ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"תסיר באופן מיידי"

בליכוד עתרו לוועדת הבחירות נגד 'כחול לבן'

בליכוד זעמו על שימוש שעושה מפלגת כחול לבן בח"כ יברקן שערק מהמפלגה לליכוד ועתרו לוועדת הבחירות • "לאחר קבלת הפניה מטעם העותרת, המשיבה תסיר באופן מיידי כל מודעת תעמולה מטעם "כחול לבן", שבה מוצג מר יברקן כמועמד מטעם כחול לבן בבחירות לכנסת ה-23"

בליכוד עתרו לוועדת הבחירות נגד 'כחול לבן'
גדי יברקן צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר שלטענת הליכוד בימים האחרונים נתלו מודעות במספר מקומות ברחבי הארץ על יד מפלגת כחול לבן ובהן נראה ח"כ גדי יברקן ברשימת המועמדים לכנסת של המפלגה.

כזכור, ח"כ יברקן ערק לפני מספר שבועות מכחול לבן אל הליכוד ובליכוד זועמים על השימוש של כחול לבן בח"כ האתיופי כחלק מהתעמולה שמופנית לציבור האתיופי בישראל.

יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל כתב בנוגע לעתירה: 

"העותרת, רשימת הליכוד, טוענת כי המשיבה – רשימת כחול לבן – עורכת תעמולת בחירות המנוגדת להוראות סעיף 13 לחוק הבחירות )דרכי תעמולה(, התשי"ט-1959 ,שכותרתו "איסור הפרעה".

העותרת צרפה לעתירתה מודעת תעמולה מטעם רשימת כחול לבן, שבה מופיע, בין היתר, מר גדי יברקן, המתמודד ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-23.

המשיבה הבהירה, בתגובתה, כי מדובר במודעת תעמולה מן הבחירות לכנסת ה-22 ,שבמסגרתה מר יברקן אכן התמודד מטעם רשימת כחול לבן. עוד הוסיפה המשיבה כי הליכוד לא מיצתה הליכים ולא פנתה אליה בעניין המודעה בטרם הגשת העתירה, וכי המודעה לא נתלתה מטעמה או בידיעתה.

עיון מדוקדק בתמונה שצורפה לעתירה, על הפרסומים השונים המופיעים בה, מגלה כי אכן מדובר במודעת תעמולה מן הבחירות הקודמות, לכנסת ה-22, שהודבקה ככל הנראה בימים האחרונים.

העותרת ציינה כי נתלו מודעות כאלה "בישובים רבים ברחבי הארץ", אך התייחסה באופן קונקרטי רק למודעות שנתלו על גבי לוח מודעות אחד בנתיבות. לנוכח הכחשת המשיבה כל קשר לתליית המודעות, הנני מורה כי העותרת תפנה אל המשיבה באמצעות באי כוחה, ותציין את המיקום המדויק של המודעות
שנתלו, לשיטתה, ביישובים השונים ברחבי הארץ.

אעיר כי ראוי היה שפניה כזו תיערך בטרם הוגשה העתירה הנוכחית, וכך עולה גם מסדרי הדין. לאחר קבלת הפניה מטעם העותרת, המשיבה תסיר באופן
מיידי כל מודעת תעמולה מטעם "כחול לבן", שבה מוצג מר יברקן כמועמד מטעם כחול לבן בבחירות לכנסת ה-23".

מפלגת כחול לבן הליכוד ניל הנדל גדי יברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד