ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מצב הגושים מדאיג

הסקרים האחרונים: מגמת ההחלשות של כחול לבן נמשכת

יומיים בלבד לבחירות ושני הסקרים האחרונים של חדשות 13 וחדשות 12, מלמדים על המשך מגמת ההחלשות של כחול לבן. כמה מקבלים החרדים, כמה מקבל ליברמן ומה מצב הגושים?

הסקרים האחרונים: מגמת ההחלשות של כחול לבן נמשכת
בני גנץ בקלפי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יומיים בלבד לבחירות, והמתח בשיאו. הסקר האחרון - סקר חדשות 12 שפורסם אמש, שומר על מגמת ההתחזקות של הליכוד על פני כחול לבן, אולם 2 המפלגות רחוקות מה-61 הנכספים להקמת הממשלה.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מתחזקת ומקבלת 35 מנדטים, לעומת 'כחול לבן' שצונחת ל-33 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו ומקבל 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 - לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה–גשר-מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 9 מנדטים. 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 7 מנדטים. 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 6 מנדטים בלבד, לעומת 8 כיום.

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 58 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 56 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 6 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו זוכה ל-44% תמיכה בהשוואה ל-32% בלבד לגנץ.

לשאלה מי הכי מתאים לכהן כשר הביטחון, 32% תמכו בבכיר כחול לבן גבי אשכנזי - הרמטכ"ל לשעבר שגנץ הבטיח שיכהן בתפקיד הזה אם ירכיב את הממשלה הבאה. 21% נקבו בשמו של שר הביטחון המכהן בנט, 11% הביעו תמיכה ביואב גלנט מהליכוד, 9% תמכו בשר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. 

מספר הישראלים ששוקלים לא ללכת להצביע מחשש להידבקות בנגיף הקורונה בזמן שימתינו בתור להצבעה הינו 7% מכלל הנשאלים.


סקר חדשות 13 לעומת זאת, חוזה כי כחול לבן והליכוד יגיעו למספר מנדטים זהה, אולם גוש השמאל-ערבים מתחזק על פני גוש הימין.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, רשימת כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה נחלשת ומקבלת 33 מנדטים, כמו גם הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שמקבלת 33 מנדטים אף היא. הרשימה הערבית המשותפת עם 15 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 15 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7 - לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה–גשר-מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 9 מנדטים. 'ימינה' בראשות נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 8 מנדטים. 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים בלבד, לעומת 8 כיום.

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 45% סבורים כי יו"ר הליכוד מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, ואילו 35% בלבד טוענים כי יו"ר כחול לבן בני גנץ מתאים יותר. 13% מהנשאלים חושבים כי אף אחד מהם לא מתאים.

על השאלה "האם אתה מתכוון להצביע?", 83% מהנשאלים הלא יהודים השיבו כן, לעומת 70% בקרב הנשאלים היהודים. עוד עולה כי 72% מהנשאלים ילכו להצביע בוודאות ב-2 במארס, 13% ילכו לקלפי במידה רבה, 5% ככל הנראה לא יצביעו, 5% בטוחים שלא יצביעו ואחוז אחד בלבד טרם החליטו אם לפקוד את הקלפי בעוד שבוע.

 

סקר חדשות 12: מזמין הסקר: חברת החדשות, עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, מועד איסוף הנתונים: 27-28/2/2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 1,212, מספר המתבקשים להשתתף: 8,417, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+ שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

סקר חדשות 13: הסקר כלל 804 נשאלים, 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-204 מהמגזר הלא יהודי, ונערך על ידי הפרופסור קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הערבי על ידי חברת "סטט-נט" בהנהלת ד"ר יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.

מפלגת כחול לבן הליכוד בחירות לכנסת ה-23 בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד