ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"בכר צריך להיות בקולו"

נחשף: נתניהו ידע על הקלטות יועצו של גנץ

לאחר פרסום ההקלטות של ישראל בכר יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ האומר כי "גנץ מסוכן לעם ישראל", טען רה"מ נתניהו כי לא ידע על ההקלטות טרם פרסומן • אולם, הקלטות חדשות הנחשפות כעת מראות כי נתניהו ידע לכאורה על ההקלטות ואף עודכן לכאורה כי הולכים לפרסמן • בכירי 'כחול לבן' תוקפים

נחשף: נתניהו ידע על הקלטות יועצו של גנץ
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום חמישי שעבר חשף הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל, הקלטה ובה נשמע ישראל בכר יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ מצטט את ח"כ עומר ינקלביץ האומרת כי גנץ "טיפש, אפס מאופס, לא מתאים לו להיות ראש ממשלה". בכר עצמו התבטא כי "גנץ מסוכן לעם ישראל" וכי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". מי שהעביר את ההקלטה ואף הקליט אותה בעצמו זה הרב גיא חוברה. 

היום (ראשון) חשפה מגישת "עובדה", אילנה דיין, הקלטות המעידות כי נתניהו ידע לכאורה על דבר פרסום הקלטת של בכר למרות שטען אחרת.

מדובר על שיחה שמתקיימת ביום רביעי שעבר, סמוך לעשר בלילה. במשרדו של הרב גיא חוברה במרכז תל אביב שבה נוכחים כמה אנשים בהם הרב עצמו. על הפרק לכאורה האופן שבו תועבר לפרסום הקלטת השיחה בין הרב ובין בכר. אחד הנוכחים מגיב על הדברים שהוא שומע מנתניהו ומבטיח לו שישראל בכר יישמע בקולו.

תחילה הרב עצמו מדבר ככל הנראה על ההצדקה לפרסום. כך נשמע בהקלטת השיחה:

הרב גיא חבורה: "ראש הממשלה, ראש הממשלה, מאי נפקא מינא, מה ההבדל בין מה שמתגלה שהתקשורת יודעת המון, יותר ממנו - ולא עושה עם זה כלום. מה ההבדל למקרה שלנו?...

דובר 2: "זה ברור, אנחנו לא מדברים על טשטוש. לא מדברים על טשטוש".

נתניהו: ...

דובר 2: "לא, לא מדברים על טשטוש של ישראל. ברור שישראל צריך להיות בקולו, אוקיי ברור".

המשתתפים בשיחה, כולל הרב, מבטיחים לראש הממשלה שהם ידאגו שקולו של בכר יישמע בבירור, בלי עיוות קול, בהקלטה שתועבר לפרסום. השיחה נמשכת דקות ארוכות, הנוכחים אומרים לרה"מ שישמחו לקיים "סעודת הודיה", מדברים גם על תאריך אפשרי. לקראת סוף השיחה הצדדים מסכמים לשוב ולדבר, כך נשמע קטע נוסף בשיחה:

דובר 2:... "טוב תשמע, תשמע, ראש הממשלה שמענו אותך... תן לי לחזור אליך עוד כמה דקות... זה... זה בכל מקרה קיבלנו ראש הממשלה אנחנו נעשה את זה".

דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר בתגובה: "אני לא מכיר שיחה כזו" וסירב לומר אם ראש הממשלה מכחיש את קיום השיחה. "ככל שקיימת הקלטה של השיחה מדובר בהאזנת סתר", הוסיף. 

עופר ברטל, פרקליטו של ישראל בכר, מסר בתגובה לדברים: "רב שמקליט אדם שמאמין בו, מבצע עבירה דתית, גם מעשה נקלה בין אדם לחברו; מי שעושה שימוש בהקלטה כזאת, ביודעו שהושגה במניפולציה רגשית-אמונית, עושה מעשה בזוי עוד יותר". ישראל בכר, כך עו"ד ברטל, שומר לעצמו את הזכות לנקוט הליכים משפטיים, ככל שהחוק מאפשר לו". 

ח"כ בני גנץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו, אתה ממשיך לשקר לאזרחי ישראל. ההקלטות הן חלק מקמפיין שנאה מתמשך, מאורגן ונבזי שנועץ סכין בלב החברה הישראלית. מחר חייבים להצביע כחול לבן ולרפא את החברה הישראלית".

ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה להקלטה: "זה לא ייאמן. נתניהו הוא שקרן שמשתמש בשיטות של מאפיה כדי לגנוב שלטון בישראל. מחר אנחנו נעשה לזה סוף". 

ממפלגת 'הליכוד' מסרו בתגובה לפרסום ההקלטות: "אף אחד לא הכריח את יועצו הבכיר של גנץ לחשוף את האמת ש״גנץ מפחד לתקוף באיראן ומהווה סכנה לעם ישראל״. כל הקשקושים מסביב הם ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל הזה".

ישראל בכר הקלטות בני גנץ בנימין נתניהו עומר ינקלביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד