י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו נזף ודרעי גינה

נחשף בהקלטה: מה חושב 'המקורב' על הליכוד

בעוד ב'כחול לבן' מלקקים את הפצעים מהקלטות היועץ האישי של גנץ שפוטר, הערב נחשפות הקלטות מהאיש המקורב לנתניהו שחושף בשיחה מה הוא חושב על אסטרטגיית קמפיין הליכוד | נתניהו התקשר לנזוף בו על הדברים, הוא התנצל אך לא פוטר

נחשף בהקלטה: מה חושב 'המקורב' על הליכוד
איש אמונו של נתניהו, נתן אשל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי הקלטות יועצו של בני גנץ ביום חמישי האחרון, נחשפות הערב (מוצ"ש) הקלטות מביכות מהצד שכנגד. בהן נשמע נתן אשל, יד ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שחושף את דעתו לגבי אסטרטגיית הקמפיין של 'הליכוד'.

מדובר בדברים שנאמרו בשיחה שהתרחשה לפני בחירות ספטמבר 2019 (מועד ב') בין אשל ובין גורם מקצועי שהוא מעוניין לשכור את שירותיו, כיועץ פוליטי ומשפטי לראש הממשלה. מקורבו של נתניהו מדבר בפירוט על כיווני הקמפיין של הליכוד במערכות הבחירות האחרונות. את ההקלטות הגיעו לידי שחר אלרמן ממערכת 'עובדה' ופורסמו על ידי המגישה אילנה דיין ב'חדשות סוף השבוע' של 'ערוץ 12'.

"אני אגיד לך, מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר מדובר בעבריין, אה, הוא עלה ב-20 אחוז. זאת אומרת, זה כמו אצל איווט. אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת?...", נשמע אשל בהקלטות. 

"לתדהמתי" הוא אומר "בדקנו את זה גם. זאת אומרת, הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר... עכשיו, בציבור הזה - אני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי הזה, כן – מה מחמם אותו? הרי הוא אומר: מה? הם? יעשו לי בזה? נראה להם. למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכול. הצלחנו להטריף את ה... השנאה הזאת היא מה שמאחד... את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו...".

ובשלב זה הוא חושף מה דעתו על אחת מבכירי השרים בצמרת 'הליכוד': "ומירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת זה שהיא בהמה בכלל, עזוב את... אה, אבל היא עושה עבודה מצוינת. כי היא מלהיבה את... כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה. וזה מצליח. זה מצליח. היינו עשרים וכמה אבל היינו שלושים, היינו שלושים עלינו לשלושים ושש. ואתה שואל אותי, נעלה גם הלאה אם ירצה השם. אז זה מה שקורה כרגע. והעם לגמרי מתנתק מהדברים האחרים".

"להיפך", אומר נתן אשל לבן שיחו, "עוד מרוויחים אותו יותר ויותר. לכן אין לנו ברירה. אנחנו צריכים ללכת על הכסאח... הזה...".

בשיחה שבה הציע אשל ליועץ עבודה עבור נתניהו, נשמע נתן אשל אומר: "חשוב לי הכובע של אה של ביבי או בנימין נתניהו יותר מאשר ראש הממשלה ובוודאי ראש הליכוד שזה כבר... זאת אומרת יש פה שתי משימות. יש את הפן הפוליטי ויש את הפן האישי שלו, שהוא... פרובלמטי נקרא לזה. אבל זה אישיות. זה יותר מזה. זה גם משפטי אבל גם אישיותי. שלו, שלה, לא משנה כרגע".

עוד הוא אומר, "ו... אני הייתי שמח לתפוס פה שתי ציפורים במכה... זאת אומרת, אני לא רואה שאני יכול לגייס שני אנשים וגם לא רואה – אוף דה רקורד להגיד לך – שאני יודע לשלם לשני אנשים... כי אני לא רואה שאני אצליח להכניס מישהו במודל האישי שלו לקטע הזה. אבל רק עכשיו אם אני אנצל את ההזדמנות ואני אצליח להכניס מישהו שיהיה גם וגם אז אני אצליח לעשות את החיבור הזה שאחר כך – הבחירות יעברו אבל זה יימשך... שם את זה על השולחן כמו שזה. זה לא יכול, אה, להתעלם מזה ואני אהיה בת יענה ואתה תהיה במעמד של פיני רובין ושל אחרים...". כך אשל.

בתגובה לדברים סערה במערכת הפוליטית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים וכתב: "התקשרתי והבהרתי לנתן אשל שדבריו אינם ראויים ואינם מקובלים עליי. הוא התנצל על דבריו מייד. הליכוד הוא הבית של כל חלקי החברה הישראלית וכזה יישאר תמיד".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב להקלטות ואמר: "הדברים שאמר נתן אשל חמורים ומקוממים. טוב שרה"מ נתניהו נזף בו על הדברים שאמר. חייבים להיאבק בכל גילוי של גזענות ללא פשרות ובנחישות".

ממפלגת 'העבודה גשר מרצ' נמסר בתגובה לחשיפת ההקלטות של נתן אשל: "נתן אשל גילה את מה שכולנו ידענו: נתניהו הוא אדם מפלג ומסית, שכל הקמפיין שלו מבוסס על גזענות, שנאת האחר, פילוג ושיסוי. בעוד יומיים בדיוק יצאו אזרחי ישראל לומר לו- די ביבי, עד כאן. לא ניתן לך להרוס את המפעל הציוני! יש אמת אחת והיא ברורה: אנחנו נציל את ישראל מנתניהו".

נתן אשל הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד