י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

בן גביר דרש התחייבויות בנושאי דת; נתניהו הטיל וטו

לאחר השיחות הדרמטיות וההחלטה של עוצמה יהודית שלא לפרוש לאחר שלטענתה נתניהו הפר את ההסכם - כעת הולכים ומתבהרים הדרישות של עוצמה עליהן הטיל רה"מ נתניהו וטו • פרסום ראשון

בן גביר דרש התחייבויות בנושאי דת; נתניהו הטיל וטו
איתמר בן גביר בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: במהלך שיחות המו"מ שהתנהלו בין חבר הכנסת מיקי זוהר מטעם סייעת הליכוד לבין איתמר בן גביר בתמורה לפרישת עוצמה יהודית - עוד קודם שהם פוצצו בשעה האחרונה - דרש יו"ר עוצמה יהודית בן גביר התחייבויות בנושא דת, אולם חבר הכנסת זוהר דחה וטען כי יש וטו מצד ראש הממשלה.

לטענת גורמים שנחשפו לתוכן השיחות, במהלך המו"מ עם מיקי זוהר העלו בעוצמה יהודית נושאים דתיים, וביקשו לקבל התחייבות כי הנושא יטופל במהלך הכנסת ה-23. אולם גם בעוצמה יהודית הבינו כי נושא הכותל הרפורמי הוא לא אופציה, בעקבות החשש של נתניהו מהקהילות הרפורמיות.

בעוצמה יהודית העלו דרישה לטפל בנושא תחבורה בשבת ובעניין של הגיור הרפורמי, וכן בנושא הפרצה של רבני צהר; אלא שבליכוד דחו את כל הגרישות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת מיקי זוהר לא הסכים לדרישות וטען כי יש וטו מצידו של ראש הממשלה - שלא רוצה להתעסק בנושא.

איתמר בן גביר מסר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי עוצמה יהודית תתמודד עד הסוף ולדבריו "נתניהו רוצה ממשלת אחדות עם גנץ ועוצמה יהודית הולכת עד הסוף כי אם לא אנחנו, נצניהו מזמן לא מטפל בנושאים דתיים. וכל הסיפור של ממשלת ימין זה פיקציה, אם נתניהו היה רוצה ממשלת ימין מזמן הוא היה עושה כזאת"

בליכוד מסרו ל׳בחדרי חרדים׳: ״מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

איתמר בן גביר עוצמה יהודית הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד