י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מרכז המבקרים איגודן

בוא ללמוד על החיים שמתחת לפני הקרקע במטרופולין גוש דן

מרכז המבקרים איגודן

איגודן לתשתיות איכות הסביבה הנו תאגיד סטטוטורי, שהוקם מכוח חוק איגוד ערים תשט"ו - 1955, וצו איגוד ערים דן (ביוב) – 1956, המאגד בתוכו את מרבית העיריות והרשויות המקומיות בגוש דן. האגוד נוסד על ידי שבע הערים המרכזיות של גוש דן: תל אביב, חולון, רמת גן, בת ים, פתח תקווה, בני ברק וגבעתיים.

רשויות נוספות המקבלות שירותי טיהור שפכים מהאגוד ומהאגודה על בסיס הסכמי שרות הן: אור יהודה, אזור, אלעד, גבעת שמואל, גני תקווה, יהוד, נווה מונוסון, סביון, קריית אונו, ראש העין, ראשון לציון, רמת אפעל, רמת פנקס.

אגודת "מי אזור דן" – בע"מ הינה אגודת מים שיתופית חקלאית, והיא המחזיק והמפעיל של המפעל לטיפול בשפכי גוש דן באתר שורק, הידוע כמפעל השפ"דן. מאז תחילת שנות השבעים, ועל פי דרישת ממשלת ישראל, מפעיל האגוד מערכת אזורית לאיסוף, הובלה וסילוק שפכים, המשתרעת על פני כל גוש דן.

כיום ממשיך האגוד בהפעלת מערכת ההולכה, ופועל להרחבתה באמצעות הקמת הקו המזרחי אשר יגביר את כושר הולכת השפכים גם בעבור הדור הבא, ויאפשר מתן שירות ליישובים נוספים. השפד"ן הוא מכון טיהור השפכים הגדול והמודרני במדינה, המטהר בתהליכים ביולוגיים מתקדמים את מי הביוב של הרשויות החברות באגוד ושל הרשויות הנוספות

איגודן לתשתיות איכות הסביבה רואה חשיבות גדולה לעידוד וטיפוח המודעות הסביבתית בקרב שכבות האוכלוסייה השונות. מרכז המבקרים של איגודן, הממוקם בליבו של מפעל השפד"ן במערב ראשון לציון, הינו מרכז חינוכי אקולוגי המחויב להרחבת החינוך הסביבתי.

במהלך הביקור במרכז נחשפים בפני המבקרים החיים שמתחת לפני הקרקע במטרופולין גוש דן. החוויה האינטראקטיבית במרכז משלבת סרטונים לימודיים, הדמיה של סיור בצינור תת קרקעי והיכרות עם תהליכי מיחזור המים. המרכז הוא מרכז בינלאומי, וככזה הוא מארח משלחות מכל העולם.

הסיור במרכז משתרע על פני כשעתיים, בשלושה מחזורים אפשריים: 9:30 11:30 13:30.
תעריף הסיור: 12 ש"ח לאדם בקבוצה. מינימום 20 איש בקבוצה.

הגעה עצמאית מרוכזת באוטובוס/מיניבוס באחריות הקבוצה לשם ביצוע סיור ממונע.

לתיאום סיור באיגודן ניתן לפנות בטלפון: 03-7585858 או באמצעות המייל: [email protected]

לביקור באתר האינטרנט של איגודן לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד