י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בלעדי

תיעוד מניסיונות הפיוס | מי שנעזר בש"ס ו'אל המעיין' - שיצביע להם

לפני חמישה ימים עלה חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני לביתו של הגר"מ מאזוז וניסה להניעו לפיוס ותמיכה בש"ס • תיעוד השיחה מתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' • מה השיב המארח להצעה והאם מתכוון להצטרף 'למועצת': "כולם כפול ארבע זה עולה ש"ס" • צפו בתיעוד

תיעוד מניסיונות הפיוס | מי שנעזר בש"ס ו'אל המעיין' - שיצביע להם
הגר"ש בעדני אצל הגר"מ מאזוז צילום: בחדרי חרדים

ביום שלישי האחרון בשעות הצהריים המאוחרות, הגיע חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני לביתו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז, בניסיון נוסף של פיוס ערב הבחירות לכנסת ה-23, כשבמשך 20 דקות ושלושים שניות נמשכה השיחה שהסתיימה בלי פיוס ממשי, אך פתח רחב בדרך להסכם שלום עתידי.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' באופן בלעדי, נראה הגר"ש בעדני מעלה בפתח הפגישה את נושא הבחירות העומדות לפתחנו: "היום ביקשו ממני לקרוא לכבודו, חכם שלום אסף את כל זקני הספרדים הרבה מחכים ממש להתחזק". בהמשך השיחה עולה כי הרב מאזוז מפרש את דברים אלה כהזמנה להיות חבר במועצת חכמי התורה של ש"ס.

הרב מזוז אומר בין הדברים בתיעוד שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים׳ לראשונה, "אני אומר לכולם דבר אחד, כי אין לי שום התנגדות להישאר סולדי מכל אחד מה שליבו נותן לו, יש כאלה שקיבלו טובות מאגודה צריך להכניס אולי אגודה ויש כאלה שקיבלו טובות מש"ס, וודאי הרבה יותר. כבר אין לנו שום התנגדות, ההיפך חבר אני לכל אשר יראוך. לכן פעם שעברה היה לי הצעה אחרת, אבל עכשיו אמרתי רשות נתונה בידכם. אמרו לי שאנחנו מקבלים מהם (מש"ס. א.ק.) מאל המעיין אז בסדר... אין לי התנגדות. אמרתי לרב שקשה לי".

ראש הישיבה הרב מאזוז, מוסיף בקשר לניסיון לתמיכה בש"ס: "אם יש משהו תמסרו לליאור הוא יכול לדבר יכול לעשות. אבל לבוא ולהיות במועצה זה לא פשוט, אבל כל מי ששאל אותי אני אומר לו ככה: כולם צדיקים, פעם היה הסכם עודפים בין גימל ובין ש"ס ומסתמא גם עכשיו יהיה אותו דבר ויש עודפים מכאן ומכאן יסתדרו ביניהם".

עוד אמר הרב בדבריו; "הפעם כל כך חשוב הדבר הזה, ליברמן רוצה לבלוע את כל המדינה, הוא רשע מרושע, כתבות ענקיות כל הכסף הולך לחרדים, רשע מנוול. מה זה? אחד בא לגור מרוסיה הוא תופס את כל המדינה בגרון. הוא יורד קצת בסקרים ככה כתבו, ככה אבל צריך שהוא ירד לגמריי".

הרב בעדני מוסיף ומנסה לשכנע את מארחו: "הציבור חושבים כמו האשכנזים, באים האשכנזים אומרים להם לבחור באשכנזים אז כמו הספרדים צריך לבחור רק בספרדים ובאים לשאול מה עם הספרדים?" כשהוא רומז על כך
שכל הספרדים צריכים להיות תחת ש"ס; "אנחנו עובדים ביחד, פעם היינו הולכים לבד לדאוג לשבת, ככה לבד, אז לא היה כוח - היום אמרתי זה אותו אינטרס של כולנו, כולם ביחד, כל דבר ביחד".

הרב מאזוז משיב לחבר המועצת: "כך צריך להיות". הרב בעדני מוסיף בדבריו: "היום ככה ביחד, ברוך השם הולכים ביחד, גפני והרב אריה, הולכים יד אחד, לכן אני אומר למרות שאנחנו עובדים ביחד. יש רק בעיה אחת שיש כספים קואליציוניים, ואנחנו לוקחים לחינוך, צריכים את זה ואמרתי שיקחו הרוב לחינוך ואנחנו עושים את זה והיום ברוך השם 95 אחוז של בוגרי הת"תים שלנו הלכו לישיבות, אבל לצערנו הם לא רגילים לחיי ישיבה והם נשברים. היה לנו הרבה נושרים וצריך לקרב אותם. שכרנו הרבה אברכים והקמנו מערכת חונכים שלומדים ומקרבים אותם והורדנו את כמויות הנשירה. אז אם יהיה לנו עוד חברי כנסת יהיה לנו עוד כסף".

בתיעוד המפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נראה ראש ישיבת 'כסא רחמים' ששומע את דבריו של אורחו, אומר בהמשך דבריו: "אנחנו בצער גדול. גנץ הזה משגע את העולם, הוא וארבעה חברים של גנץ ולפיד, יהיה נס וכולם יבואו להצביע, העולם מרגיש את החנופה והשקר בצד השני, אם חלילה יעלה לפיד הוא לא ישאיר לתורה פליט ושריד הוא וליברמן שניהם רשעים ארורים. אין להם הערכה כל שהיא כמו שמעון פרס להעריך את הישיבות. צריך לעשות כנס תפילה וישפכו את הלב בכותל".

הגר"ש בעדני מברר עם הגר"מ מאזוז: "אם נציע תפילה בכותל כבודו יבוא?", אלא שהרב מאזוז דוחה את ההצעה ומבהיר: "אני אולי במוצאי שבת יאמר כמה מילים, באופן כללי תצביעו רק למפלגה חרדית ימנית כולנו ימניים, כולם הולכים עם הימין. פעם איים גפני ואמר 'לא אנחנו משחררים הבטחה לביבי' עכשיו כנראה הם כולם עם דעה אחת, הולכים עם הליכוד וביבי".

הגר"מ מוסיף ומביע משאלתו; "אני בתפילה שנקבל 61, זה לא פשוט, צריכים לראות שבצד השני אין להם בשום פנים רק עם הערבים, אז ייתכן שימסור את המדינה לערבים. בממשלת מיעוט הם לא יכולים לעשות שום דבר. אם פעם המחבלים יבואו יזרקו עלינו טילים, אסור לעשות להם שום דבר, כי אם לא עודה (ח"כ איימן עודה) ייצא מהממשלה. זה עודה מי זה עודה הזה, הוא וחבריו כולם שונאי ישראל רשעים".

והנה עוד מהתמלולים מהשיחה הממושכת שהופסקה רק בגלל שהרב מאזוז מיהר לתפילת מנחה:

הרב בעדני: דיברנו פעם לעשות שלום.
הרב מזוז משיב: אני עושה שלום.
הרב בעדני: אני חושב שנעשה... כולם פחדו ונבהלו מהפילוג הזה, חשבתי אולי עכשיו אפשר לעשות משהו.
הרב מזוז מפנה לחתנו הרב ליאור כהן: ליאור כתב לכם פעם תנאים תדברו אתו מה שיסוכם מקובל עלי. הוא מבין בדברים האלה לא כמוני.
הרב בעדני: אני רוצה שכבודו יהיה שותף
הרב מזוז: אנחנו לא שונאים אף אחד.

בהמשך השיחה אומר הרב מאזוז לבן שיחו הגר"ש בעדני: "אני בבחירות לא יעשה כלום", כשהוא קורא לפנות לשלום לאחר הבחירות, "אני יגיד: 'כולם אהובים כולם ברורים כולם קדושים' כולם כפול ארבע זה עולה ש"ס".

הרב מאזוז הגר''ש בעדני מועצת חכמי התורה תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד