י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הימין יכבוש את פסגת ה-61?

סקרים אחרונים צופים: תיקו בין נתניהו לגנץ

שלושה ימים לפני הבחירות: סקרים אחרונים צופים תיקו בין מפלגת הליכוד בראשות נתניהו למפלגת כחול לבן בראשות גנץ • ומה מצב הגושים?

סקרים אחרונים צופים: תיקו בין נתניהו לגנץ
נתניהו וגנץ בשלטי חוצות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שלושה ימים לבחירות והפלונטר הפוליטי רחוק מלהיפתר. גם "הסקר האחרון" של ישראל היום המתפרסם היום, מלמד על התחזקות של הליכוד לעומת ירידה של כחול לבן, אך גם לפי הסקר הזה - אף אחד מהגושים לא מצליח לכבוש את פסגת ה-61 הנכספים.

על פי סקר 'ישראל היום', אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום (שישי), מפלגת 'הליכוד' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 33 מנדטים, כמו 'כחול לבן' שצונחת ל-33 מנדטים אף היא. הרשימה הערבית המשותפת עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 15 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7 - כמו בבחירות האחרונות. 

העבודה–גשר-מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 9 מנדטים, כמו גם 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' שמקבלת 9 מנדטים אף היא. 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים בלבד, לעומת 8 כיום.

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 57 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 56 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער בין נתניהו לגנץ ממשיך להתרחב. 49% אמרו שנתניהו מתאים יותר. 35% הצביעו על גנץ. 

נתון מעניין נוסף בהקשר הזה הוא ש־1% מאלה שאמרו שיצביעו ליכוד סבורים שבני גנץ הראוי ביותר. לעומת זאת, 5% ממצביעי כחול לבן אמרו שנתניהו המועמד הראוי ביותר. 

כמו כן, 12% אמרו ששינו את דעתם במהלך הקמפיין כתוצאה מאירועים שונים וחשיפות שונות. 9% מתומכי הליכוד אמרו ששינו את דעתם, ואילו מבין תומכי כחול לבן מדובר ב־11%. 

בנוסף, 44% סבורים שהיתה מערכת בחירות מלוכלכת. 32% אמרו שהיתה משעממת. ל-42% מבוחרי הליכוד הפקטור העיקרי המשחק בהצבעה הוא זהות ראש המפלגה, לעומת 26% בקרב בוחרי כחול לבן. 28% אמרו כי הרצון למנוע ניצחון מהצד שמנגד הוא שמוביל את השיקולים שלהם להצביע כחול לבן. במפלגת ימינה המניע המרכזי הוא מצע המפלגה (36%). 

לשאלה האם העובדה שבישראל מתקיימות בחירות בפעם השלישית בתוך שנה השפיעה על רמת ההערכה למערכת הפוליטית, השיבו 69% כי ההערכה ירדה. 27% אמרו שלא השפיעה. 4% - מעניין מי הם - אמרו שהערכתם למערכת הפוליטית דווקא עלתה. 

השאלה האחרונה שנשאלה היא האם מערכת בחירות רביעית בדרך. 38% סבורים שפנינו לבחירות רביעיות. 31% משוכנעים שתקום ממשלת ימין. רק 9% מאמינים שתקום ממשלת שמאל. 

הסקר נערך השבוע על ידי מכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ בקרב 1,040 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בעלת זכות הבחירה בישראל. טעות הדגימה היא 3%. 

סקר המנדטים האחרון של 'מעריב', המתפרסם שלושה ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת ה־23, צופה תיקו בתוצאות של שתי המפלגות הגדולות - הליכוד וכחול לבן - המקבלות 34 מנדטים כל אחת, אם כי מסתמן יתרון לגוש הימין. 

על פי הסקר - שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס - לו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה מפת המנדטים נראית כך: הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 34, כחול לבן בראשות בני גנץ - 34, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה - 13, ש"ס בראשות אריה דרעי - 9, העבודה־גשר־מרצ בראשות עמיר פרץ – 9, ימינה בראשות נפתלי בנט - 7, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 7, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן - 7. הסקר מצביע על מגמה של התחזקות הליכוד ועל היחלשות כחול לבן. בסקר הקודם קיבלה הליכוד 32 מנדטים לעומת 36 לכחול לבן.

בסקר נבדקה גם מידת ההתאמה לראשות הממשלה. כאן נתניהו מוביל בבירור עם 45% תמיכה על פני גנץ, עם 36% תמיכה. 

לפי סקר אחר שבוצע על ידי מכון סמית בראשות רפי סמית עבור 'מעריב', לו הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפת המנדטים נראית כך: הליכוד - 35, כחול לבן - 34, הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, העבודה־גשר־מרצ - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, ישראל ביתנו - 6. מבחינת הגושים: גוש הימין - 58, גוש המרכז־שמאל עם הרשימה המשותפת – 56, ליברמן - 6.

סקר נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד