י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרשת "עושק שחור"

הערר נדחה: אכזבה לעורכי דינו של הרב ברלנד

אכזבה לעורכי הדין של הרב ברלנד: בית המשפט המחוזי דחה את הערר • הרב ברלנד יישאר במעצר עד ליום ראשון

הערר נדחה: אכזבה לעורכי דינו של הרב ברלנד
הרב ברלנד במסדרונות ביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת עושק שחור: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שישי) את הערר שהוגש על ידי עורכי הדין של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים.

בית המשפט הותיר על כנה את החלטת בית משפט השלום כך שהרב ברלנד יישאר במעצר עד ליום ראשון, אז פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

כזכור, ברביעי האחרון התקיים בבית משפט השלום בירושלים דיון חמישי בעניינו של רב קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד שנעצר במסגרת פרשת "עושק שחור".

המשטרה הגישה לבית המשפט "הצהרת תובע", לקראת כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, ובד בבד מבקשים להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. 

הרב ברלנד הוא החשוד המרכזי בפרשה, ועל פי המשטרה "לאחר חקירה יסודית שניהל צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה", הגישו כאמור הצהרת תובע מטעם הפרקליטות, המעידה על כוונה להגיש כתב אישום תוך חמישה ימים. 

בדיון שמתקיים בפני השופט אלעזר ביאלין, המשטרה טענה בפני השופט, כי במעצרו הקודם כאשר שהה במלונית בהדסה עין כרם, קיבל קהל, כך שהם מתנגדים להחלטת השופט מאתמול לשחררו בתנאים מגבילים במלונית.

עורכי הדין של הרב ברלנד הציעו לשחררו למלונית ליד בית החולים איכילוב, הגישו אישור של בית החולים שמוכנים לקבלו והסכם עם חברת אבטחה. 

עו"ד נועה מילשטיין אמרה כי, "אי אפשר להגיד שיש פה פרקליט כלכלי ופרקליט פלילי. בסך יש פיצול מלאכותי של חקירה כדי להשאיר את המשיב במעצר. גם אם יש הצהרת תובע, אדוני השופט מחויב לבחון חלופת מעצר".

אולם כאמור, הערר נדחה ובית המשפט המחוזי החליט להותיר על ענה את החלטת בית המשפט השלום.

הרב אליעזר ברלנד בית המשפט המחוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד