י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ניצול מצב רגיש בשיחה עם רב"

גנץ על יועצו הבכיר: לא מבין דבר וחצי דבר

יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין אמש ל'פגוש את העיתונות' והתייחס לפרשת ההקלטות שהביכו את כחול לבן והביאו לפיטוריו של יועצו הבכיר ישראל בכר • "הקלטה מניפולטיבית שמנצלת מצב רגיש של אדם בתוך שיחה עם רב"

גנץ על יועצו הבכיר: לא מבין דבר וחצי דבר
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין אמש (מוצ"ש) לתכנית פגוש את העיתונות עם רינה מצליח בחדשות 12. בתחילת הראיון התייחס גנץ להקלטת היועץ בכר ואמר: "זה נשמע לי כמו הקלטה מניפולטיבית שמנצלת מצב רגיש של אדם בתוך שיחה עם רב. הקלטה נשמעת גם מבושלת במידה זו או אחרת, ומורצת מיד כמו במאפיה כדי להתפרסם. כך או כך בעיני זה דבר חמור מאוד, טיפלתי בזה משמעתית אך זה לא דבר רלוונטי".

הוא הוסיף כי "ישראל בכר לא מבין דבר וחצי דבר בעניינים ביטחוניים", והתגאה בכך שהוא הכין את צה"ל למערכה מול אירן. "אני מכיר כל שיטת פעולה שצריכה להיות באירן. ישראל בכר, עם כל הכבוד לו, לא מבין דבר וחצי דבר. חבל מאוד שהמאפיה של ביבי עובדת כמו שהיא עובדת ולציבור נמאס".

כאן עבר גנץ לתקוף את נתניהו ואמר כי "אני שומע מה קורה ביומיים האחרונים, אני מבין שלאנשים נמאס עד הנה מהרפש הזה אני מבין מה קורה, אני מתכוון להוביל אותם לדרך חדשה. אנשים מבינים שהם לא יכולים לקחת את הסיכון שנתניהו ישאר בשלטון. אני מקווה מאוד שתוצאות הבחירות יהיה כאלה שיאפשרו לי להקים ממשלת אחדות. זו האלטרנטיבה המועדפת ביותר כי זה מה שהחברה הזו צריכה. החברה מפולגת ומשוסעת וצריכה ריפוי".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו אמר בראיון ל-ynet כי לא ישב עם גנץ. גנץ אמר את אותם הדברים. לדבריו, "נתניהו לא יכול להיות שר כי יש לו 3 כתבי אישום, אם כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ותוביל את ממשלת האחדות הבאה - נתניהו לא יכול להיות בראשות הממשלה".

גנץ התייחס גם לדבריו של עמיר פרץ כי הוא יקים ממשלה עם המשותפת, ואמר כי "לא נקים ממשלה עם הרשימה המשותפת או בתמיכתה - אין לנו הסכם עם אף אחד. אם לנתניהו יהיה מנדט אחד יותר ליברמן יחבור עליו ותקום ממשלת ימין משיחיסטית".

עם זאת, הוא מנסה לקרוץ לגוש הימין ללא הליכוד. לדבריו, "נקרא לאחדות בראשות כחול לבן, גם מפלגות אחרות בבלוק החסינות יוכלו להצטרף". 

הוא הגיב גם לטענות הליכוד כי הוא נתון לסחיטה בעקבות החומר שהאיראנים משכו מהפלאפון שלו ואמר כי "אין שום דבר על הטלפון שלי שיכול לסחוט אותי - לא אישי ולא ביטחוני ולא כלום. אין שם כלום ושום דבר".

על פרשיית המימד החמישי בה הוא מעורב אמר גנץ, כי הוא "מכיר את דוח מבקר המדינה על המימד החמישי שקבע שאין שום דבר פלילי. החקירה נפתחת בעת הזו בגלל שאני לא חשוד. ידעתי שאנחנו בקשר עם לקוחות ומעולם לא מסרנו מידע שהוא לא נכון.

אני, בניגוד לנתניהו, שמח על החקירה ורוצה לחזק את מערכת המשפט. יש הבדל גדול ביני לבין נתניהו. את משווה בין נאשם בין נאשם שמתחיל המשפט שלו לבין מישהו שבכלל לא חשוד?".

נזכיר, כי אראל סג"ל חשף ב'ישראל היום' מייל פנימי שנשלח על ידי מנכ"ל חברת המימד החמישי, הקושר לכאורה את גנץ לשחיתות במכרז על הפעלת החברה.

בני גנץ ישראל בכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד