ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יפרוש בדקה ה-90?

השיחה הלילית הדרמטית של בן גביר ואנשי נתניהו

השיחות עם נתניהו לפנות בוקר והמחשבה על פרישה מהמירוץ • כל הפרטים על הדרמה הלילית שהתרחשה בין הליכוד לבין עוצמה יהודית • בעוצמה טוענים: "בלילה הושג סיכום עם הליכוד - הבוקר נתניהו חזר בו" • הליכוד: הציבור לא יסלח לבן גביר אם לא יפרוש

השיחה הלילית הדרמטית של בן גביר ואנשי נתניהו
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת מסיבת העיתונאים הצפויה בשעה הקרובה (ראשון), מגיעים יותר ויותר דיווחים כי איתמר בן גביר יפרוש, ורשימת עוצמה יהודית לא תרוץ בבחירות הקרובות. מסתבר כי לפנות בוקר סוכמו תנאים לפרישת בן גביר, אך בעוצמה יהודית טוענים שנתניהו חזר בו מההסכמות ברגע האחרון.

על פי ההסכמות: הובטח לבן גביר כי מאי גולן תייצג את עוצמה יהודית בכנסת, חאן אל אחמאר יפונה תוך 6 שבועות, וכן הובטח לו שבליכוד יפעלו להורדת אחוז החסימה. אלא שלאחר שהיה נראה כי ההסכם לקראת סגירה סופית, בעוצמה טוענים לפני שעה קלה כי נתניהו חזר בו ומודיעים כי "לא פורשים".

את המגעים למשא ומתן מטעם הליכוד ניהל חבר הכנסת מיקי זוהר, כך על פי דיווח של העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 12.

מעוצמה יהודית נמסר לפני שעה קלה כי במהלך הלילה, סוכמו תנאים עקרוניים בין עוצמה יהודית לליכוד. למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים", נמסר מטעם המפלגה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

לפני זמן קצר הודיעו בעוצמה יהודית כי, "לאור ההתנהלות חסרת האחריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. בעוצמה יהודית אומרים כי "הליכוד רוצה להקים ממשלת אחדות עם גנץ. נתניהו לא רוצה ממשלת ימין ועוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. היום ברור לכולם שרק עוצמה יהודית תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין".

יצוין כי גם הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ניסה אמש לנתח את המצב, ולהבין האם איתמר בן גביר יודיע על פרישה.

"‏האם בן גביר יפרוש מחר? אין לי שום מידע, רק ניתוח סביר:

1. כרגע בן גביר שווה בבורסה לסחורות עתידיות 84,000 קולות שקיבל בספטמבר. בוודאות ייחתך בערך בחצי. עדיף לו לפרוש ולא להיחתך.

‏2. אם הימין יביא 59-60 בלי שיפרוש הוא ייזכר בימין לדיראון עולם, ויחוסל. גם אם יהיה 61 בלעדיו כנל. לעומת זאת - אם יפרוש ויהיה 61 יטען לנצח שזה בזכותו, ואם לא יהיו - יסתתמו טענות הימין. פרשתי ולא עזר, יגיד.

‏3. ויש את עניין הכסף. אם יקבל פחות מאחוז (וזה מסתובב שם באיזור) הוא לא יקבל מהמדינה 1,400,000 שקל. מסתובבות שמועות על הבטחות מהחרדים לערבות.

בקיצור, בניתוח הגיוני זה הצעד הנכון מבחינתו. בהנחה שיש עוד היגיון למישהו. בפגוש את העיתונות הערב כבר נשמע פחות נחוש, אבל אולי זה רק אני".

יצוין כי גם העיתונאי יהודה שלזינגר דיווח אף הוא כי עוצמה יהודית תפרוש מהמירוץ.

האם עוצמה יהודית תפתיע ותפרוש ברגע האחרון? שעות יגידו.

עוצמה יהודית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד