כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נמאס להם

מדוע סרבו בערוץ הימני הוותיק לראיין את נתניהו?

בערוץ 7 קבלו החלטה משמעותית כשסירבו להעניק במה לראש הממשלה נתניהו סמוך למועד הבחירות. במאמר מערכת מנומק הם מסבירים את החלטתם הדרמטית • "אנחנו לא. אנחנו לא פראיירים"

מדוע סרבו בערוץ הימני הוותיק לראיין את נתניהו?
בנימין נתניהו צילום: Gili Yaari/Flash90

לקראת הישורת האחרונה, כלל ראשי המפלגות מקיימים סבב ראיונות בלתי פוסק בכלל ערוצי התקשורת. יוצא הדופן הוא ראש הממשלה נתניהו שבימים כתיקונם אינו מתראיין כלל לערוצי התקשורת ומסתפק במסיבות עיתונאים נטולות עיתונאים, אך כשמתקרב יום הבוחר נתניהו מנדב עצמו לכל ערוץ תקשורת אפשרי, כולל עלוני השבת.

ביממה האחרונה ציפתה לראש הממשלה הפתעה. אחד מאתרי החדשות המובילים של הציבור הדתי לאומי וימני בישראל - ערוץ 7, סרב לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו להתראיין, לטענתם, הם אינם מוכנים לקחת חלק בשתיית המנדטים המסורתית של נתניהו מהציונות הדתית - דבר שהפך לנוהג אצלו לפני כל יום בחירות.

"אנחנו לא מהאו"ם" כותבים במאמר מערכת מנומק באתר ערוץ 7. "תחנת הרדיו של ערוץ 7 קמה לפני למעלה משלושים שנה על מנת להשמיע את קולה של ארץ ישראל היפה והשלמה מעל גלי האתר. קולם של נופי הארץ, שירי הארץ ואהבת הארץ".

עוד כותבים במאמר כי "הבחירות הקרובות גורליות מהרבה מאוד בחינות. הן גורליות לארץ ישראל, הן גורליות לעם ישראל ומצבו, הן גורליות למקומה של תורת ישראל בחיינו, מול מתקפות כמעט אנטישמיות, והן גורליות למדינת ישראל. לא ניתן להפריז בחשיבותן".

בערוץ 7 מדגישים כי "המפתח להצלחה בבחירות הללו הוא ניצחון של גוש הימין שיגיע ל-61 מנדטים. זה מפתח קריטי, ואנחנו, כאתר ערוץ 7, בהחלט מגויסים למשימה הזו כבר חודשים ארוכים, כמו כלל הציבור הציוני דתי. איש לא יטיף לנו מוסר על מידת הנאמנות שלנו למאבק על ארץ ישראל".

במאמר המערכת הם מנמקים את החלטתם תוך שהם מאשימים את ראש הממשלה נתניהו: "כבר למעלה מעשור, בכל מערכת בחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נזכר בקיומנו, בקיומו של הציבור הדתי לאומי. פתאום הוא מבקר במכינה בעלי, מגיע למדרשה במגדל עוז, חונך שכונה בבית אל, נואם בכנס, משתתף בטקס, מה שתרצו. אפילו כיפה סרוגה חדשה הוא קיבל לאחרונה" כותבים בציניות.

"המטרה היא תמיד אחת" מוסיפים לתקוף את נתניהו "לשתות בקשית, את קולותיה של הציונות הדתית כדי לגמד את כוחה הפוליטי ביום שלאחר הבחירות. ולצורך כך כל האמצעים כשרים. זה כבר הפך לבדיחה, ההיזכרות הזו בציונות הדתית בכל פעם ברגע האחרון. אבל משום מה ישנם כאלו שזה עובד עליהם. מרוב התרגשות מהיחס הפתאומי שהם מקבלים מראש הממשלה הם פשוט שוכחים קדנציה שלמה ומתפתים.

"אנחנו לא. אנחנו לא פראיירים" הם מדגישים. "לא נהיה חלק מהקשית שבאמצעותה פוגע ראש הממשלה פעם אחר פעם בציונות הדתית. נעשה כל מה שאפשר להצלחתו ולהגדלתו של גוש הימין, אבל לא נסכים להעצים את השקר שרק הצבעה לליכוד תציל את גוש הימין. בנו לא נזכרים בכל פעם בדקה ה-90, משתמשים וזורקים".

"ולכן" הם מסבירים "כאשר ראש הממשלה ביקש להתראיין היום בערוץ 7 אנחנו פשוט אמרנו מילה אחת קטנה: לא. מי שפוגע במי שהיו שותפיו הנאמנים ביותר לאורך כל הדרך, לא יקבל את הבמה שלנו כדי להמשיך ולפגוע בהם גם פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות".

ערוץ 7 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד