י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התפתחות בפרשת הממד החמישי

בני גנץ, הפגישה עם המפכ"ל וסימני השאלה

התפתחות בפרשת הממד החמישי: מייל פנימי ששלח המנכ"ל דורון כהן והגיע לידי "ישראל היום" מצביע - למרות הטענות כי גנץ לא היה מעורב בתהליך העסקי - הוא נפגש עם אלשיך באפריל 2018 וסיכם עימו, לכאורה, על פטור ממכרז • כחול לבן: "בהתנהלות גנץ לא נפל רבב"

בני גנץ, הפגישה עם המפכ"ל וסימני השאלה
גנץ ואלשיך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם מנכ"ל חברת הממד החמישי הסתיר את עצם קיומה של פגישה שנערכה לכאורה באפריל 2018 בין יו"ר החברה דאז בני גנץ לבין מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך? והאם ייתכן שהסתרת הפגישה, לכאורה, נועדה להרחיק את שמו של יו"ר כחול לבן כיום ממעורבות בפרשה שהובילה לפתיחה בחקירה פלילית? 

לפי מייל פנימי של הממד החמישי שחושף אראל סג"ל ב'ישראל היום', ייתכן שהתשובות לשאלות הללו - חיוביות.

לפני כשבוע וחצי, הודיע פרקליט המדינה דן אלדד על פתיחה בחקירה פלילית בפרשת המימד החמישי. לאחר הודעה זו, התראיין מנכ"ל הממד החמישי, דורון כהן, וטען כי "גנץ הקפיד שלא להיות מעורב בתהליך העסקי בין חברת הממד החמישי למשטרה". לדבריו, התקיימו שתי פגישות עם מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך - וגנץ השתתף רק בראשונה. "הסגירה העסקית", הבהיר כהן, "נעשתה על ידי הנהלת החברה, והדירקטוריון לא היה מעורב בה". 

אולם, אראל סג"ל חושף ב'ישראל היום' מייל ששלח כהן, מנכ"ל החברה, ב־23 באפריל 2018 למשקיעים אמריקנים, וממנו עולה כי בני גנץ נפגש עם המפכ"ל באפריל 2018, הרבה לאחר אישור הפטור ממכרז לפיילוט שהציעה החברה למשטרה באוגוסט 2016.

במייל ששלח כהן הוא משיב לשאלות המשקיעים בנוגע לעתיד הפיילוט שהחל עם המשטרה, ולתהיותיהם בנוגע להכנסות הצפויות מהעסקה, להכנסות מרישיונות, לתחזוקה ולשדרוג המערכת. 

וכך כותב כהן: "סליחה על העיכוב בתשובה, הייתי בנסיעות יותר מדי זמן ובעצם חיכיתי שתהיה לי הרגשה יותר מוצקה סביב המשטרה שלנו, אחרי הפגישה של בני (גנץ ק.ב.) אתמול עם המפכ"ל... מהפגישה אתמול עם המפכ"ל יצאנו עם שתי נקודות עיקריות: 

1. אנחנו הנבחרים.

2. ככל הנראה הלקוח מצא עבורנו פתרון לקבל פטור ממכרז, ובתוך שבועיים-שלושה מהיום תהיה לנו תשובה סופית". 

כאמור, פגישה זו עליה כותב כהן, נערכה בזמן ששמו של גנץ כבר עלה כמועמד פוליטי, ואף הועלו סקרים הכוללים את שמו. כמו כן, מייל זה אינו מסתדר עם טענותיו של כהן כי גנץ השתתף רק בפגישה הראשונה.

ב'ישראל היום' פנו לכהן לתגובה, אך הוא לא הגיב.

בני גנץ רוני אלשיך המימד החמישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד