ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סדר היום השתבש

כך כשלה כחול לבן: נראה שהליכוד ינצח ובגדול

המפלגות הגדולות במדינתנו, כחול לבן והליכוד הציבו לעצמן יעד במערכת הבחירות הזו: שליטה בלעדית על סדר היום. מונופול | תכל'ס מי שעשה את זה יותר טוב ולאן כוונה המטרה

כך כשלה כחול לבן: נראה שהליכוד ינצח ובגדול
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: תומר נויברג/אבשלום ששוני, פלאש 90

כחול לבן ניסתה להדגיש את השחיתות והרודנות לכאורה של נתניהו, והליכוד ניסה להדגיש את הישגיו של נתניהו לאורך השנים ובנוסף למתג את גנץ כלא כשיר לעמוד בראשות ממשלת ישראל. זו הפעם השלישית שכחול לבן והליכוד מתחרים על סדר היום. תחילה באפריל, לאחר מכן בספטמבר וכעת במארס. באפריל אירע ניצחון קל לליכוד, בספטמבר ניצחון קל לכחול לבן. אך כעת, נראה שהליכוד ינצח ובגדול. דווקא במערכה הזו כחול לבן הייתה עשויה לנצח את הליכוד בסדר היום.

במערכה שבה הוכרז מועד משפטו של בנימין נתניהו, במערכה השלישית שממשלת המעבר שהוקמה באפריל 2015 עדיין מתפקדת. בנוסף, כעת גנץ כבר משופשף וכעת הוא בעל סמכות אוטוריטטיבית על גופים שונים כיו"ר האופוזיציה.

בסופה של מערכת בחירות, הישורת האחרונה, היא הקובעת. במשימה הזו, כחול לבן נכשלה. ביום שבו היועמ"ש הכריז שמשפט נתניהו יחל ב-17.3, פורסם שמ"מ פרקליט המדינה יפתח בחקירה נגד חברת הממד החמישי. באופן תמוה, העיניים בהקו לכיוון פרשת הממד החמישי. תומכי כחול לבן ממאנים להאמין שגנץ מושחת, אך השבועיים האחרונים אינם גרמו לתחושה חיובית בכחול לבן. אשכנזי, ברביבאי, בן ברק וגנץ מעורבים בשחיתות לכאורה. כחול לבן קיוותה שהעיניים יכוונו לשחיתות, אך בסופו של דבר, העיניים כוונו לשחיתות, אבל לא לשחיתות לכאורה של נתניהו, אלא לשחיתות לכאורה של חברי כחול לבן.

כותב השורות, נועם כץ

סדר היום אינו ישפיע על רוב בוחרי כחול לבן, או מנגד, על רוב בוחרי הליכוד. מטרתן של המפלגות הגדולות אינן על מנת לגלח למשעי את המפלגה היריבה, אלא לסחוף את המצביעים שנעים בין הליכוד לבין כחול לבן.

הליכוד מאמין שהימין יגיע למספר הקסם וכחול לבן מאמינה שיהיה לטובת השמאל רוב ציוני. ישנה סבירות גבוהה שביום שלישי בבוקר נקום ללא 61 לימין, וללא רוב ציוני לטובת השמאל. השתלטותו של הליכוד על סדר היום בימים האחרונים גרם לכך שהליכוד עקף את כחול לבן בסקרים, ובנוסף, גרם לכך שגוש הימין יעלה. אבל כאמור, גוש הימין יעלה בבחירות, אך הוא לא יגיע למספר הקסם. הנתון שמושפע עקב השתלטות הליכוד על סדר היום הוא אחוזי ההתאמה לראשות הממשלה. זהו מצב אבסורדי: ישנו מצב בו תומך שמעוניין שנתניהו יארוז את חפציו מבלפור, יחשוב שנתניהו מתפקד באופן סביר כראש ממשלה.

סדר היום הישראלי בתקופת בחירות הוא קריטי. באיזו מפלגה המדינה מתמקדת? איזו מפלגה נדחקת לשוליים? במערכת הבחירות הזו כחול לבן היא זו שנדחקה לשוליים. לו בישראל הייתה בחירה ישירה לראשות הממשלה, סדר היום היה הפרמטר הקריטי ביותר.

אמנם נראה שהימין ירוויח בעקבות סדר היום שני מנדטים נוספים, אבל לא מכאן הקיפאון הפוליטי יופשר.

נועם כץ קמפיין בחירות שחיתות ציבורית מפלגת כחול לבן מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד