י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הילד הולך לגן חדש? קחו טיפים

עד היום היה הילד רגיל להעביר את יומו במרחב הבייתי, ומיותר לציין את חששותיו לקראת המעבר המשמעותי לגן • הנה מגוון טיפים שיעזרו לכם לעשות את המעבר קל יותר

הילד הולך לגן חדש? קחו טיפים
כללית

שנת הלימודים בפתח, ולאחר כל החופש הארוך סוף סוף הגיע היום הגדול.

עד היום היה הילד רגיל להעביר את יומו במרחב הבייתי, ומיותר לציין את חששותיו לקראת המעבר המשמעותי לגן.

הנה מגוון טיפים שיעזרו לכם לעשות את המעבר קל יותר:

● כאשר מכניסים ילד למעון או לגן, שוכחים לעיתים את התהליך שעובר על הילד בעת המעבר: היציאה ממקומו הבטוח, החשיפה לאנשים וילדים זרים, הנתק מההורים והבדידות בין קבוצת ילדים. חשוב להכיר בצרכיו של הילד בתחילת תקופה זו, לתמוך בו, ולהעניק לו חום ואהבה רבה.

● הילד מאוד קשור להוריו ובגיל מסוים גם מפתח "חרדת זרים", לכן הוא יהיה מפוחד מעזיבתכם כשאתם מנסים ללכת מהגן. חשוב לתת לילד להתרגל לסידור החדש ע"י תקופת הסתגלות.

● עשו זאת בהדרגה- אל תשאירו את ילדכם, בפעם הראשונה ליום שלם. לכו למספר שעות ואח"כ חזרו.

●לחמוק מהילד יכולה להיות אופציה קלה. אולם לטווח הארוך, זה פוגע בו והוא כל הזמן יסתכל בחרדה, בצפייה להיעלמותכם. הסבירו לו בחיבה, כי אתם חייבים ללכת וכי בטוח תבואו לקחת אותו, בשעה זו וזו.

● חפצי מעבר יכולים לעזור לילדך להרגיש בטוח יותר במקום חדש. החפץ יכול להיות משהו שחשוב לו, כמו צעצוע שמאוד קשור אליו או משהו שמסמל את הקשר שלו עם הבית.

• שמירה על שגרת טיפול: בכדי להקל על המעבר- חשוב לשמור על שגרת הטיפול לה הילד רגיל. למשל, יש להקפיד לשלוח עם הילד את אותו סוג חיתול בו הוא רגיל להשתשמש. חשוב להדגיש, כי חיתול זר יגרום לילד תחושה של סרבול ואי נוחות. לדוגמא: תינוקות המשתמשים בפמפרס רגיליםלצדדים נמתחים המתלבשים היטב על הגוף- ומתאימים את עצמם לפעילויות התינוק. תינוק שיחותל בגן בחיתול אחר יחוש אי נוחות ואפילו עלול להתעורר משנתו היות והרטיבות תפריע לו.

●ייתכן, שבתקופת הסתגלות, יהיו לילד, רגרסיות או בעיות התנהגות שלא היו קודם בבית. לעיתים הוא כ"כ מתאמץ ומשקיע אנרגיות ב"להיות בסדר" בגן, שכשהוא מגיע הביתה הוא יש לו פחות סבלנות לסדר או משמעת. חשוב להיות סבלנים. קצת סבלנות והרבה אהבה וגם זה יעבור.

● ברגע שאספתם אותו מהגן, הקדישו זמן איכות רק בשבילו. שתפו אותו במה שעבר עלייכם ובקשו ממנו לספר על חוויותיו. אחרי יום ארוך, בין עוד ילדים, הוא זקוק לקצת לפינוק ולשיתוף אישי.

המידע באדיבות 'פמפרס'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד