ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
50 רבנים הכריעו > פרסום ראשון

בתגובה לשתיקת החרדים על מעצר הרב: ב'שובו בנים' קיבלו החלטה

לאור התעלמות מצד הח"כים החרדים מפרשת מעצרו של הרב ברלנד זה שלושה שבועות, ב'שובו בנים' שקלו והכריעו כי לא ישתתפו בבחירות הנוכחיות. מדובר בכמה אלפי קולות שלא יצאו לקלפיות ובכך המנדט השמיני של יהדוה"ת או התשיעי של ש"ס עלול להיגרע • המכתב המלא

בתגובה לשתיקת החרדים על מעצר הרב: ב'שובו בנים' קיבלו החלטה
הרב ברלנד מובא לדיון בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: כחמישים רבנים מקהילת 'שובו בנים' החליטו בימים האחרונים כי הקהילה לא תשתתף בבחירות הקרובות לכנסת ה-23, וזאת כמחאה על שתיקת הנציגים החרדים על מעצר רבם.

כזכור, גם לאחר פרסום הפרשות הנוגעות לרב ברלנד, נהגו הפוליטיקאים מהסיעות החרדיות, לעלות לביתו של הרב ברלנד, כדי לגייס את תמיכתו לקראת מערכות הבחירות.

אלא שהפעם ברקע מעצרו של הרב ברלנד, שוררת שתיקה מוחלטת מצד הפוליטיקאים החרדים, ואיש מהם לא מנהל מו"מ עם הקהילה כדי להביא את תמיכתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות כך, מתפרסמת קריאת 'קול קורא' שנחשפת כאן לראשונה, עליו חתומים כחמישים מרבני 'שובו בנים', בו הם כותבים כי "אין להשתתף כלל בבחירות", ולא זו בלבד. אותם רבנים מוסיפים וקוראים לבני הקהילה לשכנע קרובי משפחה שגם הם לא ישתתפו בבחירות ביום שני.

במכתב הם מנמקים, למרות שהרב ברלנד "הצביע שנים על גבי שנים לאגודת ישראל בשביל היבחרותם של הנציגים החרדים לכנסת" הפעם הם ישארו בבית, כשהם מנמקים את הפעולה בטענה כי "עתה כאשר דם מורינו הרב שליט"א מופקר בראש כל חוצות ואין איש מתוך מחנה ה' שם על לב להביע מחאה על חילול כבוד התורה, ולהוקיע את אותם המסירות הנוראות לערכאות, המגיעות עד כדי סכנת נפשות ממש כאשר אין על כך שום היתר הלכתי".

הרבנים חתמו את הוראותם, "כי עתה עלינו חוב קדוש לקיים מצוות "לא תעמוד על דם רעך" בכל תוקף ולהביע בזאת את מחאתנו כלפי שמיא. והננו להודיע בזאת את דעתנו הנחרצת כי אין להשתתף כלל בבחירות המתקיימות בתאריך ו׳ אדר תש״פ הבעל״ט".

לשון המכתב:

"הנה ידוע שמורנו הרב שליט״א שהצביע שנים על גבי שנים לאגודת ישראל בשביל היבחרותם של הנציגים החרדים לכנסת. אך עתה כאשר דם מורינו הרב שליט״א מופקר בראש כל חוצות ואין איש מתוך מחנה ה׳ שם על לב להביע מחאה על חילול כבוד התורה, ולהוקיע את אותם המסירות הנוראות לערכאות, המגיעות עד כדי סכנת נפשות ממש כאשר אין על כך שום היתר הלכתי ושנו ושילשו בחטאם זה".

ע"כ עם התקרב יום הבחירות הננו בזאת לגלות את דעתנו דעת תורה הקדושה כי עתה עלינו חוב קדוש לקיים מצוות ״לא תעמוד על דם רעך״ בכל תוקף ולהביע בזאת את מחאתנו כלפי שמיא והננו להודיע בזאת את דעתנו הנחרצת כי אין להשתתף כלל בבחירות המתקיימות בתאריך ו׳ אדר תש״פ הבעל״ט".

כמו"כ על כל איש ואישה לבקש מכל ידידיהם ומשפחתם ומכיריהם שלא להצביע בשום פנים ואופן לשום מפלגה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קדמה לקריאת ה'קול קורא', ספירה מדוקדקת של חברי הקהילה, ועל פי הערכת מנהלי מוסדות שובו בנים, הם מונים למעלה מ-6,000 קולות, ובימים האחרונים נאספו כבר עשרות חתימות ותעודות זהות של אנשי הקהילה שהתחייבו שלא לצאת להצביע בבחירות.

ברסלב, שובו בנים מכתב רבני שובו בנים הרב אליעזר ברלנד בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד