י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התמיכה > מאחורי הקלעים

הרב הסרוג חושף לתלמידיו: יש הסכם עם יהדות התורה על הרבנות הראשית

רבים מרימים גבה לנוכח תמיכתו של הרב דוד חי הכהן מבת ים ב'יהדות התורה' ולא במפלגה הציונית דתית או בש"ס. בחוברת מיוחדת שהופצה בקרב תלמידיו, מסביר הרב את הסיבות שהובילו אותו לחתום תמיכה דווקא ליהדות התורה: "אמרתי להם את העקרונות שלנו והם הסכימו"

הרב הסרוג חושף לתלמידיו: יש הסכם עם יהדות התורה על הרבנות הראשית
הרב דוד חי הכהן צילום: צילומסך

הרב דוד חי הכהן, ראש קהילת 'אורות התורה' בבת ים, שהפתיע בסבב הקודם והסיר את תמיכתו מ'הבית היהודי' ועבר לתמוך ברשימה החרדית 'יהדות התורה', ובמהלך השבוע כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' הודיע על תמיכה מחודשת, חושף מעט על מאחורי הקלעים בהסכם שנסגר מול נציגי 'יהדות התורה'.

בימים האחרונים פרסמו תלמידיו של הרב חי הכהן מבת ים חוברת ובה משיב הרב לשאלות תלמידיו, גם סביב הבחירות, בה ניתן לקבל הצצה ראשונה למה שהתנהל מאחורי הקלעים עד להשגת ההסכם החתום ולתמיכת הרב, שיש שאומרים שהביא תוספת קולות למפלגה האשכנזית.

הרב חי הכהן מצוטט בחוברת באומרו כי התלבט לתמוך במפלגת 'נעם', אך מאחר שהבין כי אין סיכוי שהם יעברו את אחוז החסימה "החלטתי לחבור למפלגת יהדות התורה. כי אם יש מפלגה שהתורה אינה ניצבת בראשה, זה לא בא בחשבון. אנחנו קודם כל באים בשם התורה. כל הזכויות שיש לנו על א"י נובעות מהתורה", הרב הסביר; "ניסינו להידבר עם מפלגת ש"ס, אבל הם לא התייחסו אלינו. אז פנינו ליהדות התורה, והם הגיעו אלינו".

הרב משחזר את השיחה הראשונה עם צוותי המו"מ של 'יהדות התורה': "אמרתי להם את העקרונות: א. אתם מתחייבים לא לתת יד לפינוי של יישובים בארץ, הם אמרו שהעניין מקובל. ב. אמרתי להם שבמשך השנים היו פגיעות ברבנות הראשית, הרב צבי יהודה אמר שזה לא ייתכן ללכת עם אגודת ישראל אם היא תפגע ברבנות הראשית. הם ענו לי: כעת אנחנו מגינים על הרבנות, הבנו שאם לא נגן עליה זה יזעזע את כל היהדות בארץ".

עוד משחזר הרב בחוברת לתלמידיו, "הוספתי שמכריחים חיילים בצבא להיות עם בנות, זה דבר מזעזע שיש כפיה אנטי דתית. אמרתי: אתכם זה פחות מעניין, משום שאין לכם בחורים בצבא והבנות שלכם לא הולכות לצבא, אך זה חשוב מאד שאתם תלחמו על כך. הבית היהודי לא נלחם על זה, זה לא ייתכן, התורה אומרת ש"לא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך". גם את זה הם קיבלו".

"בנוסף אמרנו להם", מצטטים את דברי הרב, "כעת אנחנו מבקשים לשנות את הסגנון שאתם נלחמים רק למען ה"ישיבות הקדושות" שלכם, מעתה אתם נלחמים גם למענן של הישיבות הציוניות, וגם למען הבנות שלומדות באולפנות. הם הסכימו וקיבלו הכול". בחוברת מספר הרב על המפגש עם שאר חברי הסיעה; "הם הבינו שאנחנו לא אנשים שמחפשים אינטרסים, כספים, תקציבים או משרות. הם הסכימו על הכול, גם הנציגים של דגל התורה, וגם "קיימות התמודדויות חינוכיות גדולות מאד בישיבות ובאולפנות. הפוליטיקה היא רק סוף הפסוק של האוירה בצבור. זה מה שמטריד אותנו באמת, לא הפוליטיקה".

בהתייחס להסכם המדיני ציטט הרב חי הכהן את הנציגים של 'אגודת ישראל'; "הם אמרו לנו: דעו לכם שזה לא פשוט בשבילנו, תדעו שזו מהפכה אצלנו, שאנחנו מתחייבים על יישובים בארץ, ועל הרבנות, אתם לא יודעים מה עשיתם לנו, ואנחנו עוד נשלם מחיר. ובאמת בבוקר שמעתי שהפלג הירושלמי עוררו מהומה על כך ש-ג' הלכו עם הציונים. אנחנו חושבים שהגענו להישגים גדולים. זה לא דבר פשוט שהם התחייבו לכל הדברים, וזה מראה הערכה, זה מראה חיבור. ונראה לי שזאת הזדמנות גדולה, ההתקרבות הראשונית שנעשתה ביננו".

הרב מתייחס בהרחבה ומפרט את כל הסיבות שגרמו לו לעזוב את 'הבית היהודי': "חובתנו להראות מחאה כלפי הצעדים הלא בריאים שנעשו בבית היהודי, המשדרים שהישגים קודמים לעניינים של אמונה. על דבר כזה אסור לשתוק". הרב סיפר עוד, לאחר שהודיע על תמיכה בחרדים שלחו לו שאלה, האם הוא נותן גט כריתות לציונות הדתית? "עניתי", סיפר הרב "אני לא נותן גט כריתות, אבל כעת, בעקבות דרכה של המפלגה איני מוכן להכריז על תמיכה במפלגה. כשיתקנו את הדרך אחזיר את התמיכה במפלגה".

הרב דוד חי הכהן יהדות התורה בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד