עמדת המדינה והטיל על מועלם כפל מס בסך 16 מיליון שקלים לאחר שהוציא חשבוניות פיקטיביות.
 
נגד מועלם תלויים ועומדים שני הליכים פליליים, בגין עבירות שונות על חוק איסור הלבנת הון, הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

נציין כי מכתב האישום האחרון שהוגש נגדו ע"י היחידה המשפטית מכס ומע"מ מחוז צפון ברשות המסים, עולה כי במהלך השנים 2017-2019 עסק מועלם בענף מסחר דלקים באמצעות שלוש חברות אשר בבעלותו, ובאמצעותן ביצע עבירות של קיזוז 558 חשבוניות מס פיקטיביות בסך כולל של 433 מיליון שקל, כשסכום המע"מ בגינן הינו בסך 62 מיליון שקל.

החשבוניות נרשמו בספרי העוסק ביוזמת הנאשם, מבלי שהחברות על שמן הוצאו, ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות כמפורט בהן, וכל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס ולהונות את הקופה הציבורית.

מועלם ערער על החלטת רשות המסים להטיל עליו כפל קנס במסגרת פרשת הדלקים - אשר נדונה במסגרת כתב האישום הראשון נגד מועלם, בית המשפט דחה את הערעור וקבע כי מועלם פעל בשיטתיות, ובכוונה כדי להוציא חשבוניות פיקטיביות על שמו של אחר לצורך התחמקות ממס. משכך חויב מועלם בכפל מס בסך של כ-16 מיליון שקלים ותשלום הוצאות בסך 40,000 ש"ח בשל ניהול ההליך המורכב אשר דרש מהמדינה השקעה מרובה בשל היקף החומר האמור בו.

מעשיו של מועלם הביאו לנזק של ממש לקופת המדינה ולכלכלת המדינה וזאת בשל ההיקף פעילויותיו, תוך שהוא עושה שימוש בחברות שונות בבעלותו.

חשבוניות פיקטיביות העלמת מסים רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד