ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

גיל עקיביוב: כל נדרי • להאזנה

הפעם זו חזקה: לאחר שני אלבומיו הקודמים - 'תפילה לעני' ו'בשורה טובה' - הוא בדרכו לאלבומו השלישי. גיל עקיביוב משחרר סינגל ראשון מתוך אלבומו החדש, המתאים במיוחד לאווירת ימי הרחמים והסליחות

עטיפת הסינגל
עטיפת הסינגל

גיל עקיביוב מוסיקאי, מלחין, מעבד, מפיק מוסיקלי, זמר, נגן קלידים וגיטרות. את דרכו המוסיקלית החל בגיל אחת-עשרה כשהופיע בפסטיבל שירי הילדים לצד צביקה פיק עם השיר "הסבון בכה מאוד", בצבא שירת כזמר בלהקת "חיילות השדה".

בשלב מאוחר יותר של שירותו הצבאי הפיק ועיבד מוסיקלית את צוות הוואי של חיל-האוויר. בסוף השירות הצטרף לתזמורת חיל האוויר כזמר, פסנתרן ומעבד מוסיקלי. עם השחרור עסק בניהול מוסיקלי של להקות נוער, בד-בבד ניגן עם היוצר עוזי חיטמן ז"ל, הגיטריסט ארז נץ, הזמר מני בגר ואמנים נוספים.

לפני קצת יותר מעשור פילס עקיביוב דרכו אל היהדות והמוסיקה עימו, במהלך תהליך זה נכנס לאולפן ההקלטות לצורך הפקת אלבום שכל מילותיו נלקחו מן המקורות, ובשנת תשס"א יצא לאור אלבום הביכורים "תפילה לעני" שזכה להצלחה גדולה, ביקורות נלהבות ואינספור השמעות לשירים "אשרי האיש", "נוסעים נוסעים", "תפילה לעני" ועוד שבמהרה הפכו ללהיטים.

עקיביוב נחשב לאחד מחלוצי הדרך של המוסיקה היהודית שבמהרה מגיעה אל לב המיינסטרים הישראלי ומתנחלת בלבבות כולנו דתיים וחילונים כאחד באמצעות השילוב הייחודי של ההשפעות המוסיקליות של להקות שנות השישים והשבעים עליהן גדל וטקסטים עילאיים מן המקורות, מה שיצר פרשנות מוסיקלית מיוחדת המדברת מחד ברובד העמוק ומאידך בהגשה מוסיקלית רהוטה נקייה ועכשווית המדברת אל כולם.

2005 הביאה עימה "בשורה טובה", אלבומו השני של עקיביוב שגם הוא כקודמו המשיך את הקו המוסיקלי הייחודי לו וניפק להיטים כמו "יש בורא לעולם", "עד מתי" ו"בשורה טובה" שאת מילותיהם כתב המוסיקאי והיוצר עובדיה חממה. ב-2006 היה חלק אינטגרלי באחת ההצלחות הגדולות והמדוברות ביותר של השנים האחרונות במוסיקה הישראלית - הפיוט "אנא בכח" שהלחין המוסיקאי והיוצר עובדיה חממה, בשירה נגינה ואף נטל חלק במלאכת העיבוד.

הקשר בין השניים מתפרש על פני חמש-עשרה שנים של שיתוף פעולה מוסיקלי מיוחד שיצר את החיבור בין המוסיקה האיכותית של עקיביוב לבין הטקסטים העמוקים של חממה, המהווה שילוב מנצח שהוליד אלבום משותף לשניים. יש למה לחכות...!

לקראת החגים הקרבים ובאווירת הימים הנוראים מגיש בפניכם עקיביוב סינגל חדש - "כל נדרי". פיוט ארמי-עברי המושר בכל קהילות ישראל בתפילת ערב יום הכיפורים המסמל חרטה על מעשי העבר ופתיחתו של דף חדש חלק, בתקווה ותפילה למלא אותו במעשים טובים!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד