ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ההקלטה נחשפת:

כמה קולות באמת שווים תלמידי הרב ברלנד?

בקהילת 'שובו בנים' מתרברבים במכתב האחרון עליו 50 מרבניהם שלא להצביע למפלגות החרדיות - כי הם שווים 6000 קולות, אולם הקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' חושפת שיחה בין הרב ברלנד למקורביו שמספרים בעצם את מנין הקולות האמיתי שמונה הקהילה • פרסום ראשון

כמה קולות באמת שווים תלמידי הרב ברלנד?
הרב ברלנד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל האיום שהפנו חסידי הרב ברלנד נגד מפלגת אגודת ישראל, באמצעות הקריאה עליה חתומים רבני שובו בנים שלא להשתתף הפעם בבחירות לכנסת, שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כשבמקביל מתפרסם מטעם שובו בנים כי מספר הקולות המוערך של אנשי הקהילה עומד לדבריהם על למעלה מ-10,000 קולות, כך שאי ההצבעה של חסידי הרב ברלנד תסכן את כניסתו של המנדט השמיני של אגודת ישראל לכנסת ואת המנדט התשיעי של ש"ס – 'בחדרי חרדים' חושף הקלטה, בה נשמעים בכירי מקורביו של הרב ברלנד בשיחה סגורה עם הרב ברלנד עצמו, כשהם קובעים את מספר הקולות האמיתי של קהילת שובו בנים במעוז המרכזי והגדול ביותר שלהם: העיר ירושלים כולה, מונה בס"ה בין 500 ל-1000 קול בלבד.

הקלטה זו היא בעלת ערך אינפורמטיבי רב ובעל השלכות פוליטיות משמעותיות, שכן שאלת המשקל האלקטורלי של תומכי הרב ברלנד חוזרת ועולה מדי מערכת בחירות מחדש כשחסידי הרב ברלנד מצידם מנפחים מספרים גבוהים ביותר וזאת כדי לנהל משא ומתן כזה או אחר עם מפלגה כזו או אחרת ועד כה לא היתה הוכחה חד משמעית, שתציג את דבריהם כניפוח מגמתי מוגזם המנותק לחלוטין מן המציאות הריאלית.

מדובר בשיחה שנערכה בערב הבחירות למועצת עיריית ירושלים, בליל כ"א חשוון תשע"ט. לשיחה שותפים: הרב ברלנד עצמו, הגבאי נתן בזנסון, היועץ הבכיר נתן פוקס, ומנהל מוסדות החינוך של שובו בנים נתן חנניה.

הרקע לשיחה הוא המאמץ לשכנע את הרב ברלנד נגדו הוגש הבוקר כתב אישום חמור, להפסיק את התמיכה במפלגת נץ, תמיכה שהתבטאה בין היתר ב'קריאות קודש' החתומים על ידו ועל ידי בכירי תלמידיו, בסרטוני וידיאו ובמודעות חוצות, ולפרסם הוראה לתמוך במפלגת אגודת ישראל וביוסי דייטש לראשות העיר.

במהלך השיחה מבהירים העוזרים לרב כי בניגוד למה שנאמר לציבור עד כה - למפלגת נץ אין שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה והקריאה לתמוך בה היתה רק פעולת מחאה במפלגת אגודת ישראל שסירבה, כבר אז, להעניק לגיטימציה לרב ברלנד. מפלגת אגודת ישראל, הם מסבירים לרב, מבטיחים בתמורה לתמיכת הרב ברלנד בהם, את סגירת קו המאבק ברב ברלנד ופרסום כתבה חיובית בעיתון 'המבשר', בה יוזכר שמו של הרב, אלא ששני הדברים האלה ייעשו רק לאחר הבחירות מחשש שקידום האינטרסים של הרב ברלנד כעת תגרום לאגודת ישראל איבוד קולות מצד הציבור החרדי המתנגד לרב ברלנד.

את הסיבה לצורך שהרב ברלנד יביע תמיכה פומבית ב'גימל' למרות הפניית הגב של המפלגה לקהילה והעובדה שהמפלגה לא מוכנה לתת שום דבר בתמורה לפני הבחירות, מסביר העוזר הבכיר נתן פוקס במילים ברורות: "אם לא יהיה שום קריאה ל'גימל', רק 'נץ' - אז יידעו בדיוק כמה אנחנו! אם יהיה רק 'נץ' - זה יהיה ביזיון. כי סוף סוף יגידו: אז כמה שובו בנים שווים? אלף קולות, אלף, חמש מאות קולות.. כשאנחנו לא ממוספרים, אי אפשר לדעת כמה אנחנו באמת".

לאחר שמנהל מוסדות החינוך נתן חנניה מציין אף הוא כי בדיקה בקלפיות הסמוכות לרחוב החומה השלישית אכן עלולה לאשש כי מספר תומכי הרב ברלנד עומד על מאות קולות בלבד - הרב ברלנד משתכנע סופית ומבטיח לפרסם מיד קריאה להצביע למפלגת אגודת ישראל, קריאה שאכן התפרסמה עם בוקר בקו המידע של שובו בנים.

להלן תמלול מלא של ההקלטה:

נתן בזנסון: מה שביקשנו – קיבלנו, אז בסוף – את כל הצרכים של הקהילה 'גימל' ודייטש נתן הכל. הם אומרים שהם יטפלו בזה אחרי הבחירות, לפני הבחירות הם לא יכולים לתת כלום, אבל לפחות כל...

הרב ברלנד: בסדר...

נתן בזנסון: כל הצרכים של הקהילה...

נתן פוקס: ישיבה ובית כנסת, וסוף סוף הולכים לתת לנו דברים שאף פעם לא קיבלנו, אז...

הרב ברלנד: בחיים לא חלמנו על זה.

נתן פוקס: לפחות את זה...

נתן חנניה: ישבנו, הרב, פגישה מסכמת, ביקשנו שליצמן ישלח נציג וגם הבן של פרוש היה שמה.

נתן פוקס: הם מפחדים.

נתן בזנסון: כל תמיכה קטנה שיתנו לנו פה, זה ידפוק אותם ב...

נתן פוקס: בגלל זה הם מבטיחים הכל אחרי, שאחרי הבחירות הם יוכלו להוריד לנו את הקו שלהם (קו המידע נגד הרב ברלנד שמופעל ע"י הנאבקים בו), ויוכלו לאט לאט לעשות כתבה על הרב ב"המבשר"...

נתן בזנסון: הם רוצים שהרב מעצמו, שהרב מעצמו, יתמוך עכשיו ב'גימל' ויוסי דייטש, על סמך הבטחות שעד חנוכה ופסח הם... כל מה ש...

הרב ברלנד: לראש עיר כולם להצביע יוסי דייטש! גמרנו... לראש עיר כולם יצביעו ליוסי דייטש וזהו.

נתן חנניה: גם לגבי הקו, הם הבטיחו לנו ש... ועדת הרבנים... הם שלחו נציג היום מוועדת הרבנים שעכשיו את זה...

נתן בזנסון: עכשיו הם לא יכולים לסגור את זה בגלל שאולי שוחד, שוחד בחירות.

נתן חנניה: ישר יום אחרי הבחירות, בעזרת ה', גם את הקו שלהם...

נתן פוקס: אם יהיה רק 'נץ', אם יהיה רק 'נץ' – זה יהיה ביזיון. כי סוף סוף יגידו: אז כמה שובו בנים שווים? אלף קולות, אלף, חמש מאות קולות... כבר לא יהיה... שאנחנו לא ממוספרים, אי אפשר לדעת כמה אנחנו באמת.

גורם המקורב לקהילת 'שובו בנים' מסר ל'בחדרי חרדים': "א זאת הקלטה שהגיע בדרך לא חוקית! ב' זה נאמר בבחירות לעירית ירושלים שהיה דיון על הקלפי בשכונת מוסררה בלבד ששם גרים חלק מבני הקהילה ולא יוכלו באמת לבדוק את כוחינו (הוכחה שבסבוב השני תמכנו בלאון והתצואה הגיע בהתאם ) בימים האחרונים נרמו 9500 איש לקול מחאה שאומר לא להצביע! ומחר נוכיח את כוחינו אחדותינו במספרים! נוכיח זאת דרך הקלפיות באזורינו נוכיח זאת עם 50 סניפים שקיימים לשובו בנים מאילת בכל עיר עד הצפון הרחוק".

הקלטה דלפה ברסלב, שובו בנים הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד