י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תענוג: השף שיודע להוציא מארוחות הפסח את המיטב

גורמה בפסח? מאיר איפרגן, שף ראשי במלון "כינורות", מציג קולינריה שהופכת את הפסח למיוחד במינו

תענוג: השף שיודע להוציא מארוחות הפסח את המיטב
השף מאיר איפרגן צילום: יח"צ

לא קל לתפוס בימים אלו את השף מאיר איפרגן, השף הראשי של מלון "כינורות" בטבריה, שפתח את שעריו לפני כשנתיים אבל כבר הספיק להפוך לכתובת מבוקשת בקרב קהל הנופשים החרדי. מתוך המטבח ההומה בעשרות אנשי צוות העמלים בהכנות לעוד ארוחת גורמה מפנקת לאורחי המלון, אנו מצליחים במאמץ לא מבוטל להושיב אותו לשיחה קצרה על החוויה הקולינרית הייחודית שהוא מכין לאורחי הפסח של "כינורות".

המלון שנודע בעיצוב המוקפד ובחוויית האירוח יוצאת הדופן, מתגאה גם בארוחות יוקרתיות ברמה מתאימה לקונספט המושקע, המביאים שילוב מנצח של נופש איכותי עם חוויה קולינארית משובחת והכל בכשרות מהודרת של בד"ץ העדה החרדית, כאשר משגיח כשרות מטעמו נמצא במטבח ומפקח כי הכול נעשה על פי דרישות הכשרות המחמירות ביותר. המלון מתהדר באווירה יהודית חמה, כמו שרק מלון בכשרות בד"ץ העדה החרדית יכול להציע, כך שמלבד הכשרת המטבח הקפדנית, אין צורך 'להתאים' את המלון ואת סביבתו לאווירת המנוחה והקדושה החגיגית הראויה לחג הפסח.

איפרגן  48, הוא דמות מפתח בחוויה המיוחדת שמבטיח המלון לאורחיו. כמי שחתום על קריירה מזהירה בתחום וכיהן כשף ראשי במלונות יוקרה רבים ברחבי הארץ, מה שנותן חווית נופש מושלמת שלא תוותר גם על תענוגי מנות הגורמה הטובות ביותר שבנמצא.

הוא ידוע כשף מבוקש הנמצא שנים רבות בצמרת הענף וברזומה שלו ניתן למצוא מלונות יוקרה כמו הולידיי אין, גלי כינרת, לאונרדו קלאב ואחרים, לצד מסעדות גורמה ידועות שם. כיום הוא דואג למיטב הקולינרי הזה גם לאורחי "כינורות" וגאה לספר שההיצמדות המוחלטת לדרישות הכשרות של בד"צ העדה החרדית היא אתגר מתמיד בבחירת הפרודוקטים, אתגר שבניצוחו לא פוגע כהוא זה בתוצאות הברוכות שהוא יודע להפיק. "המטבח של כינורות מתמחה כיום בגורמה של עילית התפריטים המזרח אירופאים, כשלצדו אני מקפיד להביא את הידע ואת הקשר שלי מבית אבא לאוכל מרוקאי אותנטי", הוא אומר בסיפוק.

רוקחים שכבר נהנו מהתוצרת שלך לחשו לי שאם אני באזור שלא אחמיץ את האסדו המפורסם שלך. זו אכן מנת הדגל?

מאיר איפרגן צוחק. "כל מנה עבורי היא מנת הדגל, אבל הם בטח מתכוונים למנת האסדו המוגש על מצע ירקות שורש עם טימין וקורנית, לאחר השרייה ממושכת במרינדה המיוחדת שאני מכין עם דגשים של יין אדום. זוהי באמת מנה מבוקשת מאד. אנשים גם מאד מתפעלים למשל ממנת הפרגיות הממולאות vip, המגיעות במילוי בשר וצנוברים. זה משהו היסטרי שיחד עם מנות נוספות אכן מייצגות את המטבח שלנו בכבוד. מיוחד מאד להכין כאן מנות יוקרתיות שכאלה, עם נוף המיוחד ועם האווירה המדהימה של הצוות המקצועי".

ומה מתוכנן לאורחי הפסח הקרב ובא? ואיזו מנה מיוחדת לחג אסור לאורחים לפספס?

"מיטב מעדני המטבח היהודי, לכל סוגיו ועדותיו, ממתינים לאורחי המלון לאורך השבוע ובכל אחת מסעודות החג, עם תפריט עשיר, יוקרתי ומגוון ביותר. מנה שאסור לפספס? יש כל כך הרבה. ממש עכשיו למשל החלטנו על מנת הפתיחה של ליל הסדר: דניס בלימונים כבושים מעוטר בשקדים קלויים ועשבי תיבול, לצד כמובן הגפליטע פיש המסורתי, וכן מנת פטה כבד ברוטב הדרים שתפתח כראוי לילה שכולו חירות ותחושת בני מלכים. זהו משהו מיוחד במינו, ועכשיו תסלח לי כי אני חייב להמשיך בעבודה ולהכין את הטוב ביותר בשביל אורחי החג של 'כינורות'".

מלון כינורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד