ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקורונה מתפשטת בעולם

הקורונה מתפשטת בעולם: עשרות מדינות, אלפי מתים, עשרות אלפי חולים

איטליה, ארה"ב, תאילנד, דרום קוריאה, סינגפור ואיראן • בעוד שלישראל הקורונה הגיעה רק בשבוע שעבר בעולם היא רק הולכת ומתפשטת • שיאנית ההדבקה - איטליה

הקורונה מתפשטת בעולם: עשרות מדינות, אלפי מתים, עשרות אלפי חולים
מתכוננים לקורונה בישראל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד שלישראל הקורונה הגיעה רק בשבוע שעבר, בעולם היא רק הולכת ומתפשטת, כששיאנית ההדבקה החדשה היא איטליה.

אתמול (שבת) הגיעה הקורונה גם לאירלנד ולהולנד, ונראה כי כמעט ואין מדינה שאליה לא הגיעה הקורונה.

המדינות שבהן התפרצה הקורונה במלוא עוזה הן סין כמובן, שבה נתגלתה הקורונה לראשונה, איטליה, תאילנד, דרום קוריאה, סינגפור ואיראן.

35 בני אדם נוספים מתו במהלך היממה האחרונה (שבת) מנגיף הקורונה - כך נמסר ממשרד הבריאות של סין. בנוסף, 573 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף.

בקוריאה הדרומית נצפתה אמש (שבת) הקפיצה היומית הגדולה ביותר במספר ההדבקות החדשות - 813, מה שהעלה את סך כל החולים בווירוס ל-3,150 - הכמות הגדולה ביותר מחוץ לסין, שבה הוא התפרץ. מספר המתים עלה ל-17.

סגן שר הבריאות קים קיאנג-ליפ אמר בתדרוך לעיתונאים, כי "אנחנו קוראים לכם להימנע מהשתתפות באירועים ציבוריים, בהם תפילות או הפגנות, במהלך סוף השבוע". הוא הוסיף כי זהו "צומת קריטי" בהשתלטות על הווירוס. "אנא הישארו בבית והימנעו מלצאת והפחיתו את המגע עם אנשים אחרים".

הנגיף מתפשט גם באירופה. הוא כבר הגיע לאיטליה, שוויץ, קרואטיה, אוסטריה, צרפת, ספרד, גרמניה, בריטניה, רוסיה, פינלנד, שוודיה, הולנד, אירלנד ובלגיה.

באיטליה מתו עד כה למעלה מ-30 איש, ומספר הנדבקים הוא למעלה מ-850 איש. בגרמניה נדבקו כבר קרוב למאה.

הרשויות במחוז לומברדה האיטלקי מסרו כי הם מעוניינות להרחיב את אמצעי החירום שננקטו בשבוע שעבר, עם זינוק מספר מקרי המוות וההידבקויות. "אם ההתפרצות הזו תתפשט, בתי חולים יתמודדו עם משבר קשה, לא רק מבחינת הכלת הנגיף, אלא עבור החולים עצמם". על כן, בתי ספר ואוניברסיטאות יישארו סגורים, זה השבוע השני ברציפות בשלושה אזורים בצפון המדינה, וכן נאסרה ההתכנסות במרחבים ציבוריים.

בצרפת, הטילה הממשלה איסור על התכנסויות המוניות של יותר מ-5,000 איש. גם חצי המרתון בו היו צפויים להשתתף כ-44 אלף רצים, בוטל בהוראת משרד הבריאות.

משרד הבריאות במדינה בה אובחנו אמש 16 מקרים חדשים של הידבקות, הודיע לאחר ישיבת קבינט מיוחדת כי מניין הנדבקים עלה למאה מתוכם שניים מתו, 59 שוהים בבידוד בבית חולים ו-12 החלימו.

אוליבייה ורן, שר הבריאות הצרפתי אמר, כי "כל ההתכנסויות הפומביות של יותר מ-5,000 איש אסורות באופן זמני ברחבי צרפת. אמצעים אלה הם זמניים ונראה שנצטרך לשנות אותם. הם מגבילים ובאופן פרדוקסאלי אנו מקווים שהם לא יחזיקו מעמד מכיוון שזה אומר שהצלחנו להכיל את התפשטות הנגיף".

וגם על המזרח התיכון הקורונה לא פסחה. ה-BBC פרסם אמש (מוצ"ש) כי מספר המתים באירן עומד על 210 בני אדם, למרות שבנתונים הרשמיים שמפרסמת המדינה מדובר על 38 מתים מהקורונה. גם אנשי ממשל בכירים הם בין הנדבקים, ביניהם סגניתו של נשיא איראן רוחאני, סגן שר הבריאות, שר ההגנה, חברי פרלמנט ושגרירים. כמו כן, חבר פרלמנט ושגריר איראן במצרים מתו לאחר שנדבקו בנגיף.

באזרבייג'אן נרשם מקרה של ראשון של המחלה ובאבו דאבי שני בתי מלון נמצאים תחת הסגר מחשש להידבקות בנגיף הקורונה במקום. כמו כן, בוטל מירוץ אופניים במדינה בעקבות שני מקרים חשודים של הידבקות בנגיף . חברי הקבוצה הישראלית שאמורה הייתה להשתתף במירוץ הונחו להישאר במלון. הם נבדקו ונמצא כי אין בגופם את הנגיף, ולאחר מכן הורשו לשוב לישראל. 

בנוסף, נרשמו מדרי הדבקה גם בעיראק, אפגניסטן, לבנון, מצרים וירדן.

בטורקיה, בה נצפו מספר מקרי הדבקה של חולים שהגיעו מאיראן, הוחלט על ביטול הטיסות לאיראן עד להודעה חדשה. זאת לאחר שהיא סגרה את הגבול למדינה.

בישראל נרשמו שבעה מקרי קורונה עד כה. שלושה מתוכם הם של נוסעי ספינת הקורונה דיימונד פרינסס, שלושה ישראלים שחזרו מאיטליה ואשתו של אחד מהם. הם מאושפזים בבידוד בבית החולים תל השומר.

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) הודיע אמש כי המידע שסיפק על החולה שמת מנגיף הקורונה - מקרה המוות הראשון מסוגו בארה"ב - היה מוטעה.

הנשיא דונלד טראמפ הודיע אתמול במסיבת עיתונאים בבית הלבן שמדובר באישה בשנות ה-50 לחייה שמתה במדינת וושינגטון, אלא שכעת אומר מנהל ה-CDC, ד"ר רוברט רדפילד, כי מדובר בגבר. "זיהינו באופן מוטעה את המטופל כאישה בתדרוך היום עם הנשיא וסגן הנשיא", צייץ רדפילד בטוויטר. בעקבות כך, הכריז מושל וושינגטון על מצב חירום.

למרות זאת, טראמפ שמר על אופטימיות ואמר כי "גם זה יעבור". לדבריו, ביום שני הוא ייפגש עם חברות התרופות בכדי לדון בחיסונים פוטנציאליים לווירוס.

בנוסף, בניסיון למנוע את התפשטות הווירוס במדינה, נשקלת בממשל הגבלת הכניסה מגבול מקסיקו. טראמפ אישר את הדברים אך אמר כי הוא מקווה שלא יצטרכו לבצע את המהלך. סגן הנשיא מייק פנס ביקש מהאזרחים להימנע מנסיעה לאזורים המוכים קורונה באיטליה וקוריאה הדרומית. בנוסף, אמר כי יורחבו מגבלות הכניסה מאיראן.

מקרים של קורונה נצפו גם בברזיל, מקסיקו, אקוודור ופרו.

מספר המתים ברחבי העולם כתוצאה מהווירוס עומד על 2,870 בני אדם וכן על 79,824 נדבקים.

קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד