י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"האמונה שלכם תמשיך ביתר שאת"

הילדים החרדים ריגשו את טראמפ שהחזיר מכתב

ילדי ת"ת סאטמר בג'רזי סיטי שניצלו מהטבח שהתרחש במרכול הסמוך בדצמבר האחרון, שיגרו מכתב תודה לנשיא על התמיכה בהם והביעו את רחשי לבם בפניו על אשר אירע. הנשיא התרגש והחזיר להם מכתב בחתימת ידו | הסיפור המלא

הילדים החרדים ריגשו את טראמפ שהחזיר מכתב
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: הבית הלבן

הילדים החסידים שניצלו מהטבח הנורא בג'רזי סיטי, שלחו מכתב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהשיב להם מכתב משלו.

הילדים שלחו מכתב בתשיעי לינואר השנה, ובו הודו לו על התמיכה בקהילה החסידית; "אנחנו קבוצה של ילדים מבית ספר שהיו במקום סמוך לרצח בחנות המכולת שם נרצחו אנשים", סיפרו הילדים לנשיא, "בצער גדול אחד מהנרצחים היתה אמא לאחד מהילדים של הבית ספר, והיתה בעלת החנות שכבר נסגרה מאז".

"אנחנו רוצים להודות לנשיא על התמיכה המיידית לקהילה שלנו, אנחנו קיבלנו ביקורים מהרבה אנשים שנשלחו אלינו מהבית הלבן כדי לחזק אותנו עם מילים חמות, אנחנו מודים לדגל האמריקאי שקיבלנו מכם, המדינה שלנו לא גדולה, היא הכי גדולה".

"אנחנו מתפללים ומקווים שהנשיא ימשיך לעוד ארבע שנים כנשיא, ואחר כך שנים רבות כאזרח בארצות הברית", כתבו ילדי החמד לטראמפ.

הילדים חתמו את המכתב "כבוד גדול להיות אזרחי ארצות הברית".

הנשיא טראמפ הגיב במכתב לילדים, שהגיע אליהם בימים האחרונים: "תודה לכם שהקדשתם זמן לכתוב לנו על הדבר הנורא שקרה אצלכם עם איבוד חיים של אנשים, כחברה אנחנו חייבים לגנות כל מקרה אנטישמי ולדחוק אותו מהחברה שלנו, תדעו שהממשל שלי מחויב לתת לכל דת ואמונה את האפשרות לקיים את מצוות דתם".

"רעייתי מלניה שולחים את התפילות שלנו להחיל חיים חדשים למשפחות שנפגעו, אלוקים יברך אתכם, והאמונה שלכם תמשיך ביתר שאת".

בדצמבר האחרון (2019) ילדי החיידר של חסידי סאטמר, שבעצמם ניצלו מטבח מחריד שתכננו שני רוצחים בג'רזי סיטי, עמדו בשורה יחד עם תושבי העיר החרדים ברחוב וחלקו כבוד אחרון לגוי שהציל יהודי ושילם על כך בחייו.

דאגלס מיגל רודריגז, בן ה-49, היה עובד מקומי שנרצח בתוך המרכול הכשר לאחר שסייע בהצלת קרבן חרדי פצוע.

רודריגז, מהגר לא יהודי מאקוודור שעבד בחנות, פתח את הדלת האחורית עבור חיים דויטש הפצוע שהצליח לברוח למקום מבטחים, אולם רודריגז עצמו נורה ונהרג כשניסה להימלט. בפיגוע נרצח שוטר, וכן הבחור משה הערש דויטש הי"ד בן ה-24, בנו של ר' שלמה מוויליאמסבורג, וגברת לאה מינדל פרענץ הי"ד, בת ה-33, אשתו של ר' משה דוד בעל החנות, ובתו של ר' בנימין הערש גרינפלד - שנמצאו בתוך הסופר מרקט החרדי כשהם ללא רוח חיים.

הטבח במרכול החרדי בג'רזי סיטי דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד