י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האזינו להקלטה

גפני בביקורת מרומזת על אגו"י: "מנהלים מלחמה רק באישור גדולי ישראל"

"מאז ימי הרב שך ועד היום הזה, אין דבר כזה שאנחנו מנהלים מלחמה בלי שאנחנו מקבלים הוראה", כך אמר השבוע יו"ר 'דגל התורה' גפני בכנס של רבני ה'מרביצי' בירושלים ועקץ במרומז את הסיעה החסידית על כך שיוצאת מיד בהצהרות מבלי לקבל דעת תורה • האזינו

גפני בביקורת מרומזת על אגו"י: "מנהלים מלחמה רק באישור גדולי ישראל"
כנס דגל התורה ל'מרביצי' צילום: באדיבות המצלם

בכנס עם ראשי ישיבות הספרדיות מקהילות ה'מרביצי' שהתקיים בימים האחרונים בשכונת בית וגן בירושלים, מתח יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני ביקורת מרומזת כלפי האחות 'אגודת ישראל', סביב ההצבעה לפסילת חברת הכנסת היבא יזבק.

"מאז ימי הרב שך ועד היום הזה, אין דבר כזה שאנחנו מנהלים מלחמה בלי שאנחנו מקבלים הוראה, או שאנחנו לא מנהלים מלחמה, על מה שאומרים לנו", פתח חבר הכנסת גפני בדבריו.

לדברי גפני, "אנחנו במשך 31 שנה שדגל התורה קיימת לא ניהלנו שום מלחמה ולא וויתרנו על שום דבר שהורו לנו לוותר, החינוך הטהור נשאר כמות שהוא בגלל שאמרו לנו לנהל את המאבק הזה".

בשלב הזה התייחס חבר הכנסת גפני לדיונים סביב פסילת חבר הכנסת היבא יזבק ואמר, "אפילו עכשיו היית פרשיה לא חשובה באפן יחסי וזה לא קשור לדיון כזה. אנחנו היינו היחידים שלא הודענו מה אנחנו עושים בגלל שלא קיבלנו הוראה. כשאנחנו נכנסים ונלחמים".

גפני הוסיף, "הייתם יכולים לראות את זה לאחרונה, מי שמתמצא בעניין הזה יש כאלה שיצאו בהודעות", כשהוא רומז לסיעת האחות אגודת ישראל שפרסמו מיד כי יתמכו בפסילת חברת הכנסת, "אנחנו מצביעים ככה או ככה. אנחנו (דגל התורה) אמרנו לא, אנחנו לא יודעים. ניכנס, נשאל ורק אחרי ששאלנו עשינו את זה".

בהתייחסו לקרב מול תנועת ש"ס על הקולות הספרדים אמר יו"ר 'דגל', "אנחנו מייצגים את עולם התורה, לא היה מעולם אצלנו ולא יהיה דבר כזה שיהיה מוסד שהוא שייך לישיבה ספרדית, או לסמינר ספרדי, או לבית ספר ספרדי שיהיה שונה מבית ספר אשכנזי או ישיבה אשכנזית. לא יהיה דבר כזה. אנחנו חונכו ככה על ידי גדולי התורה".

גפני סיפר כי "פעם הרב אלישיב אמר לנו להפסיק תקציבים כי לא קיבלו בנות ספרדיות". לדבריו: "אנחנו חונכנו ואנחנו יוצאים כולנו עם זה שלא יהיה דבר כזה שנציג של דגל התורה באיזה שהוא מקום בארץ ישלח מנהל מוסד ספרדי למקום אחר. רק אצלנו. מה שנוכל נוכל, ומה שלא - לא. אנחנו נמסור את הנפש".

משה גפני דגל התורה אגודת ישראל מרביצי כנס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד