י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"איש לא בא להגנתי"

בגלל העליהום נגדה: הסטונדטית היהודיה נאלצה לעזוב הלימודים

"החוויה הזו אילצה אותי לרכוש שרשרת מגן דוד קטנה מוזהבת, אני כבר לא מתביישת להודיע ​​לעולם שאני יהודיה", כך מספרת סטודנטית יהודייה שנאלצה לעזוב את האוניברסיטה, לאחר שבני כיתתה התנכלו לה ופתחו נגדה בקמפיין אנטישמי, "אף אחד לא עזר לי, איש לא בא להגנתי"

בגלל העליהום נגדה: הסטונדטית היהודיה נאלצה לעזוב הלימודים
אילוסטרציה צילום: stocksnap.io

סטודנטית יהודייה עזבה את בית הספר למשפטים באוניברסיטת ניו יורק לאחר שסבלה מהתנהגות אנטישמית בגלל תמיכתה בישראל.

סטודנטית למשפטים שלמדה באוניברסיטת ניו יורק סיפרה בסוף השבוע ל'אלגמיינר', על מה שהיא תיארה כהטרדה אנטישמית ואנטי-ציונית איתה התמודדה בגלל האקטיביזם הפרו-ישראלי שלה, מה שגרם לה לעזוב בסופו של דבר את המקום. היא אמרה כי "אף אחד לא עזר לי, איש לא בא להגנתי".

רפאלה גונז - עיתונאית, למדה בבית הספר למשפטים CUNY כשהפכה למטרה של קבוצות פרו-פלסטיניות, ובמיוחד קבוצת 'סטודנטים לצדק בפלסטין' (SJP), כתוצאה מביקורת שהעבירה על עמדותיהם כלפי יהודים וישראל.

בחודש שעבר פרסמה מאמר בכתב העת היהודי 'ג'ואיש ג'ורנל' שכותרתו "קמפוס האנטישמיות הפכה אותי לציונית", שם פירטה את מאבקה ואמרה כי זהותה היהודית התחזקה כתוצאה מכך.

"החוויה הזו אילצה אותי לרכוש שרשרת מגן דוד קטנה מוזהבת, אני כבר לא מתביישת להודיע ​​לעולם שאני יהודיה", כתבה בגאווה.

אולם כעת החליטה גונז לעזוב את בית הספר כתוצאה ממה שכינתה קמפיין הטרדה.

"היו תגובות למאמר שלי, ואם אתם מסתכלים על התגובות שם, בעצם קוראים לי איסלאמופובית קוראים לי גזענית, שקרנית, את כל הדברים הנוראים האלה אני מקבלת מחבריי לכיתה, הם אומרים לאנשים שתומכים בי לסתום את הפה, וכל מיני דברים", אמרה בראיון ל'אלגמיינר'.

קבוצות אנטי-ישראליות בקמפוס הפיצו אז עתירה נגדה, היא מספרת; "כל קבוצות הסטודנטים חתמו על זה, פרופסורים חתמו על זה, חבורה של חברי לכיתה חתמה על זה, אז זה בעצם אומר שאם אתה תומך באופן חד משמעי בקבוצות הפלסטיניות, אתה לא יכול להיות בבית הספר הזה. ואז הואשמתי ב'אלימות ציונית'. אני לא יודעת איך המילים שלי אלימות, אבל הנה זה".

כשנשאלה אם היא קיבלה תמיכה במהלך תקופה זו, אמרה גונז, "לא. לפקולטה לא היה אכפת".

גונז אומר כי להשפעה הפסיכולוגית הייתה משמעות, "אני יכולה לומר לך שהציונים שלי נפגעו בגלל האנטישמיות בקמפוס". אמרה. "התקשיתי להתרכז בשבועיים, שלושה שבועות אחר הסמסטר אחרי שהמאמר שלי יצא, אני פשוט לא יכולתי לעשות את זה יותר", אמרה.

פעילים פרו פלסטינים אוניברסיטה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד