ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
קיבל 22,888 מניות

החברה המסתורית של גנץ והקשר למימד החמישי

עיתון ישראל היום חושף היום, כי ליו"ר כחול לבן בני גנץ היה חלק במניות של חברה בריטית שמנהליה הם גם חברי ההנהלה של 'המימד החמישי'

החברה המסתורית של גנץ והקשר למימד החמישי
בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בישראל היום מדווחים היום (ראשון), כי באוקטובר 2015 נפתחה חברה בבריטניה בשם DLT2 LTD בהשקעה של קרוב לשני מיליון דולר. מעיון בסמכי רשם החברות של בריטניה עולה, כי הדירקטורים הרשומים הם מנהלי חברת "המימד החמישי", דורון כהן, גיא כספי ויואל נאמן.

בנוסף עולה, כי מניות החברה מתחלקות בין הדירקטורים ונוסף להם איש ההייטק הישראלי עודד ברק. כך מדווחים עקיבא ביגמן והראל סגל.

ב-28 באוקטובר 2016 שנה לאחר מכן, דיווחה החברה על חלוקה מחודשת של המניות. אך כללה הפעם שמות של חברות וגופים פיננסיים חדשים, והבולט מכולם היה שמו של בני גנץ מי שמתמודד לראשות הממשלה, הוא קיבל על פי הרישומים 22,888 מניות בשווי ערך לכ-100 אלף שקלים.

על פי דיווחי החברה, באוקטובר 2016 היא הייתה שווה כשלושה מיליוני דולרים. אולם ביולי 2017 בעלי המניות עזבו את החברה ובאוקטובר הוגשה לרשם העמותות הבריטי בקשת סגירה. בשלב זה, לא ברורה הסיבה להקמת החברה ואילו פעולות ביצעה עד לסגירתה.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברים: "נתניהו קיבל דיבידנד בגובה 16 מיליון שקלים מבן דודו, מחברה הקשורה לעסקת הצוללות. אנו ממליצים לקוראי 'ישראל היום' לבקש כתבות תחקיר בנושא."

מוקדם היום פורסם ב'ישראל היום', כי לכאורה הממד החמישי הסתירה את עצם קיומה של פגישה שנערכה לכאורה באפריל 2018 בין יו"ר החברה דאז בני גנץ לבין מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך? והאם ייתכן שהסתרת הפגישה, לכאורה, נועדה להרחיק את שמו של יו"ר כחול לבן כיום ממעורבות בפרשה שהובילה לפתיחה בחקירה פלילית?

לפי מייל פנימי של הממד החמישי שחושף אראל סג"ל ב'ישראל היום', ייתכן שהתשובות לשאלות הללו - חיוביות.

לפני כשבוע וחצי, הודיע פרקליט המדינה דן אלדד על פתיחה בחקירה פלילית בפרשת המימד החמישי. לאחר הודעה זו, התראיין מנכ"ל הממד החמישי, דורון כהן, וטען כי "גנץ הקפיד שלא להיות מעורב בתהליך העסקי בין חברת הממד החמישי למשטרה". לדבריו, התקיימו שתי פגישות עם מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך - וגנץ השתתף רק בראשונה. "הסגירה העסקית", הבהיר כהן, "נעשתה על ידי הנהלת החברה, והדירקטוריון לא היה מעורב בה".

אולם, אראל סג"ל חושף ב'ישראל היום' מייל ששלח כהן, מנכ"ל החברה, ב־23 באפריל 2018 למשקיעים אמריקנים, וממנו עולה כי בני גנץ נפגש עם המפכ"ל באפריל 2018, הרבה לאחר אישור הפטור ממכרז לפיילוט שהציעה החברה למשטרה באוגוסט 2016.

המימד החמישי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד