ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הלחץ של השעות האחרונות

נתניהו תוקף את ליברמן, מתייחס להקלטות נגד גנץ ומצהיר: "לא אתמודד לנשיאות"

בראיון סוער שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא דיבר על הכל. על ליברמן: "מפיל סדרתי של ממשלות ימין". על הקלטות בכר נגד גנץ: "אנחנו לא עומדים מאחורי זה". על השמועות כי הליכוד עוקב אחרי גנץ ומנדלבליט: "שקר וכזב". על הריבונות: "תוך חודשיים שלוש". האם זו הקדנציה האחרונה שלו? ומה עם ריצה לנשיאות?

נתניהו תוקף את ליברמן, מתייחס להקלטות נגד גנץ ומצהיר: "לא אתמודד לנשיאות"
נתניהו בכנס בחירות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בראיון שהעניק הערב (מוצ"ש) ראש הממשלה בנימין נתניהו לאולפן ynet, הוא טוען כי "יש תזוזה, יש סחף ברור, רואים את זה בכל הסקרים, לכיוון הליכוד. יש התעוררות עצומה. אם ההתעוררות הזו תימשך, אנחנו צריכים עוד שני מנדטים, עוד מנדט אולי, אנחנו נקים ממשלה".

על בני גנץ הוא אמר כי "אי אפשר אפילו לדבר איתו בעימות, הזמנתי אותו לעימות. הוא חושש".

לדבריו, אין סיכוי להקים ממשלה עם ליברמן. "ליברמן בעצמו אמר שהוא לא הולך לממשלת אחדות או לממשלת הליכוד, הוא הולך לממשלה עם מרצ, הוא אמר את זה, ולמעשה ליברמן הולך עם גנץ שהולך עם מרצ ופרץ שהולכים עם הרשימה המשותפת".
 
ולא, הוא לא פוסל אותו. "הוא פוסל את עצמו", אמר נתניהו. "באופן מעשי, הוא הבהיר שהוא עושה הכול כדי להפיל ממשלת ליכוד".
 
- אבל אם הוא יגיע אליך אתה לא תסגור בפניו את הדלת.

"גם כשאתה מכניס אותו הוא יוצא מיד, אי אפשר לסמוך עליו, הוא כל כך לא אמין, הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין".

נתניהו התייחס גם להקלטות שבהן נשמע ישראל בכר יועצו של גנץ טוען שהוא סכנה לעם ישראל. "אני יכול להגיד דבר אחד: זה לא אני אומר את הדברים. אומר היועץ הבכיר של גנץ, האיש שהגה את רעיון כחול לבן, אדם רציני, ישראל בכר, ש'לגנץ אין אומץ לב לתקוף באיראן, הוא סכנה לעם ישראל'. כך אומר היועץ הבכיר שלו".
 
- גם אתה לא תקפת באיראן, יש שיגידו שגם לך לא היה אומץ.

"סליחה? אני תוקף מטרות איראניות יום ולילה, תקפתי עשרות פעמים בסוריה, שלחתי את המוסד ללב טהרן לחלץ את תוכנית הגרעין הסודית של איראן. אם לא הייתה תקיפה מישהו התנגד לזה, מי שהתנגד לזה היה בוגי יעלון. כל אחד יודע שאני הובלתי את המאבק נגד איראן. אלמלא המאבק שהובלתי, המוסדי, הצבאי, הפוליטי, כשהלכתי לקונגרס לבד, מול נשיא אמריקה, מול כל העולם. אבל אומר היועץ של גנץ שלגנץ אין אומץ לתקוף באיראן ושהוא סכנה לעם ישראל".

נתניהו הכחיש כי הליכוד עומד מאחורי ההקלטות ואמר כי "גנץ בישל לעצמו את הדייסה הזו".
 
- אתם לא עומדים מאחורי זה? אין לכם שום קשר?

"מה פתאום, זה שטויות. אף אחד לא בא עם אקדח לרקה של ישראל בכר. מתוך החדר, עדות מבפנים, הוא אומר דבר מזעזע - האיש שאני מנסה למכור לכם כראש ממשלת ישראל הוא סכנה לעם ישראל. הוא מצטט את עומר ינקלביץ', חברת כנסת קרובה מאוד לגנץ, שאומרת שאסור שגנץ יהיה ראש ממשלה.
 
נתניהו הוסיף כי "תארי לך שסמנכ"ל השיווק של תנובה היה אומר בשיחות סגורות שהחלב של תנובה הוא סכנה לחיים, סכנה לבריאות, היית אומרת משהו על טיב המוצר. זה מה שאומרים בפנים ופתאום זה יוצא החוצה, ועכשיו הם מנסים להגיד שזו קלטת מבושלת, אם זה לא היה למה גנץ פיטר את ישראל בכר?".
 
- הוא פיטר אבל אומר שהיה פה מארב.

"אם הוא לא אמר את הדברים אז למה לפטר אותו? הוא אמר את הדברים, אלה הדברים שהוא חושב, אלה דברים שהמון עיתונאים יודעים, יודעים על חוסר היכולת שלו לקבל החלטות".
 
- אבל אתה לא מגזים עם הסגנון, עם הרמיזות על החיים האישיים שלו, עם דברים שאני לא רוצה לחזור עליהם כדי לא להסתכן בדיבה? עם העובדה שהוא מגמגם ולא כשיר? אתה לא אומר שנייה לצוות שלך ולבן שלך שירגיעו, שיש קו אדום שלא עוברים?

"קודם כל אני אומר דברים באחריות, אני לא נכנס לחיים האישיים שלו, זה עניין שלו. אבל דברים שנוגעים לביטחון המדינה זה רציני, אם לאיראן יש חומר קשה מאוד על בני גנץ והוא ראש ממשלה שנסחט על-ידי איראן, זה דבר שהוא קשור לביטחון המדינה. ראש ממשלה צריך לעמוד בלחצים, מי נלחם באיראן?".
 
- מישהו ראה את הקלטות האלה?

"בני גנץ יכול לתבוע את מי שפרסם את זה, אני לא נכנס לזה. אבל עובדה שזה לא נעשה. להיות ראש ממשלת ישראל זה לעמוד בלחצים עצומים, להיות מסוגל להדוף אותם, להיות מסוגל לקבל החלטות, להיות עם שיקול דעת, עם מיקוד מחשבתי וחלוקת קשב. זה אחד התפקידים הקשים ביותר, אם לא הקשה ביותר בהנהגת מדינות בעולם, וברוך השם אנחנו עושים את זה היטב.
 
הוא הוסיף, כי "הפכנו את ישראל למעצמה בעשור האחרון, העשור הטוב ביותר. כולם רואים איך אנחנו מנהלים את משבר הקורונה, באחריות. הנהגתי ישר מדיניות הכי תקיפה של היערכות יתר במקום היערכות חסר, בלמתי טיסות, אנחנו שולחים אנשים לבדיקות בבית, כל אחד שחוזר עם תסמינים מכל מקום בעולם. אף מדינה לא עשתה את זה".
 

בהמשך התייחס נתניהו לפרסומים שהליכוד כביכול מפעילים חוקרים פרטיים נגד גנץ ומנדלבליט, ואמר כי "לא הפעלתי חוקרים פרטיים, אם הייתי מפעיל חוקרים פרטיים אז היינו כבר מקבלים את כל הקלטות של מנדלבליט וכל החומר על פרשיית השחיתות".
 
- לא היה דבר כזה? לא אספתם מידע שלילי עליהם?

"לא, ממש לא, שאלו אם הפעלתי חוקרים פרטיים, אני קורא את ynet, אני קורא את העיתונות, אני קורא את החומר, אבל האם שלחתי חוקרים פרטיים? חד משמעית לא, שקר וכזב.
 
"אני תמיד הייתי בעד שקיפות, על הטענות ההזויות שהפנו אליי אמרתי שאני רוצה שימוע גלוי, היועמ"ש סירב. אמרתי שאני רוצה לחקור, בחקירת נגד, להתעמת עם עדי המדינה שהביאו את הטענות המופרכות נגדי - והוא התנגד. חשיפה זו צו השעה, זה האמת, זכות הציבור לדעת. ומשום מה מתנגדים לפרסם את הקלטות אשכנזי מנדלבליט בפרשת הרפז עשר שנים".
 
אני מספר לך עובדות, אני חושב שזו שערורייה שלא מפרסמים את הקלטות הללו, ששומרים עליהן, אותם אנשים שמדברים על שקיפות מסרבים לשקיפות, זו שערורייה שלא חקרו את פרשת המימד החמישי שבה מעורבים בני גנץ וגם חבר כנסת נוסף, רם בן ברק, הם הציגו מצג שווא".
 
- אבל הוא לא חשוד בכלום.

"לא חקרו אז איך ידעו? רק עכשיו יחקרו, מבקר המדינה נתן דו"ח חמור ביותר על מצג שווא, מוצר שלא היה, משקיעים שלא היו, עם מכרז שלא היה, עם 4 מיליון שקל... (בכיר הפרקליטות) מומי למברגר, שלושה חודשים שולח ליועץ המשפטי תזכורות ואומר תעשו חקירה פלילית, ולא חוקרים. אז צריך לשאול את השאלה למה לא חוקרים".

ואם זו הקדנציה האחרונה שלו, "את זה הבוחרים יחליטו", אמר נתניהו. "אני מבקש את האמון כדי להמשיך לעשות את הדברים הללו".
 
- כלומר ככל שזה תלוי בך, תמשיך גם הלאה?

"אני יודע כמה האדם ממשיך? אמנון אברמוביץ ב-99 אמר כשהפסדתי שזה הסוף של נתניהו, 'נתניהו לא יהיה אפילו הערת שוליים'. אני לא פועל בהערה עליי, אני פועל בהתאם לשליחות שירשתי מאבי ז"ל. פה (מצביע על התמונה) את רואה אותו בן 100 או 101. הוא נפטר כעבור שנה-שנתיים. הוא הנחיל לי שליחות עמוקה לעשות כל מה שאני יכול כדי להבטיח את עתידה של מדינת היהודים, ואני עושה את זה".
 
- בנימין נתניהו נשיא מדינת ישראל - זה דבר שאתה קונה אותו לתחנה הבאה?

"ממש לא, ראש ממשלה כן. בעזרתכם ובעזרת השם".

בראיון ל'וואלה' אמר נתניהו, כי "האופציות הן רק שתיים - או ללכת לבחירות רביעיות אם אין לנו את הרוב, או שבני גנץ יעשה מה שהוא ניסה לעשות ונכשל בבחירות הקודמות - להקים ממשלת מיעוט שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה. אין לו דרך אחרת להקים ממשלה".

אמנם, רק לפני ארבעה חודשים נתניהו ניהל מו"מ קואליציוני עם יו"ר כחול לבן ואף הציע לו רוטציה בראשות הממשלה, אך כעת הוא טוען ש"זה לא נכון, גם היום זה לא נכון. אני חושב שזה אסון להגיע בכלל לשאלה הזאת, כי כרגע אסור לוותר על ממשלה לאומית". הוא שב ואמר כי גוש הימין-חרדים "במרחק של שני מנדטים, לפי כל הסקרים, ויש סחף של אנשי כחול לבן לכיווננו כי הם מבינים שגנץ יקים ממשלה עם אחמד טיבי".

כמו כן, נתניהו הצהיר בריאיון כי הוא "הולך להביא הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערביות נוספות. ראיתם אותי בעומאן לפני שנה ובסודאן לפני שבועיים-שלושה, אלה דברים אמיתיים". לדבריו, "אני מסוגל לעשות מה שראשי ממשלה אחרים לא יכלו לעשות - כולל בן גוריון, שאני מעריץ אותו. דוד בן גוריון, כשנשיא ארצות הברית אייזנהאואר אמר לו לצאת מסיני - הוא יצא, כי הוא לא יכול היה לגייס את דעת הקהל בארצות הברית, שהיא בסוף מכריעה הכול".

הוא שב והכריז כי הוא "הולך להביא את הריבונות בשטחי המולדת". לדבריו, "האמריקנים ביקשו מאיתנו לעשות את זה במכה אחת. הם ביקשו שנגמור את העבודה שהתחילה אגב השבוע בוועדת מיפוי ישראלית-אמריקנית, זה ייקח כמה שבועות, אולי חודש חודשיים, ואחר כך ארצות הברית תחיל את הריבונות".

בנימין נתניהו אביגדור ליברמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד