י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכבי במחוז הצפון בתנופת צמיחה

מכבי מסכמת את שנת 2019 בנתונים מרשימים שעולים מדו"ח הביטוח הלאומי שהתפרסם לאחרונה: מכבי הינה קופת החולים היחידה שצומחת כבר 5 שנים ברציפות בשיעור המצטרפים הגבוה ביותר. בסה"כ הצטרפו למכבי בשנה החולפת 31,713 חברים נטו

מכבי במחוז הצפון בתנופת צמיחה
המרכז הרפואי של מכבי בעפולה צילום: יח"צ

במחוז הצפון נרשמת צמיחה אדירה כאשר מכבי מובילה באופן גורף על פני שאר קופות החולים עם מספר המצטרפים הגבוה ביותר. במגדל העמק למשל מובילה מכבי עם 314 מצטרפים נטו חדשים לעומת הקופות האחרות, בצפת, זו השנה השלישית ברציפות בה מכבי מובילה עם 174 מצטרפים נטו חדשים, בחצור במכבי רשמו הישג בו הקופה נמצאה כקופה הצומחת ביותר ב-2019, בטבריה מכבי היא הקופה הצומחת ביותר עם 315 מצטרפים נטו חדשים, גם בחיפה מכבי היא הקופה היחידה שמובילה במספר חיובי נטו של מצטרפים חדשים.

מהנתונים שעולים מן הדו"ח עולה כי גיוס נטו אינו מדד להצלחה: מכבי מוכיחה שוב ושוב שמעבר לכמות, חשובה האיכות. ועל כן שביעות הרצון של החברים הוא הנתון החשוב והמשמעותי ביותר בסקירת הנתונים. שיעור הנוטשים בקרב חברי מכבי הינו הנמוך ביותר- מה שמוכיח מעל לכל ספק כי חברי מכבי הינם המרוצים ביותר ושיעור הנאמנות שלהם הינו הגבוה ביותר. כלומר מי שהוא כבר חבר מכבי כמעט ולא עובר לקופה אחרת. כאשר מחשבים כאמור את מספר המצטרפים ומפחיתים ממנו את מספר העוזבים, יוצא כי רק מכבי נמצאת במאזן חיובי.

יצוין, כי מכבי שירותי בריאות ברחבי הארץ מתפתחת ללא הפסקה, תוצאות המעברים מוכיחות על שביעות רצון רבה בקרב המגזר החרדי. במכבי קשובים כל העת לצרכים המיוחדים של המגזר ובהתאם לכך גם משקיעים משאבים רבים כגון פעילויות קידום בריאות המותאמות לצרכי האוכלוסייה ולנגישות הרצויה ע"י יצירת מרכזים אזוריים רחבי היקף. בין היתר נפתחו מרכזים רפואיים חדשים ורבים בריכוזים חרדיים בכל רחבי הארץ ובמחוז הצפון בפרט.

בשנה האחרונה נרשמת מגמת צמיחה אדירה בשירותי הרפואה במחוז הצפון שהולך ומתפתח. מכבי משקיעה משאבים רבים בפיתוח השירותים בהלימה תרבותית וביצירת ערוץ תקשורת פתוח עם רבני הערים והקהילות כאשר רק לארונה קיימה את ועידת רפואה והלכה השנתית של מכבי במחוז הצפון ומתעדת להקים פורום רבני הקהילות במחוז על מנת להמשיך ולחזק את הקשר בין הרפואה להלכה לתועלת החברים.

ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות: "אנו גאים להמשיך להוביל בשירות וברפואה איכותית. גם השנה הצלחנו להגדיל בצורה משמעותית את זמינות ומגוון הרופאים במגדל העמק,  יחד עם שילוב בחדשנות שמעלה את האיכות הרפואית. אנו שמחים לראות שהחברים שלנו ממשיכים לבחור עבורם את הטוב ביותר שוב ושוב. כארגון בריאות מוביל אנו מבטיחים להפתיע גם בשנה הקרובה בשירותי רפואה מתקדמים ומענה רפואי מיטבי ללא פשרות."

מכבי מחוז צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד