י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדבקה ראשונה בישראל

אשתו של חולה הקורונה הישראלי - נדבקה בנגיף

בהלת הקורונה: משרד הבריאות מעדכן כי חולה קורונה נוסף שהיה במגע עם החולה שחזר מאיטליה אובחן עם תוצאה חיובית לקורונה ויועבר לבידוד • היא תיכנס לבידוד במשך 14 יום

אשתו של חולה הקורונה הישראלי - נדבקה בנגיף
בידוד קורונה בישראל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד הבריאות הודיע שאשתו של האדם ששב מאיטליה כשהוא חולה בנגיף, והיתה איתו במגע קרוב, נדבקה אף היא בקורונה ותועבר לבידוד. המשרד אף פרסם את המסלול המלא שבו היה החולה, והנחה את כל מי שהיה במקומות האלה במגע קרוב למשך 15 דקות - להיכנס לבידוד למשך 14 יום.

במשרד הבריאות, ציינו כי החקירה האפידמיולוגית הסתיימה, ולפי ממצאי החקירה, החולה שהה בטיסת אל על מספר LY381 ב-21 בפברואר, שהמריאה מישראל לאיטליה בשעה 06:00 ובטיסת אל על LY382 שנחתה בנתב"ג ב-23 בפברואר בשעה 16:10. אמש פורסם כי החולה הישראלי בשנות ה-40 לחייו מהיישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה.

כמו כן, נמסר כי החולה שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ב-23 בפברואר בשעות 18:00-22:00. למחרת היה בחנות בשעות 08:30-24:00 וגם יום לאחר מכן שהה בחנות באותן שעות. עוד נמסר כי ביום שני 24 בפברואר שהה החולה גם בבית הכנסת "אירוס" ברחוב נגה שבישוב אירוס, בו הוא מתגורר, בשעות 06:00-07:00.

בתוך כך, תושב היישוב אירוס אובחן אתמול (חמישי) כחולה קורונה, ארבעה ימים לאחר שחזר מאיטליה. הגבר, אב לשלושה ילדים, פיתח תסמיני מחלה, וצוות מד"א שבדק אותו גילה כי הוא אכן נדבק בנגיף. אשתו של החולה אמרה כי ילדיהם חוששים שמא באותם הימים בהם הוא שהה בבית הם נדבקו גם כן.

משרד הבריאות ניטר חלק מהמקומות בהם הוא שהה ומסר כי הוא הגיע בטיסת אל על LY382 שנחתה ביום ראשון בשעה 16:10. המשרד עדכן כי הגבר שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ביום שני בין השעות 10:00-09:00. תושבי העיר לעומת זאת טוענים כי האיש עובד בחנות ושהה שם זמן רב יותר.

 בעיריית אור יהודה פרסמו בעמוד הפייסבוק כי "בשעות האחרונות אנו מקבלים דיווחים רבים של תושבים שטוענים כי באו במגע עם החולה בנגיף מעבר לשעה שצוינה על ידי משרד הבריאות, מי שבא עם אותו אדם במגע מעבר לשעה שצוינה מתבקש לפנות למשרד הבריאות".
 
במועצה האזורית ברנר, שבתחומה לומד בנו של החולה, אמרו כי הילד הגיע לבית הספר בזמן שאביו עדיין לא אובחן, אך כבר חלה. בעמוד הפייסבוק של המועצה נכתב הערב כי "צוות התיכון עומדים בקשר רציף עם משרד הבריאות ומשרד החינוך. לפי הנחיות משרד הבריאות, בשלב זה אין הנחיות נוספות. נפעל ונעדכן בתאם להתפתחויות ולהנחיות".
 
ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט, פנתה לתושבים ואמרה: "אנחנו נמצאים בקשר שוטף מול משרד הבריאות וממלאים את הנחיותיו. שימו לב, דווקא עכשיו, יש להימנע מהפצת מידע שגוי ושמועות. עקבו רק אחרי פרסומים רשמיים של משרד הבריאות ופעלו לפי ההנחיות שלהם בלבד. אני מבטיחה לכם, ככל שיהיו הנחיות חדשות, אנחנו נשוב ונעדכן. הכי חשוב - שמרו על קור רוח ואל תיכנסו ללחץ. המצב נמצא תחת שליטה וכלל הגופים הרלוונטיים עוקבים אחר ההתפתחות ומקבלים את ההחלטות הנכונות. אנחנו נמשיך כרגע בשגרת החיים הרגילה ונתפלל לבריאות טובה לכולם".

בתוך כך, אתמול במהלך היום, ועם כניסת הצו לתוקפו, סורבו 110 זרים בעלי אשרות שונות ולא רק תיירים שהגיעו בטיסות מאיטליה - הן בנתב״ג, הן במעבר אלנבי והן בשדה התעופה רמון.

בסה״כ עזבו את ישראל במהלך היום 512 אזרחי איטליה. היום צפויות לנחות 3 טיסות מאיטליה. יתר הטיסות בוטלו. כך נמסר מרשות האוכלוסין וההגירה.

קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד